Wat goed van je! Ik ben al 3 jaar gestopt, maar was geen ketting roker en bovendien ben ik niet zo verslavingsgevoelig. Mijn man is nu al 2 en halve week gestopt en was echt een fanatiek roker, hij heeft het er heel moeilijk mee maar zegt dat hij zich lichamelijk beter voelt, hij heeft plannen om te gaan sporten dus ik beloon hem met een sport outfit (en vele complimentjes). Succes!
Ik vergeet er nog bij te zetten dat ik gestopt ben terwijl ik overspannen raakte, met de vader van mn kind uit elkaar ging (die lekker doorrookte rerwijl ik stopte) , helemaal opnieuw moest beginnen en vervolgens 2x in een halfjaar tijd moest verhuizen. Het is me gelukt middels de begeleiding van de huisarts en Champix pillen. Vooral de begeleiding was top! Ik ben nu wel +10 kilo, maar dat heb ik er voor over. Still going strong!
Wauw! Wat veel reacties! Echt heel leuk! Ook motiverend dat er meer over nadenken om te stoppen of ook al gestopt zijn. Dag 2 alweer hier. Gaat super!
Dag 3: Ik heb me nog niet zo slecht gevoeld als op dit moment. Knallende ruzie thuis. De andere deelnemer in de ruzie is er vandoor gegaan om te gaan roken bij een vriend. Hij was zo ongeveer ook gestopt. Maar als hij rookt doet hij dat niet thuis gelukkig. Maakt ook niet uit verder, maar dit is echt zo'n moment dat ik buiten ging zitten met een wijntje en een sigaret. Nu zit ik alleen zielig te zijn in het donker. Nog te zielig om de lampen in de kamer aan te doen zeg maar. Ik zou heel makkelijk aan een sigaret kunnen komen. Ergens zegt een stemmetje steeds weer dat één echt niet uit gaat maken. Maar ik doe het niet. Echt niet. Zijn er nog meer net gestopt hier? En aan een ieder die gestopt is, wat was de moeilijkste periode? Ondanks dat ik jaren gestopt ben geweest herinner ik me niet meer dat ik me zo slecht voelde destijds. Heerlijk om hier even wat kwijt te kunnen. Weinig mensen wisten dat ik rookte. Ik schaamde me er voor. Ik rookte alleen thuis, achter het huis. Ik rookte alleen als er niemand was of als er andere rokers bij waren. Al met al rookte ik nog flink, ik haalde de schade wel weer in als ik even niet had kunnen roken. Maar omdat ik het roken met weinig mensen deelde kan ik het stoppen ook niet delen. En dat is kloten, zeker nu. Maar het komt goed. Het is dag drie alweer.
Ach wat vervelend van die ruzie. Dat helpt ook niet mee. Heel knap dat je toch niet bent gaan roken! Zelfs al pak je er 1...je voelt je niet beter daarna, eerder zwak. Omdat je toch hebt toegegeven. Ik zou voor nu lekker in bed kruipen en gaan slapen. Dan is die stomme dag 3 tenminste weer voorbij en dag 4 gaat vast beter zijn. De eerste dagen zijn gewoon echt heel naar. Het wordt nu gauw minder. Na een maand of 3 ofzo zal je misschien wel weer merken dat de verleiding toeneemt. Ik denk dat de verslaving nooit helemaal weggaat. Nog steeds denk ik weleens met een glas wijn in de zon op het terras..."een sigaret zou nu zoooo lekker zijn". Maar hoe langer je stopt hoe minder je er nog aan denkt. Je lichaam vraagt er ook niet meer om straks. Echt een bevrijding!
Ik ben nu 2 weken gestopt en ik heb zo'n last van m'n buik.. ik ben zo enorm opgeblazen dat het pijn doet en ik mij rot voel. Daarnaast slaap ik zo ontzettend slecht.. Is er iemand die dit ook gehad heeft en wanneer wordt t minder?
Zo herkenbaar. Ik ben ook 5 jaar geleden gestopt, de eerste 2 weken waren echt heel moeilijk, daarna nog een paar weken af en toe zin in een sigaret gehad en toen was het klaar. En nu vind ik mezelf echt heel stom dat ik ooit begonnen ben en zo lang (15 jaar min 1 zwangerschap) heb gerookt, en dat het mij eerder nooit gelukt is om het stoppen vol te houden (muv de zwangerschap toen was het geen probleem). En het is zeker heel fijn dat je niet meer hoeft te zoeken naar een plek waar je mag roken (ik keek bij aankomst altijd meteen waar ik mocht roken) nooit meer hoef te stressen of ik het weekend wel door kwam met 3 pakjes (ja ik rookte als een schoorsteen) en dat ik niet meer stink! Het is echt de beste beslissing voor mij geweest. Succes ts! Je kan het, geef niet toe aan de verslaving!!