stoppen met potjes

Discussie in 'Voeding' gestart door annekulpe, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    wanneer zijn jullie met de potjes gestopt? zowel groente als fruit..

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Fruit heb ik eigenlijk bijna nooit uit een potje gegeven. Met de groente potjes zijn we nu aan het stoppen, Louise begint eindelijk mama's kookkunsten te waarderen hihi

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben nooit standaard potjes gegeven, wel af en toe als het nodig was (weinig tijd om te koken, of een dagje/weekend weg).

C eet nu een maandje bijna alles met de pot mee. Sommige dingen zijn wat lastig, zoals schnitzel/biefstuk, dus er liggen gehaktballetjes is de vriezer voor C. En soms gaat de staafmixer er nog overheen, als het moeilijk eten is, zoals hard fruit. Maar het meeste gaat nu fijngesneden.

4. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Fruit ben ik al snel vers gaan geven, als het maar te prakken is. Groente zijn we nu geleidelijk aan het doen. Wilde het al eerder maar ze wilde geen verse groente. ze eet nu het meeste met de pot mee, ik doe het met een staafmixer.

5. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    waar ik eingelijk benieuwd naar ben is het volgende:
    hoe doen julie dat dan bv als jullie macaroni, chicken tonight of lasagne eten?
    lasagne maak ik met zo'n pakje, en macaroni enzo ook.
    en daar gaat vaak kant en klare saus overheen
    geven jullie dat ook?
    en is dat dan niet te zout?

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hier gaat de lasagne, macaroni en dat soort eten er prima in! (knofllok en pepers bakken we even apart voor onszelf)
    de aardappelen ( hollandse prak) gaan er slecht in als ik hetzelf maak, daarom krijgt valentijn zeker de helft van de week potjes eten en wil er toch maar wat graag vanaf, ik vind dat hij nu makkelijk met alles maar mee moet gaan eten, en als hij het niet eet dan ook geen potje voorschotelen

fruit krijgt hij elke dag uit een potje, pure gemakzucht.. daarnaast eet hij graag mandarijnen

7. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wij zijn er eigenlijk nooit mee begonnen. Ze krijgt altijd vers fruit en s'avonds eet ze met ons mee. Ik kook voor haar alleen zonder zout/kruiden,wil ik nog even mee wachten. En als ik eens wat teveel heb gemaakt dan vries ik dat in zodat als wij een keer makkelijk eten ik wel wat fatsoenlijks voor haar heb.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Vanaf een jaar hier geen fruitpotjes meer, hij kreeg ze af en toe als ik geen geschikt vers fruit voorhanden had.
    Groentenpotje krijgt hij nu nog af en toe (1 x per 2 weken denk ik) als wij laat of ongezond eten.

9. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier nog steeds potjes. Fruit krijgt hij nu wel vers maar groente potje ongeveer nog 3 a 4 keer in de week. Vind het soms nog erg lastig om voor die kleine te koken wat wij ook eten. En zo weet ik wel dat hij zijn groentes binnenkrijgt. Want als we aardappelen, vlees en groente eten eet hij alleen het vlees en de aardappeltjes op. En als we iets van pasta eten ben ik zo bang dat hij te weinig groentes binnenkrijgt.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die groentes let ik ook altijd wel op. Vaak hou ik het lekkere wat achter, eerst de ergste honger stillen met de groente en aardappels..

Met pasta is het ook wel een lastig. Vandaag eten we lasagna, maar ik ga gewoon 1 laag lasagne vervangen door courgette, dan heb je toch weer extra groente.
    En ik vul de pasta saus gewoon wat meer met groente, en dan wat minder pasta. Is voor ons ook gezonder!

Deel Deze Pagina