Hoi dames, Ik ben 3 maanden terug eens 10 weken gestopt met roken en nu dus al enkele weken terug herbegonnen De teleurstellingen van de eerste maanden hebben me helemaal gedemotiveerd om toen mijn rookstop verder te zetten, jammer maar helaas We zitten nu in ons 4 de ronde en ik zou toch o zo graag terug willen stoppen met roken, maar het is ook o zo moeilijk, zeker de dag dat je toch terug ongesteld wordt als je zwanger zou willen zijn.... Daarom zou ik graag hier een aantal stopmaatjes willen vinden, meiden die ook willen stoppen, voor hunzelf of hun baby, voor hun gezondheid of een betere vruchtbaarheid 1 juli lijkt me een mooie datum: het is het begin van de zomer wie o wie wil er mee stoppen met roken en elkaar steunen als we het moeilijk hebben en elkaar blijven motiveren als we het even niet meer zien zitten? Groetjes claire
ja dat is het ook en dat 'miste' ik het meest eigenlijk: het gezelligheidssigaretje maar na enkele weken stoppen, merkte ik de vele voordelen van het niet roken: betere ademhaling en meer longinhoud, gezondere huid, het huis dat niet meer stinkt, niet meer buiten hoeven te staan omdat je ergens niet binnen mag roken, niet meer zo nerveus (want dat is het hem: een mens wordt nerveus door te roken maar niet andersom) enz enz je moet wel weten: als je beslist om te stoppen, moet je er zelf volledig achterstaan, je motivatie moet gegrond zijn en als een paal boven water staan daarom is het goed om je mentaal daarop voor te bereiden: schrijf voor jezelf de negatieve punten op van het roken, schrijf op waarom je het doet en hang het op je ijskast of dergelijke (een plek die opvalt, waar je elke dag meerdere malen komt) zodat je dit kan herlezen op momenten dat je het zwaar hebt en het helpt en als je wil spuien, kom je maar naar hiertoe denk er voor jezelf goed over na, sta zelf achter je beslissing voor de volle 200% en je houdt het zeker wel vol maar je moet het zelf echt echt echt willen succes meisje en ik hoop dat je me zal vergezellen 1 juli
nou meiden ik wil jullie een hard onder de riem steken en veek succes wensen alvast. ikzelf ben nu 3 jaar rookvrij en echt wat is het een verschil, in het begin miste ik hem vooral na het eten en als ik uitging maar hier moet je je doorheen slaan en er gewoon nee tegen zeggen als ze je een peukie aanbieden. het is moeilijk maar na een tijdje ben je echt trots op jezelf. ik moet zeggen dat ik nog steeds afentoe snak naar een sigaretje maar toch sla ik me er door heen want pas toen ik gestopt was wist ik dat ik me eigenlijk die 7 jaar helemaal niet zo lekker voelde als nu want echt na een tijdje voel je je zoveel beter. en inderdaad minder stress want als je stopt heb je minder stress dan dat je rookt omdat je lichaam continu onbewust blijft snakken naar een sigaret en na 48 uur is al het nicotine uit je lichaam en ben je zo goed als clean. dan is het nog een kwestie van de gewoonte afleren en dat is toch wel het moeilijks. o ja ik had continu een pak sigareten op zak want als je iets niet hebt snak je er veel meer naar en als je er zo bij kunt dan weet je dat als het echt nodig is je een hijsje kunt nemen maar vaak is dat hierdoor niet nodig
Ik ben al gestopt, maar ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen! Het gaat jullie vast en zeker allemaal lukken!
hallo claire, ik stop met je mee op 1 juli.. misschien wel iets eerder als k de 14e een positieve test heb.. i hope so.. word nog wat makkelijker dan! maar anders stop ik met je mee op 1 juli! zal zwaar worden, maar ja even er door heen bijten! liefs visje83
Hallo claire, Ik ben hier nog niet zo lang op het forum maar ik doe ook mee vanaf 1 juli, 13 juli hebben wij een gesprek in het UMC utrecht voor genetisch onderzoek en over 11 dagen wil ik stoppen met de pil, voor de vruchtbaarheid maar ook voor mij eigen gezondheid want ik heb dystrofie en daarvoor is het eigenlijk ook beter om te stoppen. Dus ik wil je hier wel in vergezellen! Iedereen die mee gaat doen.....heel veel succes! je hebt wel goede tips gegeven...altijd makkelijk. Ik heb al zitten denken om lolly s in huis te halen en als ik het dan echt echt echt niet meer uit hou om een sigaret te pakken dan maar een lolly dan heb je toch een tijd wat in je mond! Een idee of dikmaker? hihihihi Groetjes Cynthia
lovewinnie en busybusy: allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap en jullie rookstop! Wees er maar zeker van dat jullie baby in een gezonde, rookvrije habitat heeft mogen opgroeien en zo ook op de wereld zal komen! Veel succes verder nog met het stoppen met roken en de bevalling en ik wil jullie bedanken voor de steun Visje, voor jou hoop ik natuurlijk dat je een positieve test in handen zal hebben volgende week, is dit niet geval, vind ik het fantastisch dat je mee wil stoppen op 1 juli cynthia, een goede beslissing om ook de stap te zetten om de beslissing te nemen om te stoppen met roken (wat een zin ) en ik ben er zeker van dat we het met ons allen hier gaan kunnen en volhouden! De motivatie hebben we volgens mij allemaal gemeen: in de eerste plaats voor een gezonde baby, maar ook voor ons eigen gezondheid en het zal ons zeker lukken! 1 tip kan ik nog meegeven: leef naar die laatste sigaret toe en als je die oprookt, ben je ervan bewust dat je er nooit nog 1 opsteekt en leef van uur tot uur van dag tot dag, en elke dag opnieuw moet je zien als een overwinning ik heb zelf een teller op mijn pc staan. waar ik hem vandaan heb weet ik niet meer maar als je ff googled, en intikt 'SilkQuit' kom je er vanzelf wel op. Die teller houdt voor je bij hoeveel geld je uitspaart, hoeveel uren, dagen en maanden je al bent gestopt. Met het geld dat je uitspaart kan je telkens op het einde van de maand iets leuks kopen voor jezelf of jezelf eens goed verwennen Nog 3 weken en 1 dag roken meiden, dan ist klaar met die viezigheid meiden, heel veel succes liefs claire
Hoi meiden, wat geweldig dat jullie gaan stoppen per 1 juli! Ik wens jullie alvast superveel succes maar ben ervan overtuigd dat het helemaal goed gaat komen... Ik ben ongeveer een jaar geleden gestopt, zo uit het niets, dus niet bewust laatste sigaretje gerookt... T ging zo: m'n mannetje liep al een paar dagen te klagen dat ie t zo benauwd had en opeens kwam hij 's-avonds uit z'n werk en vertelde hij me dat hij die dag niet gerookt had en dat hij eigenlijk van plan was om t vol te houden... en ik als verstokt roker had echt zoiets van moet dat nou? Toen gingen we slapen en 's-ochtends werden we wakker en dacht ik bij mezelf: weet je wat, ik stop ook. En ik heb geen sigaret meer aangeraakt... Had ik echt nooit verwacht van mezelf en ben er eerlijk gezegd ook best trots op Maar eerlijk gezegd, de eerste week was echt wel het moeilijkst. Die week hadden we ook net veel verjaardagen waar veel gerookt werd. Maar ik vind het nu echt super zo, m'n ouders en schoonouders, broer en vrienden roken nog wel maar daar heb ik absoluut geen moeite mee. Wat we wel hebben gedaan is een aantal maanden het geld wat we uitspaarden samen in een potje gedaan en toen na een aantal maanden hebben we daar leuke dingen voor in huis van gekocht, vonden we een leuke beloning Meiden heel veel succes!
Hallo dames! Wat is het toch een rot verslaving dat roken! Ik rook ook nog en ben na 5 rondes bang dat het iets met mijn vruchtbaarheid te maken heeft zeg maar! Daarom had ik bedacht dit weekend te stoppen met roken! En ik denk dat ik het ga doen ook. Dus voor mij geen 1 juli maar hopelijk eerder! Suc6 allemaal en laten we elkaar op de hoogte houden. Kiss
ik ben ook sinds een maand of 2 van het roken af. heb in het begin altijd een paar sigaretten op zak gehad.bij mij was de drang ook altijd groter als ik geen sigaretten had.nu heb ik dat niet meer nodig maar zo af en toe mis ik zo'n sigaretje wel hoor.zeker nu ik momenteel een erg kort lontje heb. ik weet waar ik het voor doe en het smaakt ook niet meer. durf alleen niet te zeggen dat ik nooit meer zal roken. meiden heel veel sterkte! zal met jullie meelezen
Succes allemaal meiden ! kom op ! ik ben zelf al 4 maanden gestopt omdat ik hoop gezonder en eerder zwanger te raken ! Ik ga duimen voor jullie allemaal .... hou ons op de hoogte
Hoi Claire, Mpje, Cynthia26, Visje, IK STOP MEE! Ben al zo lang aan het zeggen dat ik ga stoppen. Het is me al eens eerder gelukt maar helaas werd de druk van de laatste tijd me te veel en ben ik weer vertrokken. Wou ook al veel eerder stoppen, maar ik doe gezellig met jullie mee op 1 juli Bedankt voor die teller Claire. Heel handig! Ga hem zeker gebruiken Groetjes Mobius
Succes meiden! Ik ben nu zelf sinds 3 maanden gestopt en ik was echt een kettingrookster, maar ben zoooooooo blij dat ii er vanaf ben! HEEL VEEL SUCCES...JULLIE KUNNEN HET! [-o<
Hoi meiden ik ben ook een flinke ketting rookster en zou julllie graag wilen vergezellen om te stoppen op 1juli, maar omdat ik zoveel problemen heb (loop bij een psycholoog)en niet lekker in me vel zit, heb ik het er met mijn Ha over gehad en mag ik voorloopig nog niet stoppen, want hij is bang dat als er een tegenslag komt ik weer ga beginnen. Dus zodra ik weer wat beter in me vel zit ga ik stoppen met hulp van de Ha. Ik wil jullie heel veel succes wens en en kom jullie wel een hart inder de riem steken af en toe!
Hoi meiden ik ben ook een flinke ketting rookster en zou julllie graag wilen vergezellen om te stoppen op 1juli, maar omdat ik zoveel problemen heb (loop bij een psycholoog)en niet lekker in me vel zit, heb ik het er met mijn Ha over gehad en mag ik voorloopig nog niet stoppen, want hij is bang dat als er een tegenslag komt ik weer ga beginnen. Dus zodra ik weer wat beter in me vel zit ga ik stoppen met hulp van de Ha. Ik wil jullie heel veel succes wens en en kom jullie wel een hart inder de riem steken af en toe!
Ik wil ook proberen mee te gaan stoppen! Het lijkt me wel echt zooo moeilijk. Probeer nu ook al te minderen, maar het valt nog niet mee
leuk jusi dat je het ook wil proberen meid en minderen, tja, dat lukt bij mij ook niet, daar word ik alleen maar nerveuser van heb ik gemerkt het is alles of niets bij mij daarom dat ik ook gelijk wil stoppen en dat vind ik zelf persoonlijk makkelijker dan te moeten minderen dan heb je die stress toch iets minder het grootste probleem dat sommige weerhoudt om echt te stoppen is vooral de angst om te stoppen volgens mij: de angst voor het onbekende, voor eventuele 'afkickverschijnselen' (waar ik niet eens last van had) ik heb het boek van allen carr voor vrouwen gelezen en het heeft me goed geholpen succes alvast! liefs claire
Oja dat boek kan ik ook weleens gaan lezen. Maar als het helpt waarom rook je nu dan nog? Grapje meid, ik hoop dat ik er ook iets aan kan hebben.