Wow wat is het hier heerlijk druk! Gezellig allemaal nieuwe mensen welkom! @marsonny wat heftig allemaal. Heb je nog steeds symptomen waaruit blijkt dat t niet goed gaat? Ik hoop voor je dat ie toch nog blijft plakken. @fee leuk dat je er weer bent en gefeliciteerd! Dat programma ga ik ook maar eens kijken je ongi al begonnen? @xxxzwaantje heerlijk naar de Dominicaanse republiek! Idd Miss verstandig om daarna af te wachten, je wilt natuurlijk ook niet het risico nemen daar ziek te voelen ed. Wij gaan in mei naar Mexico, maar toch gestopt, ml zei van tevoren ook dat we moesten wachten tot na de vakantie. Maar we kunnen beiden niet meer wachten haha! Maar ik ga er van uit dat t niet direct raak is, ivm Diane die is relatief zwaar dus ik denk dat ontpillen Miss ook wel langer duurt. Maar jij slikt de Diane ook, bij mij zijn er wel wat pukkels teruggekomen, echter tot nu toe niet zo extreem als toen ik ermee begon. @loveshinealight nog steeds negatieve testen? Hoop dat je snel of een positieve test hebt of ongi wordt. Wel als je ineens zo'n onregelmatige cyclus tussendoor zou hebben.. Ik heb nu buikgriep , maar na die korte bloeding niet echt meer ontpilsymptomen gehad. Verder voelde ik mij de dagen voor deze buikgriep juist superfit! @lady1984 hoe gaat deze ronde? Ga je ook deze ronde ovulatietesten gebruiken? Ik had ze pas wel gebruikt, alleen blijven ze omowit! Dus ik vraag me af of k überhaupt wel een eisprong heb @zonnestraal oh korte cyclus idd! Hopen dat je ei een beetje aan t begin is net na je ongi. Ik kan me voorstellen 3 kinderen rondom de feestdagen is niet echt praktisch. Wanneer willen jullie echt gaan beginnen? @cizmo keuze mbt werk en nog een kleine kan k begrijpen. Maar een kindje zo kort op elkaar (als het snel lukt)lijkt me ook wel weer erg leuk voor de kinderen zelf! Tegen de tijd dat je weer met verlof mag heb je iig alweer minimaal 1,5 jaar gewerkt @maverik naar die buikpijn. Hopen dat de tweede wat sneller gaat en zonder mk!
@ Maverick: hopelijk zijn de ontwenningsverschijnselen snel voorbij! Spannend weer hè, voor een tweede gaan? Het lijkt mij best heftig. Nu kan je niet meer zoveel rust pakken als tijdens de zwangerschap van de eerste. En uitslapen bestaat ook niet meer. Ik ben erg benieuwd. @ Lauren: Nu we zijn begonnen (gister officieel), heb ik er al vrede mee dat ik misschien niet heel 2014 kan blijven werken en heel misschien een decemberkindje krijg. Heerlijk dat jullie naar Mexico gaan! Met mijn zoontje wil ik niet zo ver vliegen. Anders zou ik ook wel naar het caribisch gebied willen. Heerlijk! We gaan met de auto naar Spanje in juni en zijn afgelopen november wel met ons zoontje naar de Canarische eilanden geweest. Ook heerlijk! De vlucht ging goed, maar vond ik wel lang. Het uurtje tijdsverschil gaf al problemen eigenlijk. Dus helaas zie ik het niet zitten om zo ver weg te gaan.
@cizmo; ja zeker weer spannend! Uitslapen doe ik nu ook al haast niet meer sinds we een hond hebben haha. Lekker dat jullie allemaal op vakantie gaan. Zit er bij ons niet in dit jaar. Mijn man kreeg drie weken voor kerst ontslag ivm reorganisatie, had er 14 jaar gewerkt. Gelukkig heeft hij sinds januari toch weer een nieuwe baan gekregen dat zijn oude directeur voor hem geregeld heeft. Maar wel een stukje verder weg dus hadden we een andere auto nodig. Dus die heeft prioriteit gekregen. Hopelijk volgend jaar wel weer op vakantie.
@ Maverick: wat balen dat jouw man zijn baan heeft verloren. Wel super dat hij alweer werkt heeft natuurlijk!
@cizmo; ja was ook een flinke domper. Maar het bevalt hem hartstikke goed bij zijn nieuwe baan. Dus dat is fijn.
Hoi meiden! Leuk, gezellig om veel kletsers te hebben. Ik doe mn best dingen te onthouden, maar alvast excuus want lukt vast niet allemaal. Gelukkig dat je man weer een baan heeft maverick, het is toch een spannende tijd nu. En met een kindje en een kinderwens is een beetje zekerheid toch fijn. Wij weten nog niet waarheen we op vakantie gaan. Wil eigenlijk wel even weg, want ben niet goed in thuis blijven. Nog steeds niets van een ongesteldheid te bekennen hier. Ondertussen 11 dagen overtijd. Pff ik ben niet fit! Verkouden en heb het idee dat al mn holtes dicht zitten. Hoe is het met jullie?
@ Lauren: neen nog geen ongie hier. Wordt wel tijd Ik verwacht morgen normaal mijn ongie. Voor het eerst kijk ik ernaar uit om ongie te worden hihi. Dat we maar snel 1 à 2 weken verder zijn! Hopelijk is mijn eerste ronde niet te lang. We zien wel! @vakantie: Bij ons wordt het waarschijnlijk een citytrip / midweek / weekendje weg in de zomer. het is nog niet zeker. Hebben even andere prioriteiten op financieel vlak. Heb net twee soorten soep gemaakt, die ik dadelijk zal mixen en proeven. Dan kan ik enkele porties invriezen voor later. Jummie. Manlief zegt sinds mijn pilstop al dagelijks hoe erg hij uitkijkt naar een kindje (maar tegelijkertijd ook doodsbang is voor deze grote verandering in ons leven :d). Vindt het wel lief dat hij er zelf over begint. Wat gaat de tijd traag als je ergens op wacht! Gisteren naar familie geweest, waar hij bijna 1 uur het baby'tje in zijn armen mocht houden. Was super schattig!
@Lauren: We willen eind april echt gaan beginnen, dus nog even geduld hebben. Wel lastig hoor, het begint wel echt te kriebelen nu! @Cizmo: Spanje is ook heerlijk! En lekker dat jullie in juni al gaan, dat schiet al op zeg! @Maverick: Schrikken dan zeg als je man ineens zijn baan verliest. Wel heel fijn dat hij zo snel weer wat anders gevonden heeft. Logisch dat je dan de vakantie een jaar overslaat, maar lekker thuis kan ook heerlijk zijn toch? @Love: Dat duurt lang zeg! Test je nog steeds negatief? @Fee: Leuk dat je man er ook zo naar uit kijkt om een kleintje te hebben. Dan kun je er echt samen naar toeleven. Hopelijk komt je ongi snel en kun je echt gaan beginnen. Wij willen dit jaar het liefst in Nederland op vakantie, maar kijken even het weer aan. Mocht het nou heel slecht zijn tegen die tijd, dan vertrekken we toch naar het Zuiden. Vorig jaar zijn we met de auto naar Zuid-Frankrijk gereden, maar onze oudste houdt totaal niet van autorijden, dus dat was een behoorlijke beproeving. Vandaar dat we dit jaar liever dichtbij huis blijven.
@ zonnestraal: Ik ben ook benieuwd hoe onze reis naar Spanje zal gaan met de kleine. Reden jullie s nachts of hebben jullie overnacht? Maar in Nederland op vakantie gaan kan ook heel leuk zijn! (Lijkt mij tenminste. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan) @ Fee: spannend wat jouw cyclus zal zijn zeg! @Love: Ik ben ook wel benieuwd naar jouw tests! @
@Cizmo: We hebben de reis in 4 dagen gedaan, dus heel rustig aan gedaan, dat was nog wel redelijk te doen. We hebben eerder ook wel eens 's nachts gereden, maar de kinderen deden toen geen oog dicht en wij vonden het toch wel erg slopend om 's nachts te rijden, dus dat doen we niet meer. De leukste vakantie heb je toch als de kinderen zich vermaken en dat kan in Nederland net zo goed, dus hopen op mooi weer maar!
Ik ben 11 dagen geleden niet ongesteld geworden terwijl ik dat wel gewoon verwachtte. (ivm condooms). Heb vorige zondag en afgelopen donderdag negatief getest. Overlegd met Ha, die zegt even aankijken. Voel me wel vreemd/anders. Maar mijn lichaam kan me ook wel voor de gek houden. Dus dat is een beetje mijn verhaal
@Love : wat een onzekerheid! Er zit dus niks anders op dan afwachten... Ik heb zo geen zin om te gaan werken... Voor wie ook weer aan het werk moet vandaag: succes!
@Zonnestraal: voor je het beseft, is het opeens zover Spannend! @Love: Hoe slopend, dat wachten. Hopelijk snel duidelijkheid! @Cizmo: Hier ook niet erg veel zin om te gaan werken.. Bah! @Hier: vanmorgen ongie geworden, zoals verwacht! Tijd om een nieuwe banner te kiezen lijkt me! Zal waarschijnlijk wel niet kloppen want heb hem standaard op 28 dagen gezet. Maar zo heb ik toch het gevoel dat de tijd vooruit gaat, als ik de pinguïn op de banner zie verder schuiven hihi
@Love: Oh, wat vervelend die onzekerheid. Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid! @Fee89: Eerste ronde dus begonnen voor jullie. Spannend hoor!
@Love: ooh wat al een poos overtijd zeg! Nog niks te bekennen? @Zonnestraal: spannend hoor eind april beginnen, voor je het weet is het zover, de tijd gaat zo snel! @Fee89: Nou nu kan dus de echte cyclus gaan beginnen, ook spannend!! @Hier: ik moest vandaag ook werken, druk dagje gehad. Moet zeggen dat ik nu met de tweede er (tot nu toe) wel minder mee bezig ben. Bij de eerste was het echt dag en nacht en nu denk ik, ik zie het allemaal wel. Hopelijk werkt dat beter haha.
Veel plezier met de echte pogingen Fee! Ik zit volgens mijn app nu rond mijn eisprong. Vind het weer erg spannend. Ben er dan ook best mee bezig. Het helpt ook niet dat ik van 1 vriendin/collega weet dat zij zwanger is terwijl verder nog niemand op het werk het weet. Daarom hebben we het er veel over. Onze andere kamergenote is ook zwanger trouwens. Zal onze leidinggevende niet zo blij mee zijn!
@cizmo; oh volgens mijn app (als mijn cyclus 28 dagen is) zat ik gisteren of vandaag ook rond mijn eisprong. Dus zitten we aardig gelijk. Oei die leidinggevende zal blij zijn haha, moeten ze maar geen vrouwen aannemen, kunnen ze verwachten dan toch?
Goedemorgen! Hier begint de ongie aardig door te zetten *joepie* Wou dat ik de klok een weekje kon doordraaien. Ik denk dat ik straks ovutestjes online bestel. Ik ging dit normaal niet doen de eerste ronde(s), maar ik zie er nu al tegenop om gewoon af te wachten tot mijn eerste echte ongie komt. Ik wil graag toch een beetje weten of er nu wel of geen ei komt de komende weken. Dat zal mij veel negatieve testjes uitsparen, als nu blijkt dat mij ei maar binnen 3-4 weken of zo komt. Dat weet je nooit hé bij de eerste echte ronde na pilstop. @Maverick: hier gaan we voor het eerste kindje en ik moet bekennen dat ik toch 1/2 van de tijd erop zit te denken! Help wat zal dat niet zijn als mijn ei gekomen is en ik op het 'wachtbankje' zit tot het tijd is om te testen. @Cizmo - Maverick: succes!! Ik zou zeggen: benut dat eitje goed Hier op het werk praat ik er met niemand over. Het zijn vooral mannelijke collega's. 1 collega heeft ook al veel meegemaakt op baby-vlak en nog steeds geen kindje ondertussen helaas. Dus ik zie er langs een kant wel tegenop als ik eerder zwanger zou zijn als haar (zijn al jaren op allerlei manieren aan het proberen, en enkele miskramen, veel ziekenhuisopnames gedurende lange periodes, ... ). Ik gun het haar zo! Dus daarom praat ik er liever niet over, is nogal een gevoelig onderwerp hier tussen de vrouwelijke collega's en zou niemand onbewust willen kwetsen en zo.
@ Maverick: Ik ben er nu juist veel meer mee bezig dan bij de eerste twee. Het ging 2 keer heel makkelijk en nu ineens ben ik bang dat het deze keer veel langer gaat duren of misschien wel helemaal niet meer lukt, ook omdat ik inmiddels 4 jaar ouder ben dan na de laatste zwangerschap. @Cizmo: Bij mij in de omgeving zijn ook veel zwangeren en dan gaat het echt wel extra kriebelen ja! @Fee: Ik vind het heel prettig om ovulatietesten te gebruiken, net of je wat meer controle hebt (is natuurlijk niet zo, maar toch). Snap goed dat je er met je collegas liever niet over praat, altijd moeilijk als mensen niet zwanger worden terwijl ze het zo graag willen, zeker als mensen in de omgeving heel makkelijk zwanger lijken te raken!
Thnx voor de steun meiden, tot nu toe nog steeds helemaal niets. Voel me wel 'anders', maar dat zegt niets. Of ik voel me zwanger, of ik doe 'net alsof' ik me zwanger voel Raar zo'n lichaam. Wij hebben ook vrienden die heel graag willen maar waarbij het ook niet wil. Dat maakt t allemaal toch wat 'moeilijker'. Zij gaan starten met MMM. Ik heb het er ook niet specifiek met collega's over.. Wel dat we het graag zouden willen, maar niet dat het ook al heel snel zo is. Ik ben van plan eerst gewoon zonder ovulatietesten te doen.. wil me er niet té druk over maken. Hier 4 dagen gewerkt, nog 2 dagen en dan ben ik een dagje vrij.