claire wat vervelend voor je dat je het zo moeilijk hebt! hoop je dat je hier toch een beetje je hart kan luchten en kracht kunt vinden om weer te stoppen! hier gaat het nog steeds goed, ben bezig dag 26 als ik me niet vergis ook puur alleen op wilskracht, geen hulpmiddelen ofzo, just me myself and I! geloof in jezelf en dan weet je dat het aankunt!
mobiussss! hoe gaat het met je meisje? laat je nog iets van je horen meid? ik hoop dat je het nog steeds goed volhoudt met mij gaat het al stukken beter nu meisje, dus maak je geen zorgen liefs claire
och Claire ik herken zoveel in je berichtje, ik zit ook zoveel te piekeren over van alles waar ik geen invloed op heb en kan hebben, dat heeft ook geen nut eigenlijk en toch doe je het, ik lig er wakker van 's nachts en daardoor overdag heel erg moe, ik ben dan ook even gestopt met stoppen met roken want afgelopen week was een erg slechte week ik kan wel tegen je zeggen van laat het los, maar ik weet zelf ook niet hoe, vandaag heb ik stomweg onkruid lopen plukken omdat het moest, als dan je gedachten even stil staan dat voelt wel goed, dan probeer ik bewust tegen mezelf te zeggen van kom op, voel die positieve energie van het groen, elke keer dat ik een negatieve gedachte krijg, duw ik hem weg in de emmer met onkruid, wat we nodig hebben is acceptatie van dingen die we niet kunnen veranderen en proberen elke dag goede keuzes te maken waar je tevreden over kan zijn, al is het maar iets kleins, ik wou dat ik dat weer kon, veel sterkte lieve Claire, je geeft iedereen steeds zoveel moed, ik hoop dat ik jou hiermee ook wat kan geven zet hem op he meid
Nog even snel een berichtje. Heel weinig tijd door verbouwingen. Moet nu pc verhuizen...morgen weer uitgebreid de kans om te antwoorden Ben nog altijd gestopt! Yessss! Keigoed! Al 2 weken! \/
lieve mandarijn, ik herken mezelf volledig in de woorden die je neerpent en weet je, hoe erg ik het ook vind dit te moeten zeggen, ik ben blij dat ik niet alleen ben. Ik heb me de afgelopen week echt down gevoeld, een grote nul eigenlijk omdat ik volledig werd beheerst door het feit dat ik niet zwanger was en ik zat dus constant te malen in dat koppeke van mij echt erg vind ik dat ben boos geweest op mezelf, enorm, ik vroeg mezelf af of het dit wel was? het kan toch zo niet verder? er zijn toch meer dingen in het leven dan dat alleen? ik heb het afgelopen weekend enorm veel positieve energie gehaald uit het zonnige weer en mijn werk vooral. Het heeft me enorm goed gedaan en heb terug de moed gekregen verder te gaan Volgens mij zijn het vooral de hormonen die me parten spelen als ik ongesteld ben, en dat kan je nu eenmaal niet verhelpen of die emoties bedwingen. Het komt zoals het komt, soms ten alle spijt ik hoop dat je snel terug de kracht en de moed vind het stoppen met roken verder te zetten, want het is gewoon beter zonder, hoe je het nu draait of keert zoals je wilt en hoe moeilijk het ook is om te stoppen ik ben zelf nog steeds niet hernieuw gestopt, ik kan het nog steeds niet opbrengen maar het komt goed! SUPERMOBIUS! echt trots ben ik op je! GEFELCITEERD MET JE 2 WEKEN ROOKVRIJ MEID! je staat al een heel eind ver en je doet het zo fantastisch! stiekem ben ik een beetje jaloers dat ik niet samen met jou verder heb gedaan... Jij mag terecht trots wezen op jezelf en als je de tijd hebt, anders moet je maar tijd maken, wordt het wel eens tijd dat jij jezelf eens verwent! Je hebt dit verdiend! Liefs en een stevige knuffel voor jullie beide claire
Hoi Meiden Hier ben ik weer. Het was me een behoorlijk hectisch weekendje zeg! Mijn vader en schoonvader waren komen helpen (echt wel lief ) We zijn al weer een aardig stukje opgeschoten, maar er is nog zooooo veel werk. Gisteren na het douchen zaten we nog heerlijk na te genieten op ons terras met een glaasje wijn. En mijn vriend met zijn saffies natuurlijk Kreeg ik me daar toch ineens heel erge zin in een sigaret! MAAR...heb me er tegen verzet (duurde eigenlijk maar heel even hoor )! Ben dus nog steeds rookvrij! Al 14 dagen! \/ Claire, ben zo blij dat het weer beter met je gaat En denk eraan he, alles op zijn tijd! Dat stoppen met roken lukt je ook nog wel Mezelf verwennen zit er helaas momenteel nog even niet in met al die werken thuis Maar dat maak ik achteraf wel dubbel en dik goed Mandarijn, hopelijk gaat het met jou ook weer snel beter. Je geeft jezelf al aardig wat goede tips hoor. het is inderdaad heel erg goed van je negatieve gedachten te verzetten en positieve energie uit de natuur te halen. Gewoon blijven doen! Ook al lukt het soms niet zo goed. Er komen vast nog wel heel veel goede momenten ook
je gaat echt goed Mobius, ongelofelijk wat flink ! wat ik lastig vind is als ik achter de pc zit, dan rook ik altijd en thuis rook ik sowieso meer dan op het werk natuurlijk het gekke is dat ik er eigenlijk wel last van heb om te roken, want eigenlijk kost het heel veel tijd, ik zal het uitleggen ik wil achter de pc vandaan, maar kijk nog even in een topic, dan ga ik toch lezen en steek een sig. aan, als ik dan uitgelezen ben blijf ik nog steeds zitten omdat mn sig. nog niet op is, dus mijn conclusie: als ik niet meer rook heb ik meer tijd om dingen te doen ? ik zoek allerlei theorien om mezelf te motiveren en toch blijf ik roken dat is toch raar!
Nou, zo raar is dat niet hoor Mandarijn. Het roken op zich is eigenlijk gewoon een handeling die je steeds maar weer uitvoert uit gewoonte. Is zo ook heel moeilijk af te leren hoor. Het is vooral die gewoonte die het bij mij ook bijzonder moeilijk maakte om te kunnen stoppen. Op het werk rookte ik ook niet omdat ik gewoon was van daar niet te roken. En ik miste het ook niet. Maar van het moment dat ik in de auto stapte kon ik niet snel genoeg een sigaret in mijn mond hebben! Ook thuis rookte ik meer dus daar had ik het ook moeilijk. Vooral de eerste dagen moet je eigenlijk voor heel veel afleiding zorgen. Zorgen dat je continu bezig bent zodat je geen tijd hebt om er aan te denken. Na een paar dagen (vrij snel al hoor) merk je dat je er steeds minder aan denkt en dat de gewoonte stilaan weggaat Ze zeggen dat de zin naar een sigaret nooit weg gaat. En dat maakt het nu net zo moeilijk voor me: ik heb nu helemaal geen zin. Ik heb van't weekend weer even zin gehad maar ik wil dit niet nog eens krijgen! Want net dan is het moeilijk om door te zetten. je zegt dat je allerlei theorien zoekt om je te motiveren om te stoppen. Wel, er zijn er duizenden! Voor mij was de voornaamste reden dat ik de sigaretten gewoon al een hele tijd niet meer vond smaken, ik had last van een zere keel, vaak keelontstekingen en noem maar op. Telkens als ik een sigaret opstak walgde ik gewoon van de smaak. Kon ook geen sigaret meer roken zonder kauwgum of frisdrank. Nou, dan komt de motivatie wel makkelijk moet ik zeggen Ook omdat ik een kinderwens had en mijn kind wou grootbrengen in een rookvrije ruimte heeft de motivatie erg versterkt kan je zelf geen tips geven, maar denk dat je vooral bij jezelf moet kijken waar je het meeste last van hebt als je rookt, en dat als motivatie gebruiken
meid je geeft me een heleboel hiermee, ik herken zoveel, vooral over de vieze smaak, ik moet ook drinken bij een sigaret, al is het maar een slokje nadat ik mn sig. uit heb gedaan en ik heb ook last van de rook die in mn oog komt, of in mn neus BAH waar ben ik eigenlijk mee bezig! wghahhaha dit is echt niet te geloven man ik moet stoppen, laat ik mezelf een plezier gaan doen whahahaa dank je wel Mobius
ooo meiden, ik herken zoveel in jullie dingen die hier neergepent worden! mandarijn, ik herken het probleem van aan de pc te zitten en het kost idd enorm veel tijd als je rookt! toen ik gestopt was, besefte ik het pas hoeveel tijd ik smorgens en de rest van de dag tijd over had, tijd te veel zelfs! nu ook: een dagje thuis, ik ga poetsen, na elke kleine taak die ik af heb, rook ik een sigaret, op 3 uur is dit soms wel een half uur dat ik had kunnen uitsparen...en nog zulke dingen... en idd, ik zoek constant redenen om te stoppen en toch lukt het me maar niet! jammer genoeg walg ik nog niet van de smaak van een sigaret, ik heb geen drankje of kauwgom nodig na mijn sigaret omdat ze me nog smaken en dat maakt het echt moeilijk om te stoppen voor mij mobius, jij mag terecht trots zijn voor je, en je moet echt ff tijd maken om jezelf eens te verwennen want dat heb je verdiend! al koop je jezelf iets leuks of zo om jezelf te belonen voor je prestatie of je koopt jezelf een bos bloemen voor in huis, deed ik ook elke week: mezelf bloemen kopen zodat mijn huis lekker ruikt en er fris bij oogt. je doet het enorm goed en ik hoop dat je het zo volhoudt! er zullen idd moeilijke momenten blijven, en hetgeen je dit weekend had, zal nog meer voorkomen maar het zal steeds makkelijker worden om 'neen' te zeggen tegen die sigaret! en je steekt er nooit meer eentje op meisje, je bent gewoon SUPER! liefs claire
herken al die dingen ook! ben ook gestopt vanwege, keelontstekingen, problemen met de luchtwegen, vieze smaak in de mond. ik was zelfs zo ver heen dat ik dacht dat menthol sigaretten wel hielpen bij keelproblemen! heb het ook vooral moeilijk met de gewoonte afwennen..het gaat steeds makkelijker! ben er nu al 30 dagen af!
ik geloof dat ik er toch naar toe groei of zo, kan dat? gisteren had ik steeds het gevoel dat ik geen zuurstof genoeg kreeg en vandaag had ik dat ook, daardoor heb ik vandaag echt weinig gerookt 6 i.p.v. een half pakje ongeveer laat het maar even warm blijven nog, volgens mij helpt dat een beetje : of ik word gek hahahhaa knap van je MissCo 30 dagen zeg dat is niet niks! volhouden he, en schrijf al frusties hier maar neer we moeten elkaar toch maar een beetje helpen of niet? Claire ik denk er ook veel aan nu wat die tijd betreft, bijv. 's ochtends als ik gedoucht heb wil ik een sig. maar nu iriteerde mij dat vanochtend omdat ik eigenlijk al wat wilde gaan doen, maar zat nog met mn sig. dus ik probeer nu eigenlijk expres mezelf te iriteren oh ja hoor ik word echt gek hhahahaha Kom Claire, wat vind je? zullen we een dag afspreken om te stoppen? bijv. a.s. maandag? Mobius je bent echt een voorbeeld voor me, nog steeds hou je vol, echt goed hoor, groot compliment voor jou! =D>
O WAOW MissCo... al 30 dagen! SUPER! =D> Ikzelf heb ook een tijdje gedacht dat Menthol sigaretten beter waren tegen de keelpijn! Erg he Claire, ik heb mezelf op dag 5 al getrakteerd op een leuk cadeau hoor. Had een brush-setje gekocht van maar liefst 60 euro! Mijn vriend vind dat wel gelden voor een hele tijd Maar heb gisteren wel een mooi boeketje bloemen van hem gehad Gisteren stak hij by the way weer een sigaret op (gelukkig buiten), maar de rook kwam naar binnen gewaaid en kreeg ineens zo'n misselijk gevoel als ik dat rook Toen bedacht ik me ineens weer dat ik NOOIT nog een sigaret zou willen! Maar helaas weet ik ook wel dat die momenten zeker nog gaan komen dat ik zin krijg in een sigaretje. Maar zoals je al zei Claire, zal het dan gemakkellijker zijn om neen te zeggen en zal die zin veel sneller weer over gaan nee hoor Mandarijn, je wordt niet gek Je bent hartstikke goed bezig. Nog maar 6 ipv een half pakje is een heel eind in de goede richting
hoi, mandarijn, jij bent idd goed bezig meisje! met mij gaat het veel erger: ik rook nog evenveel als ervoor en best veel (ruim pakje per dag ) en ik heb dat al gemerkt dat minderen helemaal niets helpt bij mij! het is alles of niets ik voel bij me zelf dat ik helemaal nog niet klaar ben om te stoppen, erg is dat hé maar hou je vooral niet in om te stoppen zonder mij mandarijntje en huppel die andere twee stoppertjes maar snel achterna in een rookvrij leven meid! het zal je zeker wel lukken! mobius en missco, jullie dan het SUPER! stiekem benijdt ik jullie wel een beetje liefs claire
Claire...misschien een tip.... Als je sigaret half op is...kijk dan eens onderaan de filter... Dan zie je wat voor troep je in je lichaam pompt Sorry als het wat shockerend overkomt ...maar misschien helpt het wel (Shocktherapie haha )
dag 32 alweer. moet heel eerlijk toegeven dat ik het niet zo moeilijk heb als dat ik had verwacht... alleen als we vriendne over de vloer hebben voor ons wekelijkse kaartavondje... dan zitten er 3 te roken en ik me van narigheid vol te proppen met chips en nootjes, maar dat is ook weer niet verschrikkelijk, ben altijd al iets te licht gweest en sinds het stoppen met roken al zo'n 5 kilo aangekomen doordat ik ipv een sigaret iets te eten pak
Claire, je moet ook pas stoppen als je er echt aan toe bent zelf, misschien had ik het niet moeten vragen, maar probeerde ook daardoor om je te motiveren het is gewoon echt moeilijk, maar jij hebt wel heel veel moed, anders had je nooit dit topic geopend in eerste instantie vandaag heb ik mezelf expres lopen iriteren door te gaan roken op een onhandig moment, ik heb ook de afgelopen dagen veel hoofdpijn 's avonds, ik denk dat dat van het roken komt, dat is juist goed het klinkt misschien een beetje raar, maar morgen heb ik klusdag afgesproken met mn vriend en morgen lijkt me een heel goede dag om niet meer te roken, vooral ook voor het goede doel natuurlijk het woordje stoppen met roken ga ik niet meer gebruiken, jullie helpen me echt hoor moet ik eerlijk zeggen, daar ben ik jullie echt dankbaar voor, het is ook fijn te schrijven hoe het gaat, bedankt lieve meiden xxx
hoi hoi lieve mobius, we weten allemaal dat het zo ongezond is, en idd, die smerige bruine teer en nicotine in je longen, echt vies is het en toch roken er zoveel verder, inclus myself ik denk dat ik echt zware shocktherapie nodig heb: bijvb eens in een ziekenhuisafdeling op bezoek gaan waar het vol ligt met patienten met longkanker en keelkanker? misschien erg om het zo te zeggen hé, maar zoiets zou me echt shockeren en zou misschien mijn knopje doen omdraaien in mijn hoofd want dat is het uiteindelijk: een knop omdraaien in je hoofd en die niet meer resetten missco, je bent op weg naar dag 33! super gewoon! ooit zat ik ook eens zo ver...ergens 3 maand geleden volhouden hoor meid! je bent top! mandarijn, is niet erg dat je het voorstelt hoor meisje, je kan het maar proberen ik denk dat ik mezelf gewoon eens ziek en suf moet roken ... nee hoor, als ik hier thuis mijn plekje terug heb gevonden en relaxer ben, zal het wel komen...jeetje, wat een domme excuses verzin ik hier ook uiteindelijk is het nooit DE moment om te stoppen, het is altijd de moment om te stoppen! verdikke claire toch.. mandarijntje, als je beslist om te stoppen, rook jij je laatste sigaret bewust op vanavond en zeg zoveel als nodig is: MORGEN ROOK IK NIET! leef van dag tot dag (zeg of denk nooit: ik rook nooit meer want dan zakt de moed je in de schoenen) maar leef van uur tot uur, van dag tot dag... lees het topic zoveel als nodig is door, kom je gal spuwen hier en uitjanken als dat nodig is! we zijn hier om elkaar te steunen als dat nodig is en de fijne momenten mee te leven met jullie dus je hoeft ons zeker niet te bedanken you're welcome liefs claire