dames die gestopt zijn met roken; kwamen jullie aan? zoja, hoeveel? ik rook een pakje per dag en hoe zwaarder en meer ik ga sporten hoe duidelijker het wordt dat dat niet samen gaat (en het is natuurlijk gewoon heel ongezond) maar ik ben zo ontzettend blij dat ik nu op mijn streefgewicht zit dat ik bang ben dat ik ineens weer veel aankom als ik stop met roken..
Ik ben toen wel een kilo of 4 aangekomen, maar dat was echt mijn eigen schuld, want toen ik gestopt ben met roken ben ik wat soepeler voor mezelf geweest qua snoepen... Beter een stukje chocola eten dan weer een sigaret opsteken was mijn gedachten toen. Nadat ik gewend was een niet-roker te zijn, zijn de kilo's er met een beetje opletten weer afgegaan Succes met stoppen!
Je kunt het hmm ik ben nu sinds ongeveer een jaar gestopt met roken. Na de zwangerschap zat er bij mij nog +10 kilo aan of het nou door de zwangerschap of roken komt?? geen idee Heb er nu nog 7 te gaan!
Veel mensen gaan natuurlijk meer snoepen als ze stoppen met roken maar daar ben je nog altijd zelf bij Ik ben niet aangekomen.
ik was 4 kilo aangekomen terwijl mijn stofwisseling slechter werd en heel ongezond ging eten en ook heel veel. partner 40kg terwijl hij sportiever werd, gezonder ging leven en het zelfde at
Wij zijn vorig jaar 31 dec gestopt met roken en was toen 66 kilo maar dat werd gauw 73 kilo + hoge bloeddruk en cholesterol te hoog. Nu ben ik 7 kilo weer lichter door sporten en mijn porties aan passend . Al zat er vrijdag 1 kilo weer op , maar die gaat er wel weer af. Sport drie keer in de week soms twee uur of meer . Manlief van 85 kilo nu 93 kilo + een buikje en veel kwaaltjes. Maar kan je wel zeggen dat we erg blij zijn dat we de rookerij de deur uit gesmeten hebben , Want de voor delen zijn dat we er nu deels een auto van hebben en nu weer aan het sparen zijn voor grote uitgaves . Het heeft voor delen maar ook na delen. Maar steek nooit weer een peuk aan .
Ik was begin dit jaar gestopt met roken (precies een half jaar voordat ik zwanger werd) en ik ben in een half jaar tijd 8 kilo aangekomen door tragere stofwisseling. Ik loop bij dietiste en die vond het stoppen met roken eerst prioriteit nummer 1. Ik ben niet anders gaan eten, maar heb ook niet de kans gehad om te gaan sporten want toen werd ik zwanger . Dus zullen nu nog wel meer kilo's aankomen! Ik moet zeggen dat ik liever een paar kilo te zwaar ben, dan dat ik rook! Ben zo blij dat ik daar vanaf ben! Voel me veel beter in mijn vel als ik niet rook. En daarnaast, tijdens je zwangerschap kom je toch wel aan. Dus doe 1 ding tegelijk! Dus eerst drie maanden gewoon stoppen met roken, zonder anders te gaan eten. Pas daarna kijken hoe de aangekomen kilos er weer afkrijgt. Alles in 1 keer doen (dieten, sporten en stoppen met roken) hou je gewoonweg niet vol!
En wees juist trots op de kilo's die je aankomt omdat je getopt ben met roken! Zo te lezen ben je al afgevallen en is je dat gelukt want je bent immers op je streefgewicht! Dus dan zou ik echt eerst me concentreren op stoppen met roken! En daarna pas op de kilo's focussen!
Ik zou niet weten hoeveel ik ben aangekomen toen.. Toen ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen had gelijk gestopt.. Maar de kilo's kwamen er sowieso bij door mijn zwangerschap
Ik ben bijna 4 jaar geleden gestopt met roken, toen woog ik 72,5. In de loop van de tijd is er 10 kilo aangeslopen (samenwonen, minder sporten, en door stoppen met roken). In september 2012 was ik het zat, toen in een half jaar 7 kilo afgevallen. Nu heb ik die 7 kilo er weer bij, maar nu alleen in de vorm van een baby en toebehoren Dus na de zwangerschap ga ik toch weer proberen om onder de 72,5 te komen, daar voel ik me wel lekkerder bij. Maar goed, stoppen met roken is een paar kilo echt wel waard!!
Je stofwisseling vertraagd na het stoppen met roken ( nou ja roken versneld de stofwisseling) en dit duurt paar weken voordat dit weer stabiel is een aangepast aan nieuwe levensstijl. Hierdoor kom je na stoppen met roken vaak een paar kilo aan ondanks dat je zelfde eet en doet als voor het stoppen. al snel is is dit weer stabiel en kun je poging doen tot afvallen of laat het lekker zo.
Ik heb zelf nooit gerookt, mijn man wel (vanaf zijn 14e tot zijn 34ste ruim een pakje per dag *shock*). Vorig jaar is hij gestopt, hij is nu geloof anderhalf jaar gestopt en wel wat kilo's aangekomen ja. Maar vooral doordat hij in plaats van te gaan roken iets te snacken pakt, hij eet meer chips etc, met name in de avond.
In het jaar na het stoppen met roken ongeveer 10 kilo aangekomen. Waarvan ook een groot gedeelte komt doordat ik het roken vervangen heb door snoepen. Maar ondanks de extra kilo heb ik een betere conditie, ruik ik veel beter en ben ik bijna nooit meer verkouden. Terwijl toen ik rookte had ik zeker 8 maanden per jaar een snotneus.
Ik ben ook gestopt met roken toen ik zwanger raakte. Maar als je probeert niet te snoepen of in ieder geval zo min mogelijk, zal het wel meevallen. Maar het komt vooral door je stofwisseling die langzamer wordt.