Hallo meiden, Normaal schrijf ik hier niet mee tot hetgeen gebeurde wat gisteren gebeurde. Heel kort uitgelegd: wij zitten in de MMM en zaten midden in onze derde IVF/ICSI ronde. Gisteren dus een thuistest gedaan: Positief, binnen no-time hartstikke zwanger!! Wij blij, foto'tje gemaakt, nog een, oke, nog eentje dan.... Daarna naar het ziekenhuis voor de bloedtest. In de middag de uitslag: Je bent weer (is niet de eerste keer dat me dit gebeurd alleen had ik toen geen thuistest gedaan) een BEETJE zwanger. hCG is maar 35 en zou 150 moeten zijn. Ze denken dat het een miskraam wordt. Nu is het dus zo dat als je "gewoon" zwanger wordt, je een positieve test kan scoren met de waardes van een miskraam!! Dan krijg je geen bloedtest en kom je er w.s. met de eerste controle pas achter dat het mis is...of als je gaat vloeien. Dit is toch mega frustrerend. Denk je de buit binnen te hebben! Ik wilde dit toch met jullie delen....het lijkt misschien wat vreemd om jullie te waarschuwen maar iedereen springt logisch een gat in de lucht bij een +, wij dus ook. Dit is dus wat er achter "vroege miskramen" zit, wel hCG maar te weinig. Het kan wel nog hoor, heb ook wel goed nieuws gelezen op internet maar omdat het de eerste keer ook fout ging ga ik daar maar van uit. Succes meiden! Liefs Elmo
Tjonge meid, wat vervelend. Het zit je niet echt mee ! Zolang je nog geen MK hebt gehad, zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Ik heb al vreemdere dingen op dit forum gelezen.... Ik wens je in ieder geval veel sterkte en hoop voor je dat de weegschaal de andere kant uitslaat......
Maar als je HCG waardes zo laag zijn, hoe kun je dan zo'n overduidelijke positieve test hebben gekregen? Vind ik vreemd, dan zou je eerder verwachten dat je maar een vaag positieve test hebt gehad.. Ik hoop voor je dat het alsnog goed uitpakt!
Had je in het andere topic ook al veel sterkte gewenst, maar nu nogmaals! Hopelijk was het een latere innesteling meid! En stijgt je HCG vanaf nu! Maandag mag je weer heen toch? Gaan ze dan weer bloedprikken en krijg je dan gelijk de uitslag?
Die positieve test komt omdat het hoog genoeg is voor een test. Ik dacht dat CB bij 15 al positief aangeeft! Hij was duidelijk....en snel zichtbaar! De eerste keer heb ik geen thuistest gedaan, had toen hCG van 16...daarvan weet ik dus geen uitsluitsel van een urinetest. Elmo
Dat kan dus niet....want ik heb met CB getest...en het ziekenhuis zei 35. Zouden die koffie hebben gemorst op mijn uitslagen....dan kan het nog posi uitpakken Elmo
Hoi Elmo, Ik blijf met beide duimen voor je draaien hoor. Zolang je niet gaat vloeien, kan het nog goed aflopen toch? Sterkte!
Hai Elmo, Ten eerste hoop ik natuurlijk van harte dat het gewoon goed zit, maar wat ik me afvraag he, Is het ook op deze manier niet zo dat (jij zegt te mogen testen op 6-7 vandaag eigenlijk) hoe de eicel ook bevrucht is cq ingenesteld Dat de opbouw van hcg hetzelfde is, en dat het net als bij iedereen gewoon kan verschillen, normaal gesproken mag je pas testen vanaf je nod, en vele testen kunnen al hcg waarnemen vanaf 20, bij jou is dit (1 dag voor je mag testen) al 35 ??? dat begrijp ik niet helemaal, ook op die manier is het toch zo dat je pas na 2 wkn mag testen om te kijken of je idd in verwachting bent???? Dus ja vandaar mijn verwarring sommige meiden testen positief op 20 (dus vroeg getest) en jij test positief maar jij hebt 35 mischien begrijp ik het niet helemaal goed hoe dat bij jou dan gaat hoor, maar dat vroeg ik me gewoon even af of het bij jou dus niet net als bij andere ook weinig kan zijn (hcg) sommige testen tenslotte wel eens pas na 6 wkn positief en zijn dan al een paar weken zwanger?? Nogmaals heel veel succes (k hoop dat we je over een week nog mogen feliciteren meid)
Euh....dat zijn een hoop vragen...ik ga mijn best doen. In overleg met het ziekenhuis mochten we 1 dag eerder komen (zij bouwen sowieso reserve in). 1 dag voor de eigenlijke datum moet je ook al veel hCG hebben om zeker te weten dat het een goeie zwangerschap is. Bij lichte twijfel de bloedtest na een paar dagen herhalen. Bij mij is die twijfel giga! Omdat de waarde erg laag is. Het gebeurd idd wel vaker en meestal loopt het fout af. Soms ook goed, dus dat weten we idd niet. Het ziekenhuis gaf aan te verwachten dat ik ga vloeien en dus een miskraam krijg. Maandag kunnen ze dus zien of het nog iets gestegen is of dat het afneemt. We zullen zien. Als ik nog iets gemist heb, vraag gerust hoor. Elmo
dat is dus eigenlijk wat ik bedoel te zeggen, zijn de hcg waardes bij jou dan anders dan bij vrouwen die op de (om het zo maar ff te zeggen) gewone manier zwanger zijn geworden? juist omdat die wel eens te vroeg testen, en de testen vaak vanaf 20 waarnemen...bij jou 1 dag eerder al 35 vandaar dat ik het even niet begreep of dat het op die manier dus toch iets anders weer is... kan alleen maar hopen voor je dat het goed zit meid, veel sterkte de aankomende paar dagen..
Hai Elomo, wat een rotsituatie. je wilt eigenlijk "zekerheid"maar je wordt er gek van!!.Ik had op de 16e dag na de punctie een HCG van 140, goed maar niet super, en ook de vorige keer (ICSI)een vroege miskraamgehad met een HCG van 100. Maar bij de controle maandag (4 dagen later) was hij 10 keer zo hoog geworden en vandaag weer 6 keer zo veel itt 2 keer!!.bij de HCG waardes op freya staat dat het nog wel binnen de richtliinen valt.De CB geeft reactie bij 24 trouwens.Ik ga echt mijn duimen blauw duimen voor jullie!! Wanneer weer HCG meten??
Ja die cijfers van Freya kloppen dus echt niet met wat het ziekenhuis zegt! 160 is wat het UMCG betreft okey! Zij zeggen minimaal 150 met de test. We zullen zien....ik geloof het niet meer zo.
Jeetje meid wat een onzekerheid, om gek van te worden denk ik. Ik duim iig voor je dat het wél goed gaat deze keer! Dikke knuffel
ik ken het elmo, 3 en 4 dagen NA mijn nod getest, beide positief.. genoeg voor de testen maar helaas werd ik wel ongi.
Hai Elmo, Jeetje wat een domper zeg! Dat is echt hartstikke balen. Ik hoop dat het straks toch mee gaat vallen en dat je straks toch gewoon zwanger mag zijn! Liefs en een hartje onder je riem, Anouk.
jeetje wat een tegenvaller zeg! kan me voorstellen dat je ontzettend baalt! (en jij ook natasja) wil jullie beide heel veel sterkte wensen en een hele dikke knuffel
Hee lieve mensen, Jeetje Elmo, ik leef met je mee... sterkte meid! ik heb een paar weken geleden ook een paar positieve testen gehad, en mn lichaam wilde maar niet ongi worden.. gemiddeld is mijn cyclus ook 28 dagen, dus ik vorige week naar de ha, bij hem een test gedaan en die was nega, dus hij stelde een bloedtest voor.. en ja hoor, die was te laag voor een 'echte' zwangerschap... en vandaag zijn de duivels gekomen, na 2,5 week overtijd denk ik dat ik mijn kindje kwijt ben heeeel veel sterkte!!! liefs en bedroefde Illea