Hoi Dames, Even een vraagje: Ik lees hier vaak: we gaan even ontpillen en dan gaan we ervoor. Ik vraag me af, waarom ontpil je eigenlijk? Heb ergens gelezen dat dit vroeger gebeurde om makkelijker vast te kunnen stellen wanneer je uitgerekend bent. Maar dat dit tegenwoordig niet meer nodig is omdat je nu een termijn echo krijgt. Zelf ben ik aan mijn een na laatste pilstrip bezig en twijfel hoe ik het daarna wil gaan aanpakken. Kunnen jullie me eea misschien uitleggen? xx Reintje
Hoi hoi, Als je lang aan de pil bent heeft je lichaam meestal even de tijd nodig om alle hormonen weer normaal te krijgen. Ik heb zelf niet gewacht toen ik met de pil gestopt was had ook een hele lichte pil dus heb nooit het "ontpillings" gevoel gehad toch waren wij pas 7 maanden later zwanger. Je lichaam heeft gewoon tijd nodig en de een zal direct zwanger zijn en de ander doet er even over zeker als je net met de pil bent gestopt. Om een lang verhaal kort te maken..... Volgens mij hoef je helemaal niet te ontpillen en als je lichaam er aan toe is zou je zwanger kunnen worden.... Groetjes Lysanne
hoi Kylan, Dus als ik het goed begrijp heeft het verder geen nare gevolgen als je niet eerst wacht tot alle hormonen uit je lichaam zijn? Ik ben zelf 10 jaar aan de Mycrogynon 30 geweest, geloof dat dit ook een lichte pil is. Ben wel benieuwd of mijn lichaam gelijk weer een natuurlijke cyclus oppakt. Maar zou het nog veel fijne vinden gelijk zwanger te worden, al is die kans natuurlijk klein...
Nare gevolgen... neehoor. Je kunt er meteen voor gaan. Hier is het ook gelukt! Het enige is dat je niet precies weet hoe je cyclus in elkaar zit, dus dat je een beetje geluk moet hebben!
Mijn huisarts zegt dat het helemaal niet nodig is om te ontpillen. Ik doe dat wel, gewoon omdat mij dat een prettiger gevoel geeft. Ik slik al zolang (13 jaar) de pil, wil wel eens een tijdje zonder. Maar zodra je gestopt bent met de pil, kan je ervoor gaan! Succes!
Wij zijn er ook meteen voor gegaan, wel is het slim om voordat je stopt met de pil alvast foliumzuur te gaan slikken voor het geval het wel meteen raak is. Wat wel kan zijn is dat je lichaam zelf gaat ontpillen, dat kan bv doordat je cyclus gewoon pas laat op gang komt. Ik wil je niet bang maken, maar er zijn meiden waarbij het gewoon 60 dagen of langer duurt voor ze ongi worden na de pil. Natuurlijk zijn er ook zat die meteen de eerste ronde zwanger worden.. Na de ontrekkingsbloeding is het dus maar een beetje gokken wanneer je vruchtbaar bent.
Ik lees dit toevallig op deze site, onder het kopje 'zwanger worden' geschreven door een verloskundige: Mag je meteen zwanger worden? Ja, je mag meteen zwanger worden na pilgebruik. Vroeger zeiden we dat je eerst een paar maanden moest wachten zodat je weer een regelmatige cyclus hebt en dan kunnen we beter berekenen hoe ver je zwanger bent. Maar tegenwoordig krijgt iedereen een termijnecho, dus je mag meteen “onbeschermd” vrijen. Het enige is dat je jezelf in onzekerheid brengt als je menstruatie wegblijft. Komt dat nu door het ontpillen of ben je zwanger? Regelmatig een zwangerschapstest doen biedt dan duidelijkheid.
Bedankt voor jullie reacties! Heb ook idd gelezen dat het lang kn duren voordat je natuurlijke cyclus weer op gang is. Ik kijk nog even wat ik doe. Zowieso wil ik eerst nog wat andere dingetjes geregeld hebben voordat we echt gaan proberen. Ik wil het eigenlijk niet, wil natuurlijk zo snel mgelijk zwanger zijn (als me dat gegeven is) maar weet dat ik eerst nog moet stoppen met roken en wil nog wat afvallen... Vooral dat eerste is natuurlijk superbelankrijk, maar o zo moeilijk.... Roken en zwanger zijn kan absoluut niet, maar ook daarvoor wil ik eigenlijk gewoon al gestopt zijn... En heb ook ergens gelezen dat het gezonder is om goed op gewicht te zitten als je zwanger bent. Ben niet ongezond zwaar, maar mag zeker wat af!
hallo reintje, Grappig volgens mij zijn we van de zelfde leeftijd, ook ik wil gaan stoppen met de pil, vind het ook erg spannend. We willen ook nog even wachten, maar nu al wel stoppen zodat mijn cyclus weer op gang komt en dan zien we wel verder, spannend he! Groetjes Jasmijn
Ik heb een poosje ontpilt, niet omdat ik zwanger wilde worden, maar om mijn lichaam even natuurlijk zijn gang te laten gaan. Ik heb toen elke 4 weken een zwangerschapstest gedaan. Maar uiteindelijk kwam na 9 maanden toch eindelijk de menstruatie op gang (na 4 jaar Microgynon 30 en 6 maanden prikpil). Als je regelmatig test, kun je in ieder geval optijd actie ondernemen..
Wij zijn er ook direct voor gegaan, wel meteen begonnen met foliumzuur. Was raak in de 5e ronde, had de eerste ronde direct een cycus van 29 dagen. Het kan dus zijn dat het even duurt voor je cyclus weer op gang is, maar het hoeft helemaal niet zo te zijn. Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt.
Hey, Hier een maandje gewacht na het stoppen met de pil, daarna zijn we ervoor gegaan. Ik lees hier vaak dat er foliumzuur genomen wordt, waarom eigenlijk voor je zwangerschap? Heb da genomen tijdens mijn zwangerschap maar toen gaf ik steeds over. Dus dit had geen enkele zin. Het enige wat lukte waren bruistabletten met foliumzuur in. gr
En ik ben een jaartje ouder Wij gaan het ook zo doen Jasmijn. Het kan goed zijn dat de cyclus maanden uitblijft, maar het kan evengoed onmiddellijk regelmatig zijn. Maar voor het geval dat het zou uitblijven en we hebben tegen dan zo'n intense kinderwens zou ik het jammer vinden.
heey wat leuk!! Spannend he, ik dacht vanavond nog, missch komt mijn cyclus wel niet eens op gang omdat ik nu al steeds denk ooh wat spannend, zal het wel goed gaan, hoe is mijn cyclus, wanneer word ik ongesteld... pff ben blij dat ik morgen weer moet werken hahaa
Het duurt even voordat het foliumzuur in je lichaam op het aanbevolen niveau is, dus als je eerder begint zit je al goed.
Ik heb ook ongeveer 10 jaar Microgynon 30 gebruikt. In januari 2007 gestopt, omdat ik gewoon geen pil meer wilde. Vriend was nog niet zo ver dat hij papa wilde worden, dus we hebben eerst 4 maanden andere vormen van anticonceptie gebruikt. Ik had overigens gelijk een regelmatige cyclus van 27 tot 28 dagen en heb geen enkele last van 'ontpillingsverschijnselen' gehad. Uiteindelijk heeft het bij ons maar 2 maanden volledig onbeschermd vrijen geduurd voordat ik zwanger was. Foliumzuur: de kans op een kind met neurale buis defecten wordt kleiner als je van 4 weken voor de conceptie tot en met 8 weken erna extra foliumzuur slikt. Je weet van tevoren niet wanneer de conceptie gaat plaatsvinden, vandaar het advies om te beginnen met foliumzuur zodra je gaat proberen om zwanger te worden. Het kan dan zijn dat je veel te lang foliumzuur slikt, dit schijnt geen nadelige effecten te hebben.
Ben jij al gestopt met je pil? Want dan is het inderdaad nog spannender! Ik ben (normaal gezien) aan mijn laatste strip bezig. Nog een weekje denk ik en dan is die op...
Ja ik ben al gestopt, had afgelopen dinsdag weer nieuwe pil in moeten nemen, ik ben overigens gewoon midden in de strip gestopt, ik was er al een aantal vergeten per ongeluk dus toen kwam de ontrekkingsbloeding al, toen dacht ik tsja dan kan ik nu net zo goed helemaal stoppen. Heb afgelopen dagen wel veel last van hoofdpijn, hopelijk vandaag niet meer.. Wanneer gaan jullie er in het echt voor??
We hebben altijd gezegd dat we er pas volgend jaar voor zouden gaan. Maar op vakantie zei mijn vriend opeens als we nu al voor het echt gaan, is het niet gezegd dat je onmiddellijk zwanger bent... Dus ik denk dat we het er nog eens over gaan hebben Maar wij zitten ook met een nieuwbouw die we zelf gebouwd hebben en waar nog heel veel afwerking aan is. Vandaar dat we liever even zouden wachten zodat we toch het een en ander al klaar hebben als de kleine komt. Want financieel is het toch niet te onderschatten volgens mij. Voor die hoofdpijn heb ik ook enorm bang... Heb altijd met mijn regels hormonale migraine. Ik heb al verhalen gehoord van mensen die stoppen met de pil en nooit meer hormonale migraine hebben. Maar daar durf ik mij niet op toespinnen... En ik ben bijna 9 jaar geleden (lang he) begonnen met de pil omdat ik een bloeddrukval had gekregen... Ik moet nu nog veel zout bijnemen rond mijn regels, dus ik heb wel wat schrik... Wanneer willen jullie er echt voor gaan?
Spannend hoor, ik vind het eigenlijk alleen al leuk om het erover te hebben en te fantaseren etc haha.... Ik had ook altijd erge hoofdpijn in mijn stopweek, hopelijk gaat dat nu ook weg, en een lage bloeddruk heb ik ook. Dat was ook een beetje de reden waardoor ik het stoppen met de pil best spannend vond, wat als ik weer zo duizelig zou worden. Ben ik afgelopen week wel geweest maar gisteren en vandaag gaat het beter .. Spannend zeg een nieuwe huis, wat leuk!! Tsja ik weet nog niet pecies wanneer we er echt voor gaan, als het aan mijn vriend ligt zsm maar ik vind het eigenlijk nog een beetje te eng.. .. dus daarom lees ik mooi een beetje op het forum om zo eens te lezen wat me dan allemaal te wachten staat.. hihi