Stoppen met pil

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mayamo, Aug 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mayamo

Mayamo Nieuw lid

Aug 9, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn man en ik hebben besloten om voor een tweede kindje te gaan.

Het 'probleem' is nu dat ik net begonnen ben aan een nieuwe pilstrip (5 geslikt). Kan ik nu al stoppen met de pil? Of moet ik verplicht de strip afmaken? Heeft dit consequenties voor mijn cyclus?

Daarnaast had ik nog een vraagje. Mijn galblaas is verwijderd dmv een kijkoperatie. Hierdoor heb ik een klein litteken in mijn navel, eentje net onder m'n middenrif en twee aan de zijkant van mijn buik. Is dit geen probleem omdat de huid weer uitrekt bij een zwangerschap?

Alvast heel erg bedankt! Fijn dat je hier met je vragen terecht kunt!

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

in principe kan je gewoon stoppen met de pil en hoef je niet verplicht de strip op te maken. Soms heeft het lichaam wel even tijd nodig om weer in een normale cyclus te komen. Van de littekens kan je wat meer last krijgen in de zwangerschap, omdat ze uitgerekt worden. Hierdoor kan het gevoelig zijn of wat jeuken. Soms helpt het om de littekens soepel te houden door je huid in de zwangerschap regelmatig in te smeren met olie of crème. Succes en ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!

Groetjes Monique

Share This Page