Stoppen met roken, Allen Carr

Discussie in 'De lounge' gestart door Shawarma, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    @ Carlien, super dat je al kan zeggen dat je al een jaar van die zooi verlost bent! Ik wil dat ooohoook!!
    Wordt dat stemmetje in je hoofd echt wel minder? Dat je op een gegeven moment door hebt dat je niet meer aan t roken denkt?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik ben met Alan Carr al 14 jaar van het roken af. Ben ook echt een ex-roker, ik voel nooit meer de behoefte om een sigaret op te steken. Het belangrijkste van Alan Carr vond ik dat je de mind change doet van je zelf zielig vinden omdat je niet meer mag roken, naar een niet-roker die niet meer wil/hoeft te roken.

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Niet met het boek gestopt, wel cold Turkey een jaar of 5 geleden. Toen met mijn vrijgezellenfeest weer begonnen (2012)
    En 1 januari weer gestopt, nu dag 5 en het begint makkelijker te worden gelukkig...:)

4. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Wie kan mij vertellen waarom ik dit boek nooit eerder heb weten te vinden.
    Ik vind het nog steeds verbazingwekkend hoe makkelijk het voor mij nu gaat?
    Ik ben ineens veel leuker en zit niet meer in een rook roes. Ik heb gewoon de hele dag een glimlach op m'n gezicht!

5. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Juul75, heb je het boek weleens over gelezen toen je eenmaal gestopt was?
    Ik ervaar nu wel een soort trilling in mijn lichaam.. Heel gek, alsof ik het erg koud heb maar kan ook adrenaline zijn.
    Dit is toch gek??

6. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113

Dank je wel! Ik hoop het ook voor je. Zet 'm op!

7. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Denk je er nu nog vaak over na? Over het roken zelf?

8. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik ben al 12 jaar gestopt dankzij dit boek. al heb ik hem niet eens uitgelezen moet ik bekennen toen was ik er al klaar mee. mijn moeder is ook dankzij dit boek nu al meer dan 15 jaar gestopt

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    ik weet niet hoe lang je al gestopt bent maar ik had ongeveer 2 dagen lichamelijke klachten omdat ik geen nicotine kreeg. Maar dat was meer een opgejaagd gevoel.

10. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik ben vanavond om half 12, voor het eerst van mijn verslaving, 1 dag er vanaf. Ik heb het net even moeilijk gehad, maar ik weet goed dat ik die ene sigaret niet moet nemen. Dat helpt me niet verder, die trekt me weer omlaag!

11. fruitdruifje2006

fruitdruifje2006 Actief lid

27 sep 2011
    244
    0
    16
    Ik ben er vorig jaar aan begonnen, maar niet uitgelezen. Wordt toch de hoogste tijd....vanavond weer beginnen met lezen.

12. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Is dit ook iets voor mensen die geen doorzetters zijn??? mijn man wil ergens stoppen met roken maar weet niet hoe hij is zo iemand die al helemaal gestrest raakt bij het idee dat hij geen sigaretten meer heeft zeker als hij niks te doen heeft ik ben cold turkey gestopt aan het begin van mijn zwangerschap en geen moeite mee gehad vorig jaar 1 januari zouden we samen stoppen hij heeft serieus diezelfde dag nog sigaretten gehaald omdat hij toen al gek werd erg lastig dus.

13. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Geloof me als ik dit kan, kan je man dit helemaal.
    Ik moest sigaretten bij me hebben anders kon ik serieus wel janken.
    Ik adviseer je om je man over te halen om dat boek gewoon uit te lezen. Wat kan hij verliezen? In het allerergste geval belandt hij weer op het punt waar hij nu is.

14. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    gestopt dmv dit boek!

Het was bijna een feestje om te stoppen en heb de laatste sigaret (aan het einde van het boek) met alle liefde uitgemaakt!

(ong.3,5 jaar geleden)

15. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Super om te horen tasje !
    Ik ga nu lekker slapen.
    Morgen alweer m'n 2e stopdag in, joepie!
    En geloof het of niet, ik kan nu alweer veel dieper inademen zonder te kuchen haha.

16. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ongeveer 8 jaar geleden gelezen en niet gestopt, gewoon omdat ik er nog niet aan toe was. Het heeft wel voor een mindswitch gezorgd. Ben er nu 3 jaar af en kan zeggen dat ik pas sinds een jaar echt nooit meer behoefte heb aan een sigaretje op zn tijd.

Ik weet ook van mezelf dat als ik ooit weer een sigaret opsteek dat ik gewoon weer keihard verslaafd ben. En aangezien dat iets is waar ik nooit maar dan ook nooit meer naar terug wil (zie hoofdstuk, voordelen van roken) doe ik dat dus echt niet.

Ik ben trouwens gestopt met hulp van nicotinepleisters, heb eerst mn gewoonte aangepakt en daarna mn nicotineverslaving. Heb ook heel bewust mn laatste sigaret gerookt en daarna ook echt wel mn momenten gehad. Indd zoals iemand al zei een onrustig opgejaagd gevoel. Ik ging dan meestal iets doen waar ik me op moest concentreren.

Vermijd de eerste tijd (3 weken) zoveel mogelijk mensen die roken en stress, dan heb je de meeste kans van slagen.

17. adi

adi Niet meer actief

Ik ben nu erg benieuwd wat in dat boek staat dan: -))

Mijn man en ik zijn 8 jaar geleden cold turkey gestopt op een zaterdagavond, net voordat we gingen stappen. Juist de grootste uitdaging als eerste gepakt.

Ts, zoek afleiding totdat je van de gewoonte af bent. Koop suikervrije kauwgum en als he ergens gaat zitten waar je vroeger altijd rookte, hou iets bij je om aan te friemelen.
    Dat helpt.: )

18. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    T's, die rillingen zijn normaal. Niet iedereen heeft ze na t stoppen mbv dit boek, maar ik herken t wel. M'n vriend heeft dat gehad. Die had echte erge ontwennings verschijnselen.

En een snoepje pakken als afleiding? Heel lief dat mensen dit als tip geven, maar die hebben t boek niet goed of helemaal niet gelezen.

Ts, je hebt die sigaret niet nodig. Die nicotine monster probeerd jou ervan te overtuigen dat je hem nodig hebt. Niet waar, je kant dit! Je bent een niet roker 😉.

Over t vermijden van mensen die roken... Was voor mij toen onmogelijk. Ik has t boek een dag voor de verjaardag van m'n vriend uit. Ik stoorde me absoluut niet aan mensen die naast me een sigaret op staken. Zij vonden t vreemd en vroegen of ik t erg vond. En ik? Ik zat alleen maar met een glimlach op m'n gezicht, blij dat ik die troep niet meer nodig had.

Ps als tip, zodra je denkt dat je een sigaret nodig hebt, zeg dan tegen jezelf dat je die niet nodig hebt, dat je sterker bent dan dat nicotine monster. Voor mij werkte dat super. Is bij mij heel weinig voorgekomen, dat moet ik wel zeggen. Succes meis! Je kan t! Zelfs de grootste kettingrokers die ik ken zijn hiermee zonder problemen gestopt. Al jaren geleden.

19. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Bedankt dames voor de fijne woorden!
    Ik voel me nog steeds goed en ik ga niet meer terug, dit hou ik vast.
    Zelfs in tijden van "stress" in zoverre dat bestaat.
    Ik heb er tot nu toe ook geen moeite mee om naast een roker te zitten.
    Die roker zat mij alleen maar een beetje gek aan te kijken omdat ik continue een lach op mijn gezicht had. En dus gevraagd had of alles wel goed ging met me.

20. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    En ik merk trouwens gewoon hoe dat vervelende rot monstertje me steeds probeert om te praten.
    Zoiets als dit: ach je bent nog maar 26, je kan ook stoppen als je 30 wordt.
    En die momenten die nog moeten komen gaan, bijvoorbeeld de vakantie. Iedere roker weet hoe dat zal zijn. Na het zwemmen geen peuk, na het eten in dat mooie restaurant geen peuk. Maar dan zeg ik juist tegen me zelf, het wordt alleen maar beter, ik wil niet meer met leven!!

Deel Deze Pagina