Stoppen met pil/zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chel25, 22 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chel25

chel25 Lid

22 nov 2007
    8
    0
    0
    Hallo,

Ik en mijn vriend willen graag kinderen dus ga ik snel met de pil stoppen. Heb hier dan ook een paar vragen over.
    Ik ben 31 en slik al ongeveer 15 jaar Microgynon, heb nooit een andere gehad omdat ik deze goed vond werken. Nu heb ik gelezen dat het een tijd kan duren voordat je uberhaupt ongesteld wordt als je met de pil stopt. Klopt dit? Het kan dan neem ik aan ook een ruime tijd duren voor ik zwanger wordt.
    Hoe kan je lichaam eigenlijk nog reageren als je met de pil stopt? Dit zal natuurlijk bij iedereen anders zijn, maar zijn er meest voorkomende "kwaaltjes"?
    Is het mischien verstandig om eerste te kijken hoe je lichaam reageert, en dus nog even veilig vrij, voordat we proberen zwanger te worden?

Hopelijk heeft iemand tips en antwoorden voor me ;)

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hoi Chel, het kan inderdaad een tijdje duren voordat je voor het eerst 'echt' ongesteld wordt als je lang de pil hebt gebruikt.
    Ik ben in oktober gestopt met de diane35 (15 jaar geslikt) en zit nu op dag 32 van de eerste cyclus. Tot nu toe is hier geen ongesteldheid te bespeuren, maar als ik de verhalen hier op het forum mag geloven is 32 dagen nog niks, en kan het nog veel langer duren. Maar het kan net zo goed zijn dat jij gewoon keurig na 38-35 dagen ongesteld wordt, dat is niet te voorspellen.

De bijkomende kwaaltjes van het ontpillen...daar weet ik inmiddels alles van :( De hormonen gieren door mijn lijf, ik ben doodmoe en heb vorige week enorme buikpijn gehad (opgezette buik, steken in mijn onderbuik etc.) en mijn buien wisselen razendsnel van vrolijk naar chagrijnig naar ronduit moordlustig :evil:
    En ik hoef maar een baby op tv te zien of ik loop al te snotteren! Terwijl ik dat vroeger echt vreselijk tuttig zou hebben gevonden, en ik van mezelf best een nuchter kalf ben. Mijn vriend weet ook niet wat hem overkomt..haha

Maar goed, ook die kwaaltjes zijn per persoon verschillend. Misschien heb jij er minder last van. Ik hoop het in ieder geval voor je :)

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik zou er meteen voor gaan! Het kan zijn dat je lichaam moet ontpillen kan ook zijn dat je meteen een eisprong heb en meteen zanger ben...je zal niet de eerste zijn ;) Maar schrik ook niet dat je een tijdje niet ongesteld wordt...(na 2 maanden de HA bellen..)

Bijverschijnselen zijn oa..vlottere stoelgang (helemaal te merken als je niet rookt)..zere borsten rond de menstruatie, meer menstruatie en meer kramp....en misschien ontdek jij nog wel iets anders 8)

4. tipp42hgg

tipp42hgg VIP lid

23 okt 2007
    14.269
    33
    48
    Omgeving Alkmaar
    Hallo Chel

Ten eerste welkom hier!

En over het stoppen met je pil. Over het algemeen kun je er van uitgaan dat voor elk jaar dat je de pil hebt geslikt je ong 1 maand moet ontpillen. Dit betekend dat je cyclus van slag kan zijn (ook al is ie direct na het stoppen regelmatig, dan nog kan je cyclus na 2 of meer maanden alsnog van slag raken) Hoe lang het duurt voor je zwanger raakt is per vrouw verschillend.

Als je hier meer over wilt weten en kletsen: In het topic "net gestop met de pil" zijn veen vrouwen die net met de pil gestopt zijn. Er wordt daar uitvoerig over alle kwaaltjes ermheen gekletst en je kunt er veel herkenning vinden denk ik. Ga er eens kijken, laat je niet afschrikken door de hoeveelheid pagina's. Het is er gezellig!

Ik hoop dat ik je vraag een klein beetje heb kunnen beantwoorden en je eens tegen te komen op dat andere topic!

Succes!

5. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi Chel!

Ik heb zo'n 7 jaar de pil geslikt en toen ik ermee stopte (inmiddels bijna een jaar geleden) had ik meteen weer een normale cyclus dus zo kan het ook zijn!

Verder heb ik geen rare dingen gemerkt toen ik stopte alleen had ik vroeger altijd een puistje als ik ongesteld was op mijn neus en nu krijg ik 'm tegenwoordig weer alleen dan op mijn hoofd, hahaha.... Verder helemaal geen klachten!

Succes !

6. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik heb ook lang de pil geslikt en was na het stoppen na 22 dagen al ongesteld. Daarna gelijk zwanger. Last van ontpillen heb ik niet gehad. Alleen is mijn menstruatie heviger en 1 dag korter.

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Grappig dat dat voor iedereen weer heel anders is he... Ik heb juist het gevoel dat mijn menstruatie minder hevig is maar helemaal zeker weet ik het niet, is al zo'n tijd geleden.

8. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Hier kan ik me ook helemaal in vinden...
    zo emo als het maar kan :confused:
    bij mij duurt het ontpillen al 45 dagen en wacht nog steeds erg geduldig op die :evil: :evil: :evil:
    Ze zijn zo welkom! dan weet ik iig dat mijn lijf het uit zichzelf ook kan!
    heb ook veel last van buikkrampen / rugpijn gehad maar dat is sinds deze week zo goed als over....
    is inderdaad per vrouw erg verschillend
    Afwachten maar en succes aan allen!

9. chel25

chel25 Lid

22 nov 2007
    8
    0
    0
    bedankt voor alle snelle antwoorden :) Ik heb ook al een beetje verder gekeken op dit forum en zie dat ik hier heel veel info al kan krijgen.

Zo te horen kan alles heel erg verschillend zijn per vrouw. De een wordt meteen ongesteld of zwanger an de andere were niet.
    De ene voelt zich prima, blij en fit (zou wel fijn zijn aangezien ik in de sportwereld werk :D ) en ander weer het tegenovergestelde.

Mocht ik nog vragen hebben of een nieuwtje ;) dan horen jullie het wel. :thumup:

10. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ook in het forum 'anticonceptie' is hier wel wat over te vinden.
    Maar het is idd bij iedere vrouw anders. Mijn cyclus was gelijk goed, maar ik heb maar een half jaar de pil geslikt. Maar de pilstoffen zijn na twee dagen uit je lichaam. Dit betekend dat je in principe direct zwanger kan worden. Je hoeft niet te wachten tot je cyclus op gang kunt, je kunt er ook gewoon direct voor gaan en afwachten. Meer kan je toch eigenlijk ook niet doen.

11. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    bij mij heeft het 3 maanden geduurd voordat ik uit mezelf ongi werd.. Maar nu zit er gelukkig weer regelmaat in met 31 dagen.. Geef het de tijd en ga er niet vanuit dat je gelijk zwanger raak in de 1e maand.. Is om een teleurstelling te voorkomen.. Ik ben ook al 5 maanden bezig zonder succes..

Hoop dat het snel raak is voor je
    liefs, Naatje

12. chel25

chel25 Lid

22 nov 2007
    8
    0
    0
    Ik heb het toevallig vandaag nog met m'n vriend erover gehad en na vandaag ga ik met de pil stoppen. Eigelijk om eerst te kijken hoe m'n lichaam erop reageerd, dus ik weet nog niet of we meteen gaan "klussen" en proberen. Ben erg benieuwd naar het ontpillen. ;)

Ik zal jullie op de hoogte houden als ik meer weet of als ik nieuws heb :thumup:

13. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    (je bent toch wel gestart met foliumzuur mag ik hopen?)

Groeten,
    Aleida

14. chel25

chel25 Lid

22 nov 2007
    8
    0
    0
    Nog niet, maar daaruit neem ik aan dat het dus wel verstandig is :rolleyes: Ik leer nog veel bij hier zo te zien :oops:

15. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Chel, ik ben eind juni gestopt met de pil na zo'n 12 jaar. Heb geen last gehad van vervelende bijverschijnselen behalve dan dat mijn cyclus niet meer op gang kwam. Heb 57 dagen moeten wachten op mn natuurljke menstruatie. Daarna kwam het netjes na 27 dagen en dacht dat ik eindelijk ontpild was. Maar nu wacht ik nog steeds op mn 3e menstruatie. Volgens mijn huisarts is dit heel normaal en kan het wel een jaar duren voor mn cyclus weer normaal is. Maar 2 vriendinnen van mij zijn niet eens meer natuurlijk ongesteld geworden, zij waren meteen na het stoppen zwanger. Het kan dus wel. Succes groetjes Herma

16. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik heb 20 jaar de pil geslikt en had de eerste maand ontzettend veel buikpijn.Echt een oude moter die voor het eerst in 20 jaar weer opgang moest komen...
    Verder ben ik niet emotioneler geworden. Wat ik wel grappig vond is dat ik mijn eisprong kan voelen, wist ik natuurlijk helemaal niet! En ik ben redelijk regelmatig (hieronder kan je mijn dagen zien), heb tussen dag 16 en 18 mijn positieve ovulatietest dus ik mag niet klagen. Verder dus weing last van ontpillen gehad. Maar mijn lichaam blijft me wel verbazen, want elke maand voelt mijn lichaam wel weer wat anders.
    bar

Deel Deze Pagina