Yes! We zijn uitgetwijfeld in het twijfeltopic! Vanaf april 2013 gaan ook wij proberen om zwanger te worden.
Na een paar stormachtige weken, zijn mijn hoofd en hart het eindelijk min of meer eens: wij gaan vanaf eind april proberen om zwanger te worden. Als mijn cyclus een beetje hetzelfde blijft, zal ik vanaf 18-20 april dan mijn menstruatie van de eerste ronde hebben. Spannend! Alleen nu nog even geduld hebben. Tot die tijd blijf ik wel mijn cyclus in de gaten houden d.m.v. temperaturen en ovulatietestjes. Dat geeft me voorlopig in elk geval een gerust gevoel dat 'mijn lichaam waarschijnlijk werkt'. Bovendien vind ik het mega-interessant om te zien hoe die hele hormoonhuishouding werkt. Ook slik ik 'vitaal zwanger' van Kruidvat. Het schijnt een maand te duren voordat je lichaam voldoende foliumzuur heeft opgebouwd. En aangezien ik elke dag al multivitamines slikte, lijkt dit me een goede vervanger. Toen we gisteren de knoop hadden doorgehakt om in april te starten, kwam manlief een uurtje later met een kop thee en zo'n foliumzuurtablet aanzetten. Zo lief dat hij daar aan denkt! <3
Aghh zo lief van hem! Jeetje wat attent!! Ja interessant he je cyclus bijhouden..ik doe t nu ook 3 maandjes en sinds gister aan de ovu testjes..als t goed is moet bij mij mn ongi rond 29 maart komen..en heb ik rond 12 april mn ei, dus wij kunnen begin april aan de klus voor onze eerste!! Vind t zoooo spannend ook!! Ik slik sinds een maand of 2 foliumzuur ook..en ga als ik zwanger ben over op een multivitamine van De Tuinen..spannenddd!!
Ja echt spannend gewoon! Vind het ook erg leuk nu! Soms krijg ik echt zo'n misselijk gevoel en kriebel in mijn buik, haha. Stom he? Doe je alleen ovu-testjes of temperatuur je ook? Heb je hiervoor ook de pil geslikt? Ik heb mijn volgende ei waarschijnlijk op 6 of 7 april (ongi op 23 maart), maar die slaan we dus nog over. Mijn eerste eisprong waarbij we definitief gaan proberen zal rond 4 mei zijn. Ik vind het ook echt prettig om zo bewust met mijn lichaam bezig te zijn.
Hihi ja die kriebels heb ik ook wel eens als ik eraan denk ! Tis ook niet niks natuurlijk! Yep heb 12jaar aan de pil gezeten..erg vroeg begonnen ivm acne destijds. Heb 10jr de Diane geslikt(!! Blij dat ik er niks aan overgehouden heb als je t nieuws zo hoort..!!) en de afgelopen 2 jaar Microgynon 30. Na t stoppen echt beroerd gevoeld 4 weken lang..hoofdpijn, moe, pijnlijke borsten, chagrijnig...alles erop en eraan . Daarna echt veeeeel beter! Hoe lang heb jij de pil geslikt? Had je ook last van ontpillen? Vooralsnog doe ik alleen ovu testjes..puur omdat ik temperaturen een btje een "gedoe" vind voor mn werk doordeweeks..maar mocht t ff duren voor t lukt dan ga ik misschien ook tempen. Overigens kan ik bij mezelf geen doorzichtig cervixslijm ontdekken..??! Of musschien mis ik t steeds net...heb iig nog niet de beroemde 'draden' kunnen trekken..jij wel??
Zat in het twijfel topic te lezen en zag dat jullie nu niet meer twijfelen leuk dat jullie er nu al voor gaan! Wij twijfelen ook niet meer maar dat houd toch in dat we (nouja ik) tot mei/ juni moet wachten voor ronde 1. Maar dat wachten duurt toch wel errug lang Nu ben ik voorlopig aan het aftellen naar het starten met foliumzuur wat begin april zal zijn Succes met zwanger worden
Ik heb ook ongeveer 13/14 jaar de pil geslikt. De eerste 3 jaar ook de Diane, maar naderhand een andere omdat ik niet meer tevreden was over de Diane (ben daar nu zo blij om!). Ook aardig wat last gehad van het ontpillen. Hoofdpijn, stemmingswisselingen, acne en zware vermoeidheid (niet vooruit te branden!). Na 2 a 3 maanden werd dat minder. Eigenlijk heb ik nu op een enkel pukketlje nergens meer last van. Ik kan goed begrijpen dat je niet temperatuurt. Is voor mij nu ook de eerste keer. Ik word gelukkig elke ochtend rond hetzelfde tijdstip wakker, ook in het weekend. En de thermometer geeft echt in 5 seconden de temperatuur aan. Die ligt op mijn nachtkastje. Mijn telefoon ook en daar staat de app van Fertility Friend op, dus ik heb alles zo ingevoerd. Het is inderdaad wel een beetje een gedoe, maar ik vind het zo enorm interessant dat het me niet uitmaakt om dit te doen. Ik doe het ook niet om zwanger te worden, maar meer vanwege de interesse in mijn lichaam. Wat betreft dat draden trekken... ik begreep ook echt niet hoe dat zou kunnen, totdat ik nu deze cyclus elke dag even heb gecheckt. En ik heb vrijdag voor het eerst een draad kunnen trekken. Ik merk voornamelijk een verandering in slijm van plakkerig > creme-achtig > eiwitachtig > creme > plakkerig. En tijdens het creme-achtige is mijn slijm ook echt wit en doorzichtiger, bij het plakkerige lijkt het iets geliger. Ook de hoeveelheid veranderd. Je kan het op het wc-papiertje zien, maar meestal voel ik met een vinger bij de ingang en kijk er naar/wrijf er even over. Dan merk je op een gegeven moment wel verschil. Toen ik dacht dat er draden waren, ben ik even gaan googlen en zag ik dat je dan het beste je wijs- en middelvinger wat dieper naar binnen kan steken en dan nadat je ze er weer uit hebt gehaald van elkaar af bewegen. Dan krijg je dus een draad/draden tussen die twee vingers. Klinkt als gedoe (en is het ook), maar ook wat betreft dit ben ik blij dat ik het eens heb gedaan, want zo zie ik inderdaad nu het verschil waar ik er eerst alleen maar veel bij had. Ook kun je je baarmoedermond voelen. Als die heel dicht bij de ingang is en keihard, ben je minder vruchtbaar. Maar als je er (bijna) niet meer bijkomt en het voelt zacht, dan ben je wel rond je eisprong.
Ja, het wachten duurt echt veel te lang! Is er een speciale reden (redenen) waarom je nog even (moet) wachten? Je bent van harte welkom om hier met ons mee te schrijven! We zitten in elk geval in hetzelfde schuitje.
Overigens ben ik niet van plan om vanaf nu elke cyclus zo precies bij te houden. Vanaf mijn volgende menstruatie ga ik alleen rond de eisprong letten op slijm en baarmoedermond. Het lijkt me niet echt gezond om er dagelijks op die manier mee bezig te zijn. Maar voor nu vind ik het wel interessant om te begrijpen wat er allemaal met je lichaam gebeurt in een cyclus.
Minimee, ik zie dat jij al best lang hier geregistreerd bent als member (Cosy ook trouwens). Hebben jullie ook al zolang een kinderwens?
Ah gezellig , ik weet alleen niet hoe vaak dat ik kan schrijven, heb me in het verleden ook wel eens bij een 2013 topic aangemeld, maar daar kletsten toen zo veel meiden dat ik de draad kwijtraakte. Ik had ook niet zo veel te melden, wachten is relatief saai en er valt niet zo veel over te melden haha. Mijn cyclus snap ik na hem een aantal maanden in de gaten te hebben gehouden met behulp van de period tracker beter. Ik ben alleen niet aan het temperaturen begonnen want dat leek me zon gedoe.. De reden dat we wachten is dat ik die datum met manlief heb afgesproken, hij moest er echt naar toe groeien. We gaan in juni op vakantie en dat leek me een mooi startpunt maar misschien dat we in mei al starten. Mijn ei sprong is echt helemaal aan het einde van de maand dus mei is al bijna juni Manlief is er overigens van overtuigd dat ik in ronde 1 zwanger word (onze moeders waren beide supersnel zwanger in ronde 1 en in ronde 2)
Zo herkenbaar! Mijn man denkt dat ook ja (superzaad). Hij stelde in eerste instantie ook voor om tijdens onze vakantie in juni te beginnen, maar we hebben dus nu toch beslotem om al eerder te gaan proberen. We hadden in februari per ongeluk onveilig gevreeen en hij dacht echt dat ik zwanger was. Hij was zelfs een beetje teleurgesteld toen het niet zo was. Dus nu hij die gevoelens en gedachten heeft gehad, is hij volgens mij ook echt om. Van mijn moeder weet ik ook dat ze vier keer in 1x zwanger was. Maar volgens mij is dat niet erfelijk. We hebben wel aardig wat tweelingen in de familie en dat schijnt dan wel weer deels erfelijk te zijn. Voor we het weten is het al april/mei/juni. Ik heb sowieso de komende 5 weken enorme drukte op mijn werk, dus ik vermoed dat dat wel meehelpt en het wachten gevoelsmatig korter maakt. Cosy, zijn jullie al lang getrouwd? *zwaait naar Evi!*
Hi Evi @Lotje we zijn nu 2,5 jaar getrouwd en ik idd al wat langer geregistreerd hier, ik wist zelf eerst nog niet zeker of ik wil kinderen wilde, zag tegen de hele zwangerschap op dus daarom heb ik me hier aangemeld. Erover lezen helpt en bij mij moest het ook groeien. Ondertussen weet ik het heel erg zeker en ik zou zelf het liefste in april beginnen (deze maand niet ivm uitgerekend in december zijn) maar afspraak is afspraak haha Druk op het werk helpt zeker de tijd sneller te laten gaan. Toen we gingen trouwen moest ik ook heel lang wachten en aftellen en das ook gelukt, dus dit lukt ook wel. Tot die tijd probeer ik vooral geen babywinkels in te lopen en er niet zo veel aan te denken maar bloed kruipt waar het niet gaan kan en dat lukt dus ook voor geen centimeter . Lang leve dit forum dus Zijn jullie al getrouwd? of lang samen?
Ik werk in een winkel waar het december topdrukte was. Als je dan bij je eerste kind uitgerekend bent op 2e kerstdag....Liever niet nog een keer.Maar goed, wil het ook niet te lang uitstellen.Dus wilde eerst op m'n verjaardag stoppen met de pil, toen een maand eerder zodat ik kon kijken wat het met m'n libido doet, maar toen zei manlief, stop na deze strip gelijk maar.Dat is dus dinsdag.Mijn vorige positest was 11 april, dus wil in ieder geval niet voor half april zwanger worden. Maar hoop het vol te houden tot eind april.
Hoi allemaal! Ik zou mij ook graag bij deze groep willen aansluiten! In februari ben ik gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik aan kinderen willen beginnen en zodat mijn lichaam zich goed kan voorbereiden! de planning was dan ook om het in september voor het eerst te gaan proberen. Dat werd al snel augustus, toen deed Juli ook al mee, en nu kunnen we eigenlijk niet meer wachten en gaan we het proberen vanaf Mei! Lees vanalles op dit forum en kan echt niet wachten! Zou het liefst vandaag nog beginnen! Verder ben ik erg jong en lijkt het me leuk om zo toch mijn verhaal kwijt te kunnen aangezien niemand in mijn omgeving op dit moment hetzelfde in het leven staat!
@ Evi das grappig, ik ben dan ook jarig, is je zoontje ook op de uitgerekende datum geboren? We zouden sowieso deze ronde niet beginnen maar uitgerekend in december zijn heeft ook niet mijn voorkeur. @ Joy, welkom hoe jong ben je dan als ik vragen mag? @ Lotje succes! Ik zag trouwens dat er nog een topic met als titel april 2013 is, is het misschien een idee om de titel van dit topic in april/ mei te veranderen?
Trouwens, als jullie specifieke vragen hebben, zie dat het voor jullie de eerste is, dus kom maar op Ik ben in mei 3 jaar getrouwd, maar we zijn al bijna 14 jaar samen.