Gekolfde melk met fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door MamMo, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamMo

MamMo Bekend lid

1 mrt 2011
    866
    86
    28
    Hallo,
    Onze zoon, bijna 4 maanden en 6 kilo. Kreeg tot voor kort alleen de borst. Wel regelmatig geoefend met het flesje, daar was hij nooit fan van.
    Sinds 4 weken kinderopvang. Waar hij opeens helemaal het flesje niet meer accepteerde. Week lang nam hij absoluut de fles niet.

Nu (de chicco met rubberen speen) drinkt hij goed gelukkig, het koste mij een vrije week, maar wat een opluchting.

Alleen dronk hij zijn flesjes nooit leeg, ons idee is dat hij dat niet gewent is omdat hij met de borst altijd dronk op verzoek. Dus hij stilt zijn honger en meld zich wel weer als hij weer honger heeft.

Dus zijn we nu toch begonnen met een schema. Eerst nog om de 3 uur. En het is af en toe wat rekken, maar hij drinkt nu veel beter.
    We willen proberen straks naar de 4 uur te gaan.

Goed tot zover de inleiding ;).

Mijn vraag: Ik heb schema's gevonden hoeveel flesvoeding een baby nodig heeft. Maar, is borstvoeding net zo voedzaam en gelden deze schema's dus ook voor gekolfde melk, want zolang dat lukt kolf ik alle voedingen en biedt ze met het flesje aan. (Met twee lepels rijstebloem)

Alvast bedankt,
    Groetjes Moniek

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Moniek,

Borstvoeding kan qua samenstelling erg wisselen. Wanneer je dit met een schema gaat aanbieden op de kinderopvang kan je eens vragen of hij met de hoeveelheid die je geeft tevreden is. Zo niet, dan kan je iets meer voeding gaan kolven op je werk.

Als je thuis bent dan kan je ook gewoon op verzoek gaan voeden, zo blijft je productie ook op peil. Ook hoef je dan geen extra moeite te doen met het kolven en is het veel prettiger voor jou.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina