Stoppen met pil zijn geen bijwerkingen zegt de dokter

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Dolfijntje77, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Allemaal,

Ik heb de laatste paar weken sinds ik gestopt ben met de pil veel last van hoofdpijn en duizelingen, ik kan soms gewoon niet blijven staan. Dit is ook begonnen met stoppen van de pil. De dokter zegt nu dat ik overspannen ben en dat toevallig samen is begonnen. Ik vind het maar raar hoor en wat moet ik geloven, ik maak mij er toch onbewust druk om. Kennen jullie deze symptomen ook en hoelang houd dit aan. Het is wel de ene week meer aanwezig dan andere week. Ik heb trouwens ook een dochtertje van bijna twee dus daar moet je ook voor inspannen en dat kan natuurlijk ook meewerken. Ik moet wel zeggen dat ik voor de zwangerschap met het stoppen van de pil er helemaal geen last van heb gehad.

Groetjes van Bianca

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Er zijn heel veel artsen (waaronder de mijne) die zeggen dat (stoppen met) de pil geen problemen geeft terwijl heel veel vrouwen dit anders ervaren. Ik vind dat wel een beetje apart, maar goed. Ik heb de eerste maanden na de pil wel van alles in mijn lijf gevoeld duizelig misselijk rare dingen in mijn buik vooral in de laatste twee weken van mijn cyclus. (we waren toen nog niet aan het proberen dus het waren geen ingebeelde zwangerschaps symptomen ofzo) Ik heb dit denk ik 3 maanden gehad. Misschien dat dit bij ook het geval is, maar als je reden hebt om aan te nemen dat je overspannen zou kunnen zijn is dat natuurlijk iets wat wel aandacht vraagt.

3. Ja het is raar, het voelt net of dat je helemaal niet bij bent. Ik moet wel zeggen dat ik nu meer klachten heb dan vorige week. Ik ben ook nog niet echt ongesteld geweest, wel vlak naar het stoppen een paar daagjes licht bloed verlies. Als ik overspannen zou zijn moet ik nu maatregelen gaan treffen zegt huisarts, zoals meer gaan sporten en meer tijd voor je zelf nemen. Ook werk voor twee daagjes kan ook invloeden hebben zegt ze. Maar toch wil ook even afwachten na mijn eerste menstruatie en ik ben net pas gestopt met de pil. Maarja dat piekeren daar word je ook moe van!!!! Bedankt voor jou advies

Groetjes van Dolfijntje

4. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Mijn arts zei precies hetzelfde.. Ontpillen.. Dat bestaat niet !

Artsen hebben zelf hun oordeel klaar, en luisteren amper naar hun clienten.

5. Seth

Seth Niet meer actief

Misschien hebben de artsen wel gelijk en bestaat het ontpillen niet..... (zoals hun het bekijken)

En worden de klachten niet veroorzaakt door het stoppen met de pil... MAAR. door je eigen lichaam....

Het komt infeite op hetzelfde neer...want je zit sowieso met de klachten... hoe je het ook noemt..

Denk dat je eigen hormoontje nog veel schommelen... en deze die klachten geven...
    Wel raar dat je ha gelijk een "overspannen zijn" wil aanpraten....
    zou je lichaam even de tijd geven om gewoon het balans te vinden...

6. Bedankt voor jullie adviezen. Het is wel heel fijn om te lezen dat andere mensen hier ook last van hebben. Ik ga nu proberen om meer te ontspannen en leuke dingen te ondernemen om zo de stress wat te onderdrukken. Minder gaan werken is misschien ook wel een oplossing.

Groetjes van Dolfijntje

Deel Deze Pagina