Die Ptracker heb ik ook. Als ik daarvan uitga heb ik rond 11 maart de eisprong. Maar zit nu in de laatste stopweek dus geen idee van mijn cyclus. @ lauren: eerste ronde is begonnen en aan je banner te zien mag je flink aan de klus Merk je al iets van 'ontpillen'? @ love shine: Al enig idee waneer de condooms in het pakje gaan blijven? Ik ga ook nog niet met ovulatie testen e.d. in de weer. Ook eerst proberen. Al lijkt het me wel fijn om soort van bevestiging te hebben dat je een eisprong hebt... Maar ben ook bang dat het me dan te veel gaat bezig houden.
@lady1984 jij dus ook over enkele dagen aan de klus Wij zijn deze week ook al aan de klus geweest. Maandag heb ik volgens P tracker m'n eisprong, alleen is m'n man dit weekend weg carnaval aan het vieren dus dit weekend niet aan de klus . Maandag dan maar weer proberen. Ik heb al wel last van ontpillingsverschijnselen. S ochtends telkens een uur te vroeg wakker en dan misselijk. Af en toe wat hoofdpijn en heb ook al steken in m'n lies en een klein beetjeongesteldheidsbuikpijn gehad gisteren en donderdag. Dat laatste kan ook een eisprong zijn, maar dit staat ook op sites als verschijnselen van het ontpillen. Wel geklust dus hopen dat het een eisprong was. Maar ik ga er maar niet vanuit. Ik denk idd dat het misschien wel fijn is om te weten dat je in ieder geval een eisprong hebt. Misschien dat ik volgende ronde toch de ovulatietesten ga proberen. Maar ik wil me er ook niet te veel mee bezig houden, maar ja dat doe ik nu ook al wel eigenlijk. Zijn jullie hier soms ook wel een beetje te veel mee bezig? Wij hebben nu ook zoveel zwangeren om ons heen, 6 baby's dit jaar
Hoi Dames! Was het topic kwijt, nu dus maar een abbo Ik denk dat gister het laatst met condoom was, blijven ze vanaf maart dus maar in het pakje!
Ik heb trouwens ook een app gedownload, 'mijn kalender' heet het geloof ik. Heerlijk vrouw-achtig, haha. Wel leuk, kan er veel invullen. Moet er nog een beetje achter komen maar in elk geval: Elke dag hoe je je voelt, of je lichamelijke klachten hebt, of je gemeenschap hebt gehad(met of zonder condoom).
Wat leuk dat we rond dezelfde tijd beginnen ! Begin nu al te twijfelen over ovulatie testen haha. Ik heb mijn stopweek achter de rug. Of ja week, dagen hihi. Dat was zaterdag voorbij. Vrijdag al grotendeels, zaterdags nog een piepklein beetje. Maar nu vandaag. Jeee, veel afscheiding, dat ben ik niet meer gewend! ( sorry voor details) Helder en rekbaar en net een beetje roze van kleur ertussen Heeft dit te maken met stoppen van de pil??? Lees namelijk op internet dat helder en rekbaar slijm ook tekenen zijn van eisprong. Maar dat kan toch niet zo snel?? Gister wel geklust, heeft dat er iets mee te maken? Hoe is het met jullie?
Eisprong zou wel snel zijn denk ik. Misschien ontpillen? Ik weet eigenlijk niet wat ik merkte van stoppen met de pil.. Het is namelijk al een tijd geleden. Ik word 12 maart ongesteld en dan voor t echie klussen indd leuk zo tegelijk allemaal.
Volgens mij heb ik dezelfde app.. Als ik de p tracker namelijk zoek, krijg ik m'n eigen die ik heb geïnstalleerd als optie. Roze boekje met bloemetje?
Liep vandaag in de action en kon het toch niet laten! Haha, ik denk doe even ovulatietest met de verwachting dat die negatief zou zijn. Maar die twee streepjes is toch positief??
Volgens mij moet de t donkerder zijn dan de c en dan komt de eisprong (of andersom?). Daar lijkt het wel op bij deze test! Dus aan de klus Zou wel super zijn als je meteen al een eisprong hebt Merk je al iets van t ontpillen?
Hoi allemaal! Hier ook een knoop doorgehakt, ik stop a.s vrijdag met de pil en dan gaan we ervoor! Voor ons is het de tweede keer, dus een broertje of zusje erbij!
Leuk singel! Hopen dat het snel gaat lukken Hoe oud is je eerste kindje? En is het toen een beetje goed verlopen met ontpillen, zwanger raken Ed?
Welkom singel! Mn vriend vind het toch wel heel spannend, dus HET moment zonder condoom is nog niet geweest. Ach ik heb geduld.
@love shine. Dus je wacht op 'groen licht' van je vriend? Moet hij nog aan het idee wennen? @lauren. Heb wel wat ontpillings verschijnselen, maar valt me tot nu toe erg mee. Had die ene dag veel slijm..last gehad van rommelende darmen. Dat is allebei weg. Nu vooral gevoelige borsten. Verder niets eigenlijk. Heb het idee dat ik vrolijker ben Nog twee ovulatie testen gedaan. Die waren allebei stukken lichter dan die eerste. Twijfel toch nog of het echt een eisprong geweest zal zijn. Dus heb je aan die testen ook niet veel als je toch twijfelt Leuk singel voor een tweede! Ben ook benieuwd hoe het bij je eerste gegaan is qua ontpillen e.d.
Vriendlief vind t 'echt' worden nu. Hebben t er al wel langere tijd over. Eerst vonden we: eerst allebei werk, toen eerst een huis, daarna eerst een vast contract En nu is dat allemaal zo dus wordt het echt. Daarnaast gaat zwanger worden bij goede vrienden van ons niet makkelijk.. Lopen bij ziekenhuis en allerlei behandelingen enzo. Dus dat houdt ons ook wel wat bezig.
Ons dochtertje is nu 15 maanden, gaat heel goed allemaal! Ik had de vorige keer eigenlijk heel weinig last van ontpillen, maar helaas wel een erg lange cyclus, 42-43 dagen. Na acht maanden was het raak! Maar niet getreurd, het is bij iedereen anders, een vriendin was binnen 2 maanden zwanger! Ik ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan! Spannend jullie allemaal voor de eerste en wat kerels met koudwatervrees
Dat van "eerst dit en dat dat nog", herken ik wel, dat hadden wij ook. Er is altijd iets wat beter kan of anders zou moeten. Ideale situatie is er nooit denk ik. Op een gegeven moment de knoop doorgehakt met de wetenschap dat het best een tijd kan duren, mocht het lukken. Het wordt ineens ook 'echt' en daarmee erg spannend! Maar je hebt lang genoeg de tijd om aan het idee te wennen. Is ie al overstag gegaan inmiddels? Hier snap ik het even niet meer.. ik heb op 20-02 laatste pil geslikt, vervolgens op 25-02 onttrekkingsbloeding gekregen die duurde t/m 01-03. Op 03-03 enorm veel slijm en daarom op 04-03 ovulatietest gedaan die knalpositief was. Maar vandaag 14-03 ongi geworden.. Snappen jullie het nog? Vanaf wanneer moet ik nu begin van de cyclus tellen? 20 of 25-02 ? Dat zou dan 21 of 17 dagen zijn?? en dit was dan ronde 1? Erg kort toch??
Hi, mag ik ook met jullie mee kletsen? Wij zijn weer begonnen. Vorig jaar waren we ook al bezig vanaf februari maar toen ben ik weer gaan studeren en wilde eerst even kijken hoe het precies zou gaan met het studeren en werken etc. Nu heb ik mijn ritme gevonden en kunnen we weer gaan proberen. Mijn vriend vond het stoppen ivm mijn studie niet zo leuk idee maar hij accepteerde het wel. 1 maart mijn laatste pil genomen en mijn eerste regels gehad. Dus nu is het gewoon afwachten en heel goed oefenen. @Lady1984, na het stoppen is het normaal dat je alles zeer onregelmatig is. Ik was bv meer dan 100 dagen niet ongesteld laatste keer. 17 dagen is idd kort maar ik denk dat je je lichaam gewoon even tijd moet geven. Veel succes!
Kundera; wat mij betreft wel! Welkom! Lady1984; denk dat je ritme nog moet komen. Eerste meer was denk ik ivm stoppen pil, en daarna je 'normale' ritme. Hier nog niet voor t echie, ik verwachte mn ongesteldheid namelijk. Maar is een beetje vreemd.. Ik heb de standaard ongesteldheidsklachten (zin in zoetigheid, kramp in buik etc) maar tot op heden niets roods gezien. Dat is best gek want ben altijd heel regelmatig.. Afgelopen woensdag had ik t moeten worden. Dus ik snap het niet helemaal.. Hebben jullie hier ervaring mee? Wel alle ongesteldheids-kenmerken.. Behalve het rode leger?
Mag ik hier ook meekletsen? Had zelf een topic geopend en kreeg geen reacties en de rest lopen allemaal al zo'n tijd. .