Stoppen met pil vanaf maart 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lady1984, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Ik zit hier trouwens steeds te twijfelen of ik nog wel een maand wil wachten met proberen voor een kleintje. Het is gewoon praktischer om even te wachten, want stel dat het gelijk de eerste keer raak is, dan ben ik in januari uitgerekend en dat is me echt te druk. Mijn dochter en zoon zijn in november en december jarig en naast sinterklaas, kerst en oud en nieuw is dat erg veel. Ze zijn altijd helemaal hyper in december en ik ben altijd blij als alles weer achter de rug is!
    Maar het kriebelt zo...

2. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Herkenbare twijfel zonnestraal ;)

Bij mij kriebelt het ook en wat mij betreft DIRECT. Maar vriendlief wil liever nog even wachten. Wij zijn allebei in november jarig en december is ook een drukke maand voor ons.
    Dus we wachten nog even.. dan kan vriendlief ook aan het idee en het 'echte' wennen.

3. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Ja en wat maakt dat ene maandje nou eigenlijk uit denk ik dan ook maar. Ik probeer maar rustig af te wachten, volgende week moet ik ongesteld worden en dan nog 1 ronde wachten en dan kunnen wij ook echt gaan beginnen.

4. LoveShineALight

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Dat maandje maakt inderdaad niet uit. En voor hetzelfde geld lukt het niet direct.. dan heb je alsnog 'vertraging'.

Voor je het weet ben je een maandje verder.. De tijd vliegt (naar mijn idee) sowieso hard voorbij.

5. Maverick

Maverick Lid

22 mrt 2014
    65
    1
    8
    Ergens in Nederland

6. Maverick

Maverick Lid

22 mrt 2014
    65
    1
    8
    Ergens in Nederland
    Hmm dat quoten ging niet helemaal goed geloof ik haha.

7. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hier ook kort dezelfde twijfel (1-2 maand wachten of niet?) gehad, maar uiteindelijk er geen rekening mee gehouden. Het was eigenlijk vooral ML die ermee inzat, ik minder. Mij maakt het niet uit. De kans dat het meteen raak is na pilstop lijkt me ongelofelijk klein. Ik heb even een site geraadpleegd om te zien wanneer ik zou uitgerekend zijn.

start ongie = 24/03/2014
    en STEL cyclus = 28 dagen (ga ik niet van uit gaan want eerste ronde na pilstop)
    dan is uitgerekende datum 29/12/14. Net tussen Kerst en Nieuwjaar.
    ML vond het eerst niks, maar zoals ik eerder zei hebben we beiden een grote kinderwens en gaan we hier geen rekening mee houden. Ik zit er gewoon een klein beetje mee in dat er minder dokters, verloskundigen, ... zullen aanwezig zijn tussen Kerst en Nieuwjaar in het ziekenhuis.

Voor mijn gemoedsrust ga ik er dus sowieso van uit dat de eerste ronde niks zal worden en dat ik die vooral zal benutten om een zicht te krijgen op mijn cyclus hihi.

ML is ervan overtuigd dat het net ons zal overkomen, eerste ronde raak. Heb hem kunnen overhalen dat hij daar niet op moet rekenen.

8. LoveShineALight

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Nou meiden, geen streepje te bekennen volgens mij.
    Denk dat mijn lichaam me voor de gek heeft (gehad)
    Ga er van uit dat ik een maand geen menstruatie heb gehad en dat dat toevallig is nu we ook concreter over kinderen zijn.
    Mocht mn menstruatie weer niet komen, ga ik verder kijken! ;)

9. LoveShineALight

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    En vandaag lekker een dagje vrij! Ga zo denk ik even ontbijten, wat in huis rommelen en vanmiddag nog even winkelen.
    Ik hoop wel dat de zon er bij komt, het weer is nu nog wat triest.

Hebben jullie plannen voor vandaag? :)

10. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    #130 Fee89, 28 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2014
    Domper Love. Geniet van je vrije dag en het zonnetje! Hier geen echte plannen. Straks nog enkele uurtjes naar het werk en dan vanavond lekker koken voor ML :)

@Hier: net ovu-testjes gevonden in de brievenbus :D Ik moet mij inhouden of ik doe er nu al 1 en dat is natuurlijk weggesmeten geld hihi. Heb net eens aan een verpakking van zo'n dipstick gevoeld en doe tests zijn maar half zo groot als ik verwacht had. Ik heb al vaak foto's van ovu testjes gezien op het forum en dat is natuurlijk altijd heel erg ingezoomd. Nu schrik ik dat zo'n test maar 8 cm lang is of zo. Dat ziet er gigantisch uit op foto. Nu een plekje zoeken waar ML en bezoek ze niet zien liggen :) tips behalve nachtkastje want we hebben maar 1 nachttafeltje dat we delen met 2 hihi?

Heb trouwens hoofdpijn gehad (aan de voorkant) van 7u tot 11u en nu nog heel vaag aanwezig. Geen idee of dit nu het ontpillen is, of toeval. Tijd zal het uitwijzen!

11. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Fee89: Ik ken in mijn omgeving toch meerdere vrouwen die na het stoppen met de pil gelijk zwanger waren, dus zou de kans niet helemaal verwaarlozen hoor! Maar als je het niet erg vind dat je kindje in december geboren wordt, zou ik me er verder ook niet druk om maken. Bij de eerste twee hielden we er ook helemaal geen rekening mee hoor, eentje jarig in december is niet zo'n probleem toch?

Ik bewaar zelf de ovulatietesten in de badkamer, in een kastje waar verder ook niemand bij komt. Wil je man liever niet dat je met testen werkt? Bang dat je er teveel mee bezig bent?

@Love: Vreemd zeg. Heb je wel vaker gehad dat je menstruatie een maand overslaat? Nu hopen dat het snel weer regelmatig wordt.
    Lekker dat je een dagje vrij bent! Heerlijk met dit mooie weer zeg!
    Ik ben na de geboorte van de kinderen gestopt met buitenshuis werken, dus ik ben vandaag ook thuis. Ik heb daarnaast wel een eigen online reisbureau en ik doe veel vertaalwerk, maar dat kan ik allemaal heerlijk vanuit huis doen. De jongste ligt nu op bed en de oudste zit op school, dus ik ga zo maar eens aan het werk denk ik. Hm, niet zoveel zin in vandaag door dat mooie weer.

12. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Ik heb schrik dat hij bang wordt of prestatievrees krijgt als ik met een positieve ovutest afkom ;) en wil dat het toch spontaan is om te oefenen. Hij hoeft niet alle details over mijn cyclus te weten vind ik. Toch niet vanaf ronde 1 al :)

13. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    @ Fee: mijn zus is 3 keer de eerste ronde zwanger geraakt! Haha! Dus kijk maar uit!

@Daenerys: voor jou is het dus extra spannend allemaal. Succes met zwanger worden!

@ Zonnestraal: Ik begrijp jouw twijfel helemaal. Wij zijn ook begonnen terwijl mijn verstand nog een maandje wilde wachten... hihi!

@ Love: ik vroeg me ook al af of je dat vaker hebt gehad? Ik nooit! Al zou ik een keertje geen bloedverlies niet erg vinden, maar het zou me wel ongerust maken!

Hier spannend. Als het goed is is mijn eisprong geweest. ik doe geen ovulatietests in de eerste rondes. Heb ik bij mijn zoon ook nooit nodig gehad omdat het de 2e ronde raak was. Afwachten dus maar!

14. LoveShineALight

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    @zonnestraal en cizmo
    Ben altijd heel regelmatig en heb nog nooit een maand overgeslagen.
    Voelde ook wel de gebruikelijke 'klachten' deze maand.. Daarom was ik ook zo verbaasd dat ik niet ongesteld werd. Vraag me ook wel af hoe t zit.. Over 12 dagen normaal gesproken weer ongesteld. Als ik dan weer niet ongesteld ben ga ik afspraak maken bij de huisarts.

@ovulatietesten
    Ik ben voornemens om ze (nog) niet te gebruiken. Om dat mn cyclus (normaal gesproken dus :p) heel regelmatig is en indd om vriendlief niet teveel angst aan te jagen. Maar ook omdat ik me er niet TE veel mee bezig houden

15. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    @Love : dat is raar dan! Ik zou het heel gek vinden als ik niet ongesteld zou worden. Ik zou ook naar de huisarts gaan als er over 2 weken weer geen menstruatie volgt.

16. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    @fee 89 ik kan wel begrijpen wat je bedoeld. Wij hebben ook afgesproken om het voorlopig zonder ovulatie testen te doen maar doe het nu even voor mezelf om wat meer inzicht in mijn eisprong te krijgen al is de verleiding wel heel groot om hem dan niet te verleiden omdat je weet dat je in je vruchtbare periode zit..;)

@loveshine wat vervelend voor je dat je cyclus zo in de war is terwijl die juist mooi regelmatig was :(
    Ik hoop voor je dat het deze maand weer mooi regelmatig is.

17. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Cizmo voor mij is het inderdaad extra spannend maar probeer er niet bij stil te staan al kan ik niet wachten tot ik voor de eerste maal echt menstrueert en dan op cd 21 eindelijk bloed mag prikken voor me eisprong en we er dan echt voor kunnen gaan. ;)

18. Lady1984

Lady1984 Actief lid

11 feb 2014
    166
    106
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb nog wat terug te lezen. Gister bij de action en de testen lagen er weer. Ze waren
    dus toch gewoon op.

19. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Fee89: Snap ik hoor, het is toch wel fijn dat het gewoon spontaan blijft, zeker in het begin.

@Cizmo: Op het wachtbankje dus… Spannend hoor!

@Love: Heel raar dan zeg dat het nu ineens een maand uitblijft. Misschien toch inderdaad psychisch omdat je er nu meer mee bezig bent?

@Daenerys: Hopen dat je menstruatie dan snel komt voor je!
    Dit is voor het eerst dat ik ovulatietesten gebruik. Bij de vorige zwangerschappen tempte ik alleen en dat werkte prima. Maar nu krijg ik geen duidelijk beeld, dus toch maar de testen gehaald. En daardoor weet ik nu wel wanneer mijn eisprong was. Nu alleen nog hopen dat ik niet te snel ongesteld wordt na de eisprong.

20. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Maar de ovulatietesten halen jullie dus bij action?
    En dan moet je iedere dag zo'n test doen? Altijd op hetzelfde tijdstip?
    En met temperaturen? Dat dus ook iedere dag?
    Dan ben je er wel druk mee zeg! Is het nog minder werk om iedere dag te vrijen! ;) En nog leuker ook... (flauw)

Deel Deze Pagina