Gisteren weer in het ziekenhuis geweest. De gynaecoloog noemde mijn progesteron waarden de vorige keer goed, alleen verder niet doorgevraagd naar de waarden. Nu blijken deze te zijn (na de eisprong): dag 3: 21 dag 6: 28 dag 9: 8,6 Volgens mij is die laatste waarde veel te laag. Ik heb dit gevraagd, maar zij vond het prima. Nu zijn we doorverwezen naar de fertiliteitsarts omdat we gaan beginnen aan IUI, mede door de lage VCM van mijn vriend. Maar nu was ik eigenlijk benieuwd of jullie weten wat goede waardes zijn voor welke dag. Ik kan hier verder niet zoveel over vinden. Bedankt!
Mijn gyn zei dat hij 7 of 8 dagen na je eisprong minimaal boven de 30 moet zijn. Dan heb je een goede eosprong gehad. Ik heb ook deze week laten prikken.. Dag 5 was hij 11 Dag 8 was hij boven de 100. Dat was super zei ze. Dus ik denk dat jij niet echt een goede eisprong hebt gehad.
Bedankt voor je reactie. Het lijkt mij dan ook niet dat ik een goede eisprong heb gehad. Hopelijk is het voor jou deze ronde raak .
De mijne op het zgn hoogte punt 9... Das echt te kaag vandaar dat ik ook utrogestan krijg na de eisprong. Onze fertiliteitsarts zei een onderwaarde te zoeken van minimaal 20... Dus jou laatste prik lijkt me ook laag terwijl je daar je piek zou moeten zien volgens mij (bij een normale cyclus van ongeveer 28 dgn iig.) bij mij was de laatste fase heel kort (9 dgn ongeveer) door de lage progesteron. Weet niet die van jou ook zo kort is? Zo ja, dan zou ik daar zeker op doorvragen!
Bedankt voor jullie reacties. Als ik het zo bij jullie lees is 8,6 echt te laag. De waarde van 20 was ik ook tegen gekomen op internet. Mijn tweede fase is ook maar 8 a 9 dagen. Ik ga hier zeker op doorvragen bij de volgende afspraak.
Mijn progesteron was op 8dpo 59. Volgens de gyn in orde. Desondanks had ik iedere maand veel last van bruinverlies, soms al enkele dagen na de eisprong! Dat bleef niet goed voelen waarna ik na aandringen utrogestan mag gebruiken. Tweede ronde met utro was ik even zwanger, maar helaas is het al mis! Toch heb ik wel erg het gevoel dat de utrogestan iets voor mij doet! Hopelijk kom je eruit met je gynaecoloog en mag je ook iets gebruiken om deze waarde te verhogen! Succes!
Hoi Dame, sorry ik heb geen melding gehad van een nieuwe reactie onder mijn topic. Ik ga ook zeker vragen naar utrogestan. Ik heb me van het weekend is even goed ingelezen. Wel echt super rot van de miskraam, ik duim voor je mee dat het snel weer raak mag zijn.