Beste verloskundigen, Gister ondekte ik tot mijn schrik dat ik donkerrood/oud bloedverlies had met klein beetje helder erdoorheen. Ben hiermee naar de vk gegaan. Nu blijkt op de 20 wkn echo gezien te zijn dat mn placenta laag ligt en dat dit dus de bloedding kan veroorzaken.. Nu ben ik me in gaan lezen en lees bijna overal dat het dan helder bloed moet zijn, dit heb ik niet.. Het lijkt nu een dag later ook meer op donker rode afscheiding met wat weefsel erdoorheen, net of je in je laatste dagen vd menstruatie zit. Zijn er meerdere mogelijkheden voor dit bloedverlies ipv alleen de placenta? Voel het namelijk ook een beetje steken in mn schede zeg maar..Heb geen inwendig onderzoek gehad dus vandaar dat ik wat twijfel aan de diagnose..Maar maak me wel zorgen vandaar.. Ben nu 22.3 weekjes zwanger met verder totaal geen problemen in mijn zwangerschap en ook geen eerder bloedverlies gehad. Bedankt alvast!
Hoihoi, Het hoeft niet perse helderrood te zijn soms duur het wat langer voordat het je schede uitkomt en dan kleurt het al wat donkerder. Het hoeft ook niet perse van de laagliggende placenta te komen het kan ook afkomstig zijn van een wondje aan je baarmoedermond. Ik raad je aan dat als het nogeens gebeurt dit wederom te melden en te laten onderzoeken waar het vandaan komt. Imke