Beter laat dan nooit. Je hebt nog zo'n 14 weken te gaan en lijkt mij groot verschil maken. Bovendien is het ook veel beter voor na de geboorte (borstvoeding, derde hands rook via kleding, leefomgeving etc), als voorbeeld voor je kind en natuurlijk voor je eigen gezondheid. Kortom heel goed dat je bent gestopt!
Wat zijn dat voor rare mensen die dat soort dingen zeggen? Waarom helpen en motiveren ze je niet? Natuurlijk heeft het zin!! Het is beter voor jou, voor je baby en voor jullie beider gezondheid in de toekomst. Hartstikke knap dat het je gelukt is. En meid, het wordt steeds makkelijker kan ik je vertellen. Zet door, je kan het!!
Hou vol hoor. Ik ben ook gestopt rond die termijn. Roken tijdens een zwangerschap was het slechtste wat ik kon doen ( heb er nog heel vaak spijt van) en stoppen met roken was het beste wat ik ooit gedaan heb. Ik denk dat die laatste drie maanden echt nog verschil gemaakt hebben. En wat was het heerlijk dat ik geen roker meer was tijdens de laatste maanden, tijdens de bevalling ( meerdaags) en na de geboorte bij het geven van BV. Echt waar sommige dingen lijken onmogelijk maar het was achteraf gezien zo makkelijk.
Heel knap van je! Ontzettend goed juist! En wat demotiverend als anderen zeggen dat "het toch geen zin meer heeft". Zijn ze stiekem jaloers dat het hun niet lukt om te stoppen ofzo? Of zijn het mensen die nooit gerookt hebben en altijd al met een afkeurende blik naar je sigaret gekeken hebben? Het is straks ook beter voor de baby als die een mama heeft die niet rookt. Geen kleding die naar rook ruikt etcetera. Rookt je partner trouwens ook? Steunt hij je ook?
Het zijn mensen die zelf de hele zwangerschap hebben gerookt, of inderdaad mensen die nooit gerookt hebben. mijn man probeert momenteel ook te stoppen, hij rookt in ieder geval niet bij mij in de buurt of in het zicht
Het enige dat nu nog telt is dat je gestopt bent. Hoe lang je nog hebt gerookt doet er helemaal niet meer toe. Kun je namelijk niet meer veranderen, dus laat het los. Je bent gestopt met roken, en dat is een prestatie op zich! Volhouden en gaan genieten van je zwangerschap!
Stoppen met roken heeft direct zin! Hartstikke goed dat je gestopt bent. Niets aantrekken van wat anderen zeggen hoor!
Stoppen met roken heeft direct zin! Hartstikke goed dat je gestopt bent. Niets aantrekken van wat anderen zeggen hoor!
Vele hebben het al gezegd, dus ik sluit me er volledig bij aan! Super goed dat je gestopt bent met roken en natuurlijk heeft het zin, wanneer je ook stopt! Laat de rest om je heen maar lekker kletsen.
Ik zit iets terug te kijken van Vier Handen Op Eén Buik.. Daarin zegt een arts dat zelfs stoppen in het laatste trimester nog zin heeft, vooral met het oog op het geboortegewicht
Goed day het alsnog gelukt is. Ik denk juist dat hoe groter de baby wordt, hoe belangrijker dat je niet meer rookt. Maar jammer dat ze je niet steunen.
Belachelijke reactie van je omgeving. Ik sluit me volledig aan bij de rest. Ja, het heeft nut! Elke trek die je niet neemt, is je kindje die het niet benauwd heeft. Hou vol TO!!! Je doet het heel erg goed door niet meer te roken.
het gaat heel erg goed! nog steeds gestopt met roken, het kost me ook niet zoveel moeite meer. en bij een zwak momentje lees ik dit topic even
Wat een gekke reactie van je omgeving! Zijn het zelf rokers? Ik vind het super knap van je dat je alsnog gestopt bent want het is zeker niet makkelijk! Ik ben volgende maand een jaar gestopt en zo blij dat ik van die troep af ben en mijn kinderen geen rokende en stinkende mama meer hebben! Hou vol, je mag trots zijn op jezelf dat je deze stap genomen hebt.