stoppen met roken per 1 juli! wie doet mee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door claire, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Een week! Het gaat steeds beter moet ik zeggen :D

Claire, vandaag dag 3 ;) Volhouden he. De zwaarste dagen komen er nu aan, maar denk aan hoe goed je je achteraf gaat voelen. Laat je niet beetnemen door die vuile stinkstok!
    Na 7 dagen voel ik al heel goed het verschil in mijn lijf. Mijn mond voelt heerlijk zuiver aan, ik hoest niet meer, ik adem 10x langer in dan anders! Alles voelt gewoon zo enorm goed aan! Daar doen we het voor :)

Mandarijn, je hebt groot gelijk. Neem het dag per dag. Zo kom je er ook :D

2. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    hey

dank je mobius en jou verhaal doet me gewoon doorzetten meid! daarvoor wil ik het doen en we houden vol!

en volgend weekend wordt het echt zomer en kunnen we met open longen de frisse zeelucht gaan opsnuiven ;)

mobius, je doet het zooo goed! ik ben echt trots op je!

GEFELICITEERD met je EERSTE WEEK!
    een hele prestatie vind ik het

liefs
    claire

3. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Ongeloofelijk! Maar met elke dag die voorbij gaat, vraag ik me meer en meer af wat er nu toch zo lekker was aan die vieze sigaretten en waarom ik uberhaubt ooit ben beginnen roken! :rolleyes: JAKKES!
    Ben zooooooooooooooooooooooooooo blij dat ik er vanaf ben! :D \:D/ :whistle: \:D/ :whistle: :({|= :whistle: :whistle: \:D/ \:D/ :D

Al dag 8! :whistle:

Claire, dag 4. KEIGOED! =D> =D>

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik moet ook stoppen vd huisarts, omdat we dus zwanger willen raken. Maar ik mag gelukkig eerst gaan minderen..

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    heel veel succes met minderen missyzuilen.
    duim voor je!
    ik zit inmiddels op dag 24 rookvrij :D

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Dankjewel!
    Hopelijk kan ik gauw hier vertellen dat ik ben gestopt. :D

Succes iedereen die probeert te stoppen of is gestopt! Heb echt bewondering ervoor!

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Knap van jullie allmaal hoor
    Maar het is en blijft moeilijk
    Mijn vriend is 3 jaar gestopt geweest en in die 3 jaar zeker nog wel moeilijke tijden gekent
    Nu weer begonnen na de vakantie stopt ie weer

8. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    he Missyzuilen: veel succes inderdaad! ;)
    gewoon bedenken waarom je wil stoppen...dan lukt het vast wel ;)

OoMissCOo: dag 24 al?! :D :D :D Ben zooo jaloers op je! KEIgoed! PROFICIAT!

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    het is ook al de 3723671286e poging ofzo...
    maar dit keer had ik wel wat meer motivatie ;)
    mijn laatste sigaretje heb ik heel ontspannen opgerookt, lekker op het balkon en toen heb pakje weg gegooid en alles achter me gelaten.

10. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    het is inderdaad de motivatie die het em doet ;)
    Ik heb ook heel bewust mijn laatste sigaretje opgerookt en daarna alles achter me gelaten.
    Hoop dat ik het volhou maar heb er deze keer echt hele goede moed in :D

11. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    woooeeehooooeee mobius is zoooo goed bezig!
    je bent de week al voorbij :)

je hoeft zeker niet jaloers te zijn op anderen meisje, je mag al trots zijn dat je gestopt bent en al aan dag 8 zit!
    je doet het zoo goed, echt fijn om te lezen

onthou wel, blijf op je hoede meisje! je zal zeker na weken, en zelfs na maanden nog zin krijgen in eentje, maar 1 trekje, en je bent verloren, dat mag je nooit vergeten

leef steeds van dag tot dag, wat je gisteren kan, kan je vandaag ook en het lukt je prima om je hele leven rookvrij te blijven!

versla die nicotineduivels maar met je vuisten en jij bent de winnaar
    en de nicotine is trouwens nu zeker helemaal uit je lichaam verdwenen, het zit enkel nog tussen je oortjes en de gewoonte die soms komt opduiken

vecht er maar tegen, zo hard als je kan!

meiden die al langer gestopt zijn: het is gewoon FANTASTISCH!

en geld dat jullie al opgespaard hebben....daar kan je wel babyspullen van kopen ;)

Hier dag 4, ik heb het gisteren toch nog enorm lastig gehad; op het werk, tussen 8 rokers pffff
    Wat ruiken die sigaretten nog heerlijk....hm
    Hopelijk raak ik dat snel afgeleerd
    Wat een gevecht!

Hou ze vol!

liefs
    claire

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    elke dag dat je niet rookt is er een om trots op te zijn!
    ik ben supertrots dat ik al aan de 24 zit...maar nog lang niet tevreden!

ik ben pas tevreden als ik heb bereikt wat ik wil.
    nooooooooooit meer zin in een sigaretje, walgen van het idee alleen al.
    en natuurlijk dat kleine hummeltje die we zo graag willen, waar ik het voor doe!
    en op jullie ben ik ook trots, maar vergeet niet zelfs na 3 weken blijft het in je koppie moeilijk en moet je er tegen vechten.

de ene dag gaat het wat makkelijker dan de andere maar je blijft vechten.
    en vergeet 1 ding niet.
    als je een sigaret opsteekt heb je alleen jezelf ermee... je schaadt je eigen gezondheid, je vermindert je eigen kansen op een kindje!

dit is een gevecht waaruit moet blijken dat wilskracht sterker is dan een verslaving!

13. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Inderdaad Claire...wat een gevecht! ;)
    Ik ben ook bang voor die keer dat ik weer heel erge zin ga krijgen in een trek. Ga me gewoon heel sterk maken dat ik dit gewoon niet wil! Ik blijf er gewoon af! (voor mezelf datzelfde gewoon steeds blijven herhalen :p )

En ja Miss COo: elke dag zonder de sigaret is er eentje om trots op te zijn! En dat ben ik nu ook wel hoor :oops: :D

Was al enkele keren gestopt zonder hulpmiddelen. Mijn vriend zei de vorige keer (laatste week van juni) dat ik nu toch maar eens moest proberen met pleisters. Heeft 1 dag geholpen, maar kreeg precies meer zin in een sigaret dan anders! normaal rook ik overdag op mijn werk niet, en heb ik ook nooit zin. Maar toen ik die pleister op had, had ik gewoon de hele dag door zin in een sigaret! heel raar!

Nu ben ik weer gestopt zonder hulpmiddelen, enkel met mijn wilskracht. En deze is deze keer duidelijk sterker dan anders dus het moet nu gewoon lukken! ;)

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Claire, goed van je zeg!
    Ik zelf rook nog steeds... :oops:
    Ik heb volgens mij de motivatie nog niet echt om helemaal te stoppen.
    Hoe slecht.. ik weet het!

15. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Misschien een nieuwe motivatie...vond ik zonet op het internet... ;)

Nadat je gestopt bent met roken : zullen kapotte longblaasjes niet herstellen, wel zullen de 'goede' longblaasjes weer beter gaan werken.
    Na 20 minuten keert bloeddruk en polsslag terug naar het normale niveau.
    Na 8 uur zijn nicotine en koolmonoxide niveaus gehalveerd en zuurstof niveaus weer normaal.
    Na 24 uur zal alle koolmonoxide uit het lichaam verdwenen zijn. De longen beginnen met het opruimen van slijm en andere rookoverblijfselen en daalt de kans op een hartattaque.
    Na 48 uur is er geen nicotine meer in het lichaam. Het smaak- en reukvermogen zijn sterk verbeterd.
    Na 72 uur gaat ademhalen makkelijker. De bronchiën beginnen te ontspannen en men krijgt meer energie.
    Tussen de 2 tot 12 weken verbetert de bloedcirculatie. De longfunctie kan tot 30 % verbeteren. In veel gevallen zullen de longen na 3 maanden weer in staat zijn zich zelf schoon te houden. Het is moeilijk te zeggen wanneer precies alle schadelijke stoffen uit het lichaam verdwenen zijn. Echter zoals hierboven te zien is herstelt het lichaam zich redelijk snel en kan spoedig geprofiteerd worden van gezondheidsvoordelen.
    Gezondheidsaspecten op de lange termijn hebben meer te maken met eventuele door het roken beschadigde cellen dan met nog in het lichaam aanwezige schadelijke stoffen. Toch kan men zeggen dat allerlei risico’s snel dalen. Na 1 jaar is de kans op een hartkwaal met 50 % gedaald. Na 10 tot 14 jaar is de kans om te overlijden aan een of andere vorm van kanker praktisch gelijk aan dat van iemand die nog nooit heeft gerookt. Na 15 jaar is het risico van een hartkwaal bijna gelijk aan dat van een niet roker. De daling van de risico’s is een geleidelijk proces en verloopt in de eerste jaren natuurlijk veel sneller dan later

16. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    hey meiden

ooo, dank je mobius voor de motivatie meid!

maar ik heb dus een steek laten vallen, alweer :cry: :cry: :cry: :cry:

ik ben gisteren dingen te weten gekomen van mijn vriend en ben echt woedend, teleurgesteld en moedeloos hiervan, ik heb een sig opgestoken :cry: :cry: :cry:

ik moet hier overheen, weet ik en we moeten de draad terug oppakken hier, het zal ff duren want ik zit echt in de put nu, met mijn handen in het haar....

ik vroeg mezelf gisteren echt af: waarom doe ik al die moeite? en hij doet er maar op los, precies of hij wil het zelf niet...

ik moet gewoon weer stoppen, 4 dagen zijn terug weggegooid en daar heb ik nu spijt van :cry:

ik kom hier zeker terug en hou jullie op de hoogte
    Ik MOET een andere datum prikken en ergens zeggen: IK STOP!

lieverds, ik wil jullie zeker niet in de steek laten, mobius je bent hartstikke goed bezig meid, ik ben echt trots op jou en ik wil met je mee het rookvrije leven in want ik weet dat het zoveel beter is en je zoveel voordelen oplevert....

je hoort nog van mij meid en ik kom je zeker achterna
    alleen, nu even niet :cry: :cry:

doe goed verder meid! ontgoochel jezelf niet met er eentje op te steken, want het tegenovergestelde is waar: je denkt je beter te voelen als je toch nog eentje opsteekt, maar je voelt je alleen maar slechter!

liefs
    claire

17. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Oh Claire,

Krijg tranen in mijn ogen van je verdriet te lezen :cry: :cry:
    Wou dat ik je kon helpen en je een stevige knuf kon geven :cry: Kan me voorstellen dat je die nu wel kan gebruiken.
    Als je er over wil praten, ik ben er voor je meid.
    Het is meer dan normaal dat je je nu zo voelt. Een ruzie met je vriend is nooit leuk. En kan ervan meespreken want heb het weekend hetzelfde meegemaakt. De drang naar een sigaret was toen ook enorm hoog. Hij rookte namelijk gewoon vrolijk door zonder aan mijn gevoelens te denken. En dat heb ik hem even goed duidelijk gemaakt. OF ik ging meteen een pakje sigaretten halen OF hij zou me een beeje steunen en niet vlak in mijn gezicht een sig opsteken :evil:

Huil je woede, teleurstelling en verdriet hier maar even goed van je af meid ;)
    En als je de draad weer hebt opgepakt gaan we gewoon weer ertegenaan he ;) Maar laat je niets opdringen. JIJ kiest wanneer je er weer klaar voor bent en dan staan wij hier met open armen voor je klaar :D

heb geen spijt meer om die 4 dagen want er komen nog genoeg dagen dat het je wel zal lukken! :D

Hele dikke knuffel
    Liefs
    Mobius

18. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    dank je mobius, je bent een lieverd!
    je woorden doen me goed, echt waar ;)

ik kan het voor de moment even niet meer opbrengen allemaal, het is me even te veel en de moed is heel ver te zoeken

maar ik pik zeker de draad terug op hoor, ik wil sterker zijn dan die sigaret!

ik moet de wilskracht en de motivatie in mezelf terug vinden en niet zozeer het zwanger willen worden op de eerste plaats stellen, want dat is mijn fout en dat is het stukje waar ik nu een klap in mijn gezicht heb gekregen :(

het komt heus wel goed met mij, ik ga straks maar even flink gaan sporten en mijn frustratie gaan uitwerken daar zodat ik gekalmeerd terug thuis kan komen

ik hou je in de gaten meisje, want jij blijft lekker van die stinkstokken af!
    blijf je eigen baas over je eigen leven en gezondheid en niet meer de slaaf van een sigaret!

ik heb een veldslag verloren, maar zeker de oorlog niet ;)

liefs en knuffel terug!
    claire

19. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Hoe is het nu met je meid? Voel je je al een beetje beter?
    Heb je nog met je vriend kunnen praten?

Hoop dat je er snel uit bent

Knuf

20. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    oo dank je mobius dat je ernaar vraagt ;)
    ik zat ook nog aan jou te denken hoor! doe je het nog steeds zo goed zonder viespeuken? :)

ik heb nog met mijn vriend kunnen praten en het is uitgepraat, maar ik merk van mezelf dat ik helemaal niet lekker in mijn vel zit, ik zit even in een negatieve spiraal waar ik voor de moment weinig energie voor heb en moed om eruit te klimmen
    ik zou zo graag morgen de draad opnieuw willen oppakken, terug willen stoppen met roken, al is het maar om mijn eigenwaarde op te krikken, eindelijk gezond te zijn, men zelfvertrouwen terug te winnen en in jouw voetsporen te treden!

ik hoop dat het goede weer dat ze voorspellen een beetje soelaas biedt voor mij, dat ik er terug wat energie kan uithalen om eindelijk verder te gaan met alles en terug positief kan gaan denken...
    Ik moet gewoon leren bepaalde dingen ook wel eens los te laten, en te genieten van de kleine dingen in het leven want het slorpt zoveel energie op en het maakt een mens kapot
    Ik maak me druk om dingen waar ik geen vat op heb, dingen waar ikzelf weinig of geen controle over heb en dat maakt een mens echt zwak!
    Ik voel me zo wegzakken en ik wil zo graag terug genieten! gewoon genieten van het leven!

Zit maar niet te veel in over mij lieverd, het komt heus wel goed
    Het is gewoon terug zo een episode in mijn maandelijkse cyclus die me helemaal opvreet...
    Het komt zeker wel terug goed met mij en ik hou je op de hoogte ;)

Doe jij dat ook?

Hoe voel jij je verder meisje zonder die stinkstokken? Gaat het al beter? Is de drang al minder? Hoop het zo voor je dat jij je goed voelt en dat je het blijft volhouden!
    Jij bent sterk! Sterker dan je verslaving ;)

Liefs van een trotse claire (alleen niet trots op zichzelf)

Deel Deze Pagina