Hello, ik ben 5 weken geleden bevallen, nu wil ik graag aan de anticonceptie.. wat kan ik het beste gebruiken? Ik heb PCO en daarom wordt ik ook niet ongesteld wanneer het zou moeten en daarom wil ik graag aan de anticonceptie zodat ik toch elke maand ongesteld wordt. Daarnaast ik kan niet tegen de pil en heb er heel wat geprobeerd maar wordt er alleen maar ziek van.. Dus wat kan ik het beste doen?
ik heb zelf een spiraaltje laten plaatsen, het plaatsen deed bij mij absoluut geen pijn. ik weet alleen niet wat er gebeurd als je pco hebt want het voorkomen dat je met het mirena spiraaltje helemaal niet meer ongesteld wordt. De hoeveelheid hormonen is heel laag bij dit spiraaltje. je kunt ook een koperspiraaltje overwegen, daar zitten helemaal geen hormonen in. Ik heb daar bewust niet voor gekozen omdat er dan wel bevruchting plaats kan vinden maar de innesteling voorkomen wordt. voor mij voelt dit een beetje als een mini-abortus. je zou ook de nuvaring kunnen overwegen. die is ook heel laag in hormonen en je kunt gewoon ongesteld worden als je dit wilt. ik hoop dat je iets aan al deze info hebt. succes!
ik heb zelf implanon gehad,super lage dosering hormonen en als je geluk heb word je niet meer ongi. wat is pco?? succes met je keuze