Stoppen met pil vanaf maart 2014

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Lady1984, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Testen en temperaturen doe je inderdaad iedere dag op hetzelfde tijdstip, maar zoveel tijd kost het op zich niet hoor. Ik doe het niet om te kijken wanneer we het beste kunnen vrijen, maar om te zien of ik die maand wel een eisprong gehad heb en om te zien hoe de rest van mijn cyclus verloopt.
    Ik hou erg van schema's en lijstjes en het geeft mij een goed gevoel om er zo nog enigszins controle op te hebben ofzo.;)

2. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Vandaag zijn mijn man en ik trouwens 8 jaar getrouwd. We zijn lekker een dagje met de kids naar de dierentuin gegaan en hebben vanavond gegourmet met z'n viertjes. Voor het eerst dat de kinderen dat deden en ze vonden het zo stoer dat ze het zelf mochten doen. Heel leuk!
    Hebben jullie vandaag nog lekker van het weer genoten?

3. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Gefeliciteerd! Klinkt als een geweldige dag zonnestraal!

Wij hebben wat in de tuin gewerkt, geschommeld in de tuin, vanmiddag met onze zoon meegeslapen omdat we gister tot laat een feestje hadden en net met zijn 3en een stuk gewandeld. Echt heerlijk!

Nu even wennen aan de zomertijd. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met ons zoontje.

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Zoals jij het verteld word ik er ook nog nieuwsgierig naar! Ik dacht altijd dat de eisprong 14 dagen voor je nod is. Maar dat hoeft dus niet. Hopelijk hebben we hem dan niet gemist deze maand!

5. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hoi iedereen

Drukke dag gehad met familie.

voorlopig niet echt last van het stoppen met de pil. Enkel...ik blijf precies wat langer 'ongie'. Vroeger was ik een drietal dagen ongie en dan nog een dag of twee verwaasloosbaar wat gekleurd verlies.

Nu heb ik nog steeds gekleurd (rode-roze) verlies op dag 7. Zal wel met pilstop te maken hebben.

Iemand dit ook meegemaakt? Hoelang bleef het duren?

6. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    #146 LoveShineALight, 31 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2014
    @zonnestraal van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag! Het was ook een heerlijke dag om buiten te zijn. Schattig dat je kinderen het gourmetten zo leuk vonden.

@cizmo jullie worden oud ;) niet meer tegen een feestje kunnen. Haha, een lekker rustige zondag gehad klinkt het!

@fee ik weet eerlijk gezegd niets meer van het ontpillen.. Dus durf het niet te zeggen. Ik ben vaak een dag of 5 ongesteld.

Hier ook heerlijk van het weer genoten afgelopen weekend! Lekker in de tuin bezig geweest, ik kan er wel aan wennen :cool:
    En.... Jullie geloven het niet .... maar vanmorgen is mn bloedverlies begonnen. Lichter van kleur, minder buikpijn en een goede stemming.. Dus wel anders als anders.

7. Lady1984

Lady1984 Actief lid

11 feb 2014
    166
    106
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @zonnestraal, gefeliciteerd! Gezellig om het zo met het gezinnetje te vieren :)

@love shine, eindelijk! :)

8. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Cizmo: Misschien heb je het al eens gezegd hoor, maar hoe oud is je zoontje?
    Eisprong hoeft inderdaad niet altijd 14 dagen voor je menstruatie te zijn, bij mij is het zo’n 9-12 dagen voor ik ongesteld wordt.

@Fee: Hier geen ervaring met ontpillen, dus kan je ook niet verder helpen. Ik weet wel dat je cyclus soms behoorlijk kan veranderen. Ik was altijd 5 dagen ongesteld, maar na de laatste zwangerschap is dat nu vaak 8 dagen.
    @Love: Nou dat heeft wel lang geduurd zeg! Maar fijn dat het nu wel doorzet.

9. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    @ Fee: Ik ben sinds ik gestopt ben met de pil heel zwaar ongesteld en 6 dagen terwijl het vroeger met pil ook maar 3 dagen was. Dat is bij mij dus niet meer veranderd helaas.

@ love: dan toch eindelijk die bloeding. Dat betekent ook dat er een nieuwe kans aan komt!

@ zonnestraal: mijn zoontje is deze maand 1 geworden. Een geweldige leeftijd!

Ik hoop niet dat mijn eisprong ook zo kort op mijn nod zit. Dan is het sowieso niet raak deze keer. Ach ja, dan ook geen decemberbaby.

We worden inderdaad oud! Maar die korte een gebroken nachten zijn zo slopend vind ik.

10. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Hoi meiden.

@Love: hoe is het ondertussen met de ogie? Nog altijd minder buikpijn en goede stemming? :) Ik ben al benieuwd naar mijn eerste echte ongie.

@Cizmo: Hopelijk wordt het niet veel erger zoals bij jou en andere meiden! Ik herinner van vroeger wel dat het veel erger was. Nu, de laatste paar maanden, heb ik zelfs nooit een "verzadigde" tampon gehad maar was er altijd nog een deel wit... En de helft van mijn ongie zelfs een mini-tampon. Besef dat het een luxe-situatie was pfff:D

Het kindje van mijn zus is recent ook 1 jaar geworden. Inderdaad geweldige leeftijd lijkt me! Beginnen wandelen, binnenkort eerste woordjes, ... spannend!

@hier: gisteren een iets donkerder ovu-testje dan zaterdag, maar nog niet zoveel verschil. Vanaf nu zal ik dagelijks over de middag testen en loopt het hopelijk snel op zodat ik een zicht heb op mijn cyclus. Ik wil niet zozeer meteen zwanger zijn, maar doe testjes voor mijn gemoedsrust... Zo weet ik dat ik een lange/iets langere eerste cyclus kan verwachten als er volgende week (of later...) geen knaller komt :)

Ondertussen is mijn laatste pil-ongie helemaal over (gisteren al gelukkig). Ofja, bij afvegen heeeeel mini mini roos gekleurd, maar het is echt bijna niks meer. Het al leuk gezellig gemaakt met manlief :p Mijn libido is precies wat hoger dan voordien, maar het zal wel tussen mijn oren zitten want ik ben nog totaal niet lang van de pil af haha.

11. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Cizmo: Eén jaar is inderdaad een hele leuke leeftijd! Ik mis het wel eens dat ze hier al zo groot zijn hoor, al is dat ook wel weer heel leuk.

@Fee: Welke testen gebruik je? Bij de testen die ik gebruik, loopt het eigenlijk niet zo op. Het ging van geen streep naar gelijk een donkere streep, maar weet natuurlijk niet of dat aan de testen ligt?
    Fijn dat je ongie voorbij is, dan kan het nu beginnen!

Hier nog niet ongesteld geworden en daar ben ik blij om, want ik zit nu al op dag 11 na de eisprong, dus dat is positief!

12. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    o zonnestraal! Wat spannend!

Mij nod is pas 9 april. Kan me haast niet voorstellen dat het raak is. Of zouden al die ooievaars die ik opeens langs de snelweg zie als ik van en naar mijn werk rijd een teken zijn? ;) (toen ik van mijn zoontje zwanger was zag ik ze ook steeds)

13. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hoi meiden, jullie zijn al even bezig maar mag ik nog mee kletsen :)... Heb ivm meelezers even een ander account aangemaakt, ben onder een ander account fanatiek meelezer en soms meeschrijver...

Ivm medische voorgeschiedenis moesten we eerst de mening van de gynaecoloog afwachten maar we hebben met gisteren gehoord dat het veilig is om zwanger te worden ;)... Dus helemaal blij! Ik was 22 maart al gestopt met de pil... Dus nu is het afwachten...

Ps weet iemand iets van ovulatietesten? Dit x voor het eerst gebruikt... Gister en eergisteren een streepje maar niet duidelijker dan de controlestreep en vandaag opeens niks meer geen streepje te bekennen...

14. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Welkom vogelhuisje! Ik vind het ook altijd eng en ben bang voor meelezers. Maar ga er vanuit dat ik die niet heb.

Leuk dat jullie groen licht hebben gekregen van de gynaecoloog!

Met ovulatietesten kan ik je helaas niet helpen.

15. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Cizmo: Ik ben niet zwanger hoor, wij gaan over een maandje pas beginnen. Maar ik bedoelde dat ik in ieder geval een goede cyclus heb om straks zwanger te worden. Ik had eerder namelijk zo'n korte cyclus dat een zwangerschap vrij moeilijk zou worden. Dus daar ben ik blij om!
    Wat grappig dat je nu weer overal ooievaars ziet, wie weet!

@Vogelhuisje: Welkom! Wat fijn dat je zwanger mag worden! Gaan jullie voor een eerste kindje?
    Bij een ovulatietest moet de tweede streep even duidelijk zijn als de controlestreep. Het kan voorkomen dat je maar een hele korte LH-piek hebt, dan is het handig om de volgende keer als je een licht streepje hebt, na 12 uur nog eens te testen, misschien dat het dan donkerder wordt. Anders nog even doortesten tot je wel een duidelijke streep krijgt.

16. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Hmm gisteren 2x getest ovutest en beide wit geen streepje te bekennen... Eergisteren en de dag ervoor dus wel maar niet zo duidelijk als die andere, vandaag weer een licht streepje... Nou ja wie weet haha ;) we klussen genoeg... Ik heb al 2 dochters :) eerste gelijk zwanger na de pil maar een miskraam en toen zwanger van mijn oudste gelijk na de miskraam, 2e was in ronde 2... Stiekem hopen we nu ook weer snel zwanger te worden natuurlijk...

Maar je weet maar nooit... Maar het lijkt me sterk dat mijn eisprong al geweest is omdat ik de 22ste gestopt ben met de pil... Wat is al zei we zien wel ;) jongste moet nog 1 worden dus is niet heel veel haast bij...

Maar toch bizar hoe de spanning, testdrang etc. Blijft ookal is het de derde ;)

17. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Bij ons is het ook de derde, maar bij ons is de spanning nu zelfs groter dan bij de eerste twee. Bij de eerste heb ik eerst een miskraam gehad en was gelijk daarna zwanger, bij de tweede ook heel snel, maar nu ben ik weer wat ouder en ben ineens bang dat het zwanger raken nu niet meer lukt. Het is nu minder vanzelfsprekend ofzo. Mijn jongste gaat in december naar school en het gaat nu ook echt kriebelen, ik wil weer zo'n kleintje!

18. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    #158 Fee89, 5 apr 2014
    Laatst bewerkt: 5 apr 2014
    @zonnestraal: Sensitest gevoelig online besteld. Voorlopig nog altijd licht van kleur en allemaal even donker, niks dat oploopt. Straks nog eens testen :)

Welkom vogelhuisje.

@meelezers: heb ik ook schrik voor. Daarom ga je mij nooit mijn naam zien typen, of exacte data van verjaardagen of andere belangrijke gebeurtenissen in mijn leven of dichte familieleden of zo hihi. Just to be sure... :)

@hier: gisteren en vandaag precies misselijk! Ook andere afscheiding: waterig en slijmerig, precies zoals dat vruchtbaar slijm dat omschreven wordt als eiwit :) Heb dit sinds donderdag, dus nu de derde dag. Nog geen oplopende ovu-testen maar ik las eens dat dat slijm 4-5 dagen voor de eisprong al begint veranderen van structuur, dus ik blijf hopen op een oplopende test dit weekend! Please please :)

Ik las wel eens dat er in de aanloop naar een ei misselijkheid kan optreden. Hopelijk wil dit niet zeggen dat ik gevoelig ben voor misselijkheid door hormonen want dat zou een ramp zijn mocht ik opeens zwanger zijn en ganse dagen misselijk :) Ik kan dan echt niet functioneren op het werk. Als ik nu eens een paar uurtjes misselijk ben, zit ik bijna gewoon voor mij uit te staren en aan mijn maag + WC te denken en dat verricht ik niks van werk ai ai!

@Vogelhuisje: leuk gevoel hé die spanning en zo! Geniet ervan :)

19. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Jaaa begint er goed uit zien bij mij!! Hopelijk morgen knaller!!

Nu ik de tests opnieuw bekijk, loopt die van gisteren (4/4) precies toch al een beetje op en gisteren vond ik nog van niet! Het was wel een rare test. Had precies wat deukjes en krasjes op de strip maar hij liep wel gewoon door.

Maar vandaag is hij zeker donkerder, valt niet te ontkennen. Jippie!!

20. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Tof! Bij mij nog steeds niet echt iets te zien, de testjes waren op dus vandaag bij de action gehaald iemand daar ervaring mee? Nou op die van de action was wel een licht streepje te zien... Dus we testen en klussen lekker verder hihi man heeft de tijd van z'n leven ;) hij zal al nu moet ik het er van nemen haha als je straks zwanger bent dan is je libido 0...

Misschien is m'n eisprong al geweest hoor.... Kan ook nog...

Deel Deze Pagina