Hallo dames, Heb even een vraagje. Slik nu al ruim een jaar de Yasmin pil. Ben met mijn vorige strip drie pillen vergeten maar de testen blijven negatief. Wordt hier vandaag door de ha over gebeld. Maar nu hebben we toch maar besloten om te stoppen met de pil en voor een tweede kindje te gaan. Is het zo dat je eerst een natuurlijke menstruatie moet afwachten of niet?? Groetjes, Marlijn
Nee hoor, je kan er meteen "voor gaan". Als je lijf er nog niet klaar voor is zal je ook net zwanger worden. Wel kan het zo zijn dat je eerst moet ontpillen.....
Ik heb 14 jaar de pil geslikt en wij zijn ook gelijk na het stoppen begonnen met proberen. Ook gebruikte ik ovulatiestrips hierbij omdat mijn cyclus nog erg onregelmatig was. Hier heeft het 5 maanden geduurd voordat ik zwanger was. Waarschijnlijk was mijn lichaam er toen klaar voor.
Bedankt voor de informatie dames. Ik ben pas een jaar aan deze pil dus ontpillen is misschien wel niet nodig. Bij ons eerste kindje was ik gelijk zwanger, dus hoop dat het gelijk weer raak zal zijn.
Ik was bij de eerste 14 jaar aan de pil en na 2 mnd condooms te hebben gebruikt in de eerste ronde zwanger. En nu, na bijna 1 jaar weer aan de pil in ronde 3 zwanger. Ontpillen is dus niet altijd nodig, je weet het pas wanneer je stopt. Maar het kan dus direct, zonder een echte menstruatie. Ik vond het alleen altijd wel fijn om mijn cyclus een beetje te kennen zodat ik wist hoe ver zwanger ik was.
Misschien dat het inderdaad voor je gevoel soms fijn is om je menstruatiecyclus af te wachten. Was bij de eerste zwangerschap wel lastig. Als je stopt met de pil krijgt natuurlijk een ontrekkingsbloeding en daarna werd ik al niet meer ongesteld. En was ik dus gelijk zwanger. Hoop dat het deze keer ook gelijk raak zal zijn, maar dat moeten we nog even afwachten. En inderdaad zal dan gelijk beginnen met foliumzuur. Was ik al bijna vergeten.
Ik ben aan het einde van mijn strip gestopt, werd toen ongesteld en daarna gelijk aan het klussen geslagen. Geloof dat het de 2e ronde raak was. Was toen ong. 8 jaar aan de pil. Succes!
Ik ben 14 mei gestopt met de pil ( na de eerste 8 geslikt te hebben) 16 mei kreeg ik ontrekkingsbloeding... en nu niks meer. Klachten die duiden op zwangerschap of ontpillen..... Ben nu aan het wachten tot ik ongesteld word... Vraagje, moet ik nou mijn eerste ongesteldheid aanhouden zeg maar nog die van de pil.... of de ontrekkingsbloeding??? Weet nu natuurlijk helemaal niet hoe mijn cyclus is. Ik ga nu uit van 28, maar dit zal wel afwijken.....
Hoi Romana, De natuurlijke ongesteldheid kan natuurlijk even op zich laten wachten. Maar mocht je helemaal niet meer ongesteld worden moet je volgens mij je ontrekkingsbloeding aanhouden. Ik heb zelf gisteren mijn laatste pil geslikt, dus hoop snel mijn ontrekkingsbloeding te krijgen en dan gaan we er voor. Ik zal ook van 28 dagen uitgaan, maar niks is zeker natuurlijk. Houd je ons op de hoogte??
Ja ik had de apotheek gebeld, en zij zei me juist weer dat ik die eerste ongestelheid van de pil aan moest nemen :s In ieder geval nog steeds kwaaltjes maar geen ongesteldheid. Had dinsdag getest, was negatief... tenminste die kruidvat was vaag positief, maar daarna die digitale van clear blue met indicatie gedaan die was gewoon negatief... Ik wacht dus maar rustig af....
Ja precies, dan lijkt mij dat ook het verstandigst. Over een weekje weer testen, dan zou de hcg waarde zijn gestegen. Succes ! Laat je nog iets van je horen als je meer weet? Ben erg benieuwd.
Hoi! Hoe is het inmiddels met jullie? Marlijn, hoe is het gegaan nu je gestopt bent met de pil? Ik ga mijn strip nog afmaken en dan stop ik ook. Nog een weekje dus... Vind het bere spannend! Volgens mij moet je trouwens rekenen vanaf een echte ongesteldheid, omdat er bij de pil eigenlijk geen eitje vrijkomt toch? Dus die onttrekkingsbloeding is niet helemaal een echte ongesteldheid? (ook al voelt het wel zo.... , tenminste bij mij wel)
Hey dames, Ik praat ook even hier mee als dat goed is. Afgelopen zondag had ik weer moeten beginnen aan een nieuwe strip, maar dat hebben we lekker niet gedaan. Heb een gewone ontrekkingsbloeding gehad in mijn stopweek, alleen na een aantal dagen in mijn eerste echte pilvrije week had ik ineens weer bruin slijm. Denk dat dit bij het ontpillen hoort? Deze maand gaan we er nog niet echt voor, eerst even kijken wat mijn cyclus gaat doen.. Volgende maand gaan we er tegenaan haha. Spannend allemaal he? Wij gaan voor de tweede, maar blijft toch spannend! Bij de eerste was ik trouwens na drie maanden zwanger en was ik al erg lang aan de pil zo'n tien jaar. Helaas kan dit bij elke zwangerschap weer verschillen...dus afwachten maar! Jullie heel veel succes met zwanger worden!
Hoi mama van thijs! Wij gaan inderdaad ook nog een maandje wachten voor het echie. Kijken hoe de cyclus gaat en dan ook beginnen, dus we beginnen zo'n beetje gelijk! Spannend! Ik vind alleen het stoppen met de pil dus al heel spannend! Ik ben ook zo'n 10, 11 jaar aan de pil denk ik. Dus ben heel benieuwd hoe het nu gaat. En dan natuurlijk daarna... Wij gaan voor ons 1e kindje. Niemand weet ervan en iedereen denkt dat we nog willen wachten, dus het wordt echt een verrassing als het zover mag komen. Ik moet nog 1 weekje en dan is de strip klaar. Vind het wel leuk om beetje op de hoogte te blijven van hoe het bij jou gaat. Hoe oud (jong) is jouw eerste?
Trouwens: is iedereen echt bewust aan het klussen? Aan het rekenen met ovulatie enzo? Was ff benieuwd, ik lees namelijk overal over klussen en berekeningen en NOD's. Wij gaan gewoon stoppen met de pil en gewoon lekker verder hoe we altijd doen en dan zien we wel. We hebben geen haast. Heb trouwens ook ergens gelezen dat als je om de dag gemeenschap hebt, de meeste kans hebt op een zwangerschap en dat dan de kwaliteit van het zaad ook het beste is. Dus..... mannen hebben niks te klagen ahahahha! Zijn er hier trouwens ook mannen op het forum?
Hoi Puck! Ja leuk dan lopen we ongeveer gelijk op! Ja spannend he allemaal! Ons zoontje is nu zo'n 18 maanden, vinden we wel een mooie leefttijd om weer te beginnen. Ben ook een poosje huiverig geweest voor een tweede aangezien ik helaas een postnatale depressie heb gehad. Maar gelukkig weet ik welke hulp ik vokgende keer dan kan zoeken... Nee wij gaan ook rustig aan beginnen, moeten ook eerst even kijken wat mijn cyclus gaat doen. Maar gaan denk ik ook gewoon om de dag proberen, dat schijnt inderdaad de kansen flink te verhogen. Ik moet zeggen dat ik voorheen meestal wel kan merken aan slijmverlies wanneer ik mijn ovulatie heb, dus dat is wel handig. Kan me wel voorstellen wanneer het wat langer duurt dat je dan wel precies wilt weten wanneer je ovuleert. Lijkt me in jullie situatie wel leuk om er stiekem voor te gaan, dan is de verrassing straks nog groter. Bij ons vragen mensen al een tijdje 'en willen jullie al een tweede?' erg irritant vind ik dat soms... Maar ja hoort erbij! Hou je me op de hoogte ben benieuwd!
Hoi! Dat vragen is inderdaad irritant! Gelukkig doen ze dat bij ons (nog) niet. Wij zijn net een jaar getrouwd en mijn man is nu zover dat hij er ook wel voor wil gaan. Hij is nogal een twijfelaar . Hoewel ik af en toe zelf ook wel twijfel hoor. We hebben het met z'n tweetjes ook heel goed. Heb jij dat ook gehad met je 1e kindje? Toen je zover was dat je echt ging stoppen met de pil? En dan ook het financiele gedeelte. Ik heb 3 0-urencontracten. Dus dat is best lastig. Maar aan de andere kant weet ik het heel zeker. Zucht... Tis ook niet niks, zo'n beslissing.
Hey mensen, ik heb nog een vraag. Ik wil binnenkort foliumzuur gaan slikken. Maar omdat er nogal prijsverschil in zit in merken en eigen merken, vroeg ik mij af of ik gewoon een eigen merk kan gebruiken. Aangezien dat bijna 5 euro scheelt. Nu wil ik natuurlijk het beste voor mijn kind, maar met andere vitamines heb ik ook gewoon eigen merk.. Wie heeft wat??