stoppen met roken per 1 juli! wie doet mee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door claire, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    mandarijn...moest je de beslissing genomen hebben om geen sigaretten meer te roken....
    HEEL ERG VEEL SUCCES!!! :D :D :D :thumup:

2. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    MANDARIJN en?

nog niet gerookt vandaag?

ik wil je bij deze ook ENORM VEEL SUCCES toewensen meid :thumup: :D 8)

MOBIUS: PROFICIAT tot hiertoe voor al die dagen zonder sigaret! :whistle: :whistle: :thumup: :thumup:

liefs
    claire

3. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Awel...ben ook keitrots op mezelf eigenlijk :oops: :oops: :D :D
    En ik mis het nog steeds niet! voel me kiplekker! :whistle: \:D/ :whistle: \:D/
    Al 17 dagen! :D :D

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    mobius je bent geweldig bezig!
    17 dagen!
    het is echt zo he, je voelt je beter, eten smaakt beter, je ruikt weer alles.
    ik voel me ook kiplekker zo na 33 dagen.

en als ik in mn omgeving kijk, iedereen vind het zoooo knap, terwijl ik er eerlijk gezegd vrij weinig moeite mee heb.

misschien komt dat doordat ik er een andere instelling bij heb als de vorige 373426347846187 keren ;)

claire en mandarijn, ook voor jullie komt de tijd dat je de peuken kan laten liggen ook wel.
    en het klopt wel, leef van dag naar dag, uur naar uur. want het werkt niet zo van ik stop.

elke x als je een sigaret wil moet je die beslissing weer nemen om het niet te doen, en dat is moeilijk.
    dat vergt heel veel wilskracht van een mens!

maar ik heb vertrouwen in jullie, dat jullie het kunnen!

5. Maybebaby

Maybebaby Lid

17 jul 2007
    8
    0
    0
    Hoi dames, ik ben nieuw hier. Sinds 12/6 gestopt maar ik zou er zo weer eentje op willen steken. Gebruiken jullie "peukvervangers" of doen jullie het zonder enig hulpmiddel? Ik neem nog steeds Nicotinell tabletjes maar probeer daar nu ook vanaf te komen.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    maybebaby je bent 5 dagen eerder gestopt dan ik!
    wat goed!
    ik gebruik helemaal niks!

7. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Hey Maybebaby

Allereerst proficiat met je beslissing om geen sigaretten meer te roken.
    Je bent gewoon keigoed bezig! :thumup:
    Ik ken dat gevoel wel dat je zo weer eentje kan opsteken, maar zoals Missco het al zei: het is net die beslissing om dat niet te doen, dat het moeilijkste is.
    Ik ben gewoon cold turkey gestopt. Dus ik gebruik geen hulpmiddelen. Maar mijn motivatie was dan ook erg hoog om te stoppen. Veel hoger als die andere keren dat ik wilde stoppen.
    Je moet een beetje voor jezelf zien wat voor jou het beste is. Rook je veel? Wat is je motivatie?
    Ik ken die nicotinell tabletjes eigenlijk niet. Als dat zo iets is als die pleisters kan je die best nemen zoals op de verpakking staat, nooit eerder stoppen want dan bestaat het gevaar dat je weer begint te roken.

Gewoon volharden en veel hier komen lezen. Wij helpen je er wel doorheen ;) :D

Missco, in mijn omgeving zegt ook iedereen dat ze niet snappen dat het mij zo goed lukt om niet meer te roken. Maar ikzelf heb het helemaal niet moeilijk (nog niet :( ). Ik kan zelfs de geur van die peuken niet meer uitstaan :pale:

8. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    hey hey maybebaby

De beslissing die je genomen hebt om te stoppen met roken is gewoon fantastisch, en wrs nog 1 van de moeilijkste die je neemt in je leven!

3 maand geleden was ik ook 9 weken gestopt met roken, gewoon cold turkey, op wilskracht dus, maar dan heeft mijn wilskracht het blijkbaar opgegeven :( Dat ene trekje, die ene sigaret kon dus helemaal niet!

Als je baat hebt bij die hulpmiddelen, gebruik ze, zolang je dat nodig vind, echt waar!
    Ik heb die kauwgommen geprobeerd, maar na 2 kauwgommekes had ik zo een helse keelpijn, precies of ik had mijn ganse pakje sigs opgerookt op een uur tijd, dat ik daarmee ben gestopt!

Ik voel van mezelf dat ik steeds misselijker ga worden als ik te veel sigs rook, dus mss toch eens de moment op STOP te zeggen tegen die nicotine :evil: :evil:

Ik heb vanaf 20 augustus vakantie op mijn werk, want daar heb ik het echt zwaar! Iedereen rookt er maar op los, ook al is het verboden :(
    Vanaf 20 augustus heb ik 3 weken vakantie en lijkt me wel een idee om dan opnieuw te stoppen: ook mijn verjaardag valt hierin en dan heb ik zowaar 15 jaar gerookt! :rolleyes:

Ik neem wraak op de verrekte duivels en ga er terug tegenaan!

Mobius, missco, maybebaby HOU VOL, jullie zijn goed bezig!! :thumup: :thumup: :thumup:

Neem nooit een trekje nog van die sigaret, want ik zweer het jullie, jullie zijn verloren en de verslaving is terug begonnen en je zal je heus niet beter voelen na 1 trekje: je hebt alle moeite weggegooid, je bent helemaal niet meer zelfzeker (kijk naar mij, ik durf bijna niet meer te stoppen uit angst om te hervallen), je zelfvertrouwen zakt in je schoenen en je hebt spijt van wat je hebt gedaan! Dat is het allemaal niet meer waard!

Dus: bezint eer ge terug begint! OF beter: begin er niet meer mee

Dikke knuf
    claire

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    dankjewel claire...
    ik weet zelf heel goed dat ik noooit meer dat ene trekje moet nemen.
    maar de motivatie dat we een baby willen is voor mij wel genoeg.

ik hoop 2 over 2 weken een test met 2 streepjes te zien en dan hoef ik er helemaal niet meer over na te denken, dan is het gewoon echt afgelopen!

10. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Hoi dames,

Ik wil jullie niet lastig vallen met mijn problemen maar vrees dat dit weekend een rook-rampweekend wordt :cry: :cry:

Heb eens ruzie gehad met mijn vriend omdat hij me voor de keuze stelde: een hond (droom al jaren van mijn eigen hond) of een kind (wat ik een absurde keuze vind maar ja)
    Maar mijn vriend heeft al een hond dus vind ik die logica ver zoek :cry:

Dus nu ben ik van plan om het er dit weekend met hem over te hebben.

Denk dat hij woedend gaat worden want alle discussies over zijn hond zijn als water op vuur! Dat geeft ruzie en ik vrees dat ik weer naar de nachtwinkel spurt uit protest (want ik wil helemaal niet roken :cry: )

Pfff, sorry dames dat ik jullie hiermee lastig val :oops: :oops:
    ik hoop gewoon dat ik hier een beetje steun krijg en dat jullie me kunnen helpen om niet aan die sigaret te gaan :cry:

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wat een onzinnige keuze zeg!
    als hij toch al een hond heeft, wat maakt het dan voor verschil!
    ik vind het nergens op slaan echt waar

12. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Ik ook niet maar die hond is heilig voor hem en die doet in zijn ogen nooit iets kwaad (gromt wel als we iets te veel aandacht aan iemand anders geven maar hij zegt dat dat om te spelen is :( Yeah right :(
    Hij wil gewoon niet dat er nog een hond bijkomt en dat die dan meer aandacht zou krijgen dan zijn hond. Wat grote onzin is natuurlijk. Denk dat zijn hond het zelfs leuk zou vinden zo'n maatje erbij. Maar dat krijg ik mijn vriend niet in zijn koppie :cry:

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    mannen....;)

14. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Inderdaad ;)

Nu ja, zal wel zien hoe het loopt. Hoop in ieder geval dat ik geen sigaretten ga halen want dan ben ik de pineut :cry:
    Heb er wel goede moed in want heb gewoon helemaal geen zin in een trek, maar ik ken mezelf...zou dan gewoon eentje gaan halen en opsteken om hem schuldig te doen voelen :oops:
    Vrouwen! ;)

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    dat moet je dus echt niet doen!
    ik heb eergister sigaretten gehaald voor mn vriend, en ik kon ze zonder moeite in mn tasje doen en naar huis gaan weer!
    maar je moet het echt niet doen om hem een schuldgevoel te laten krijgen, je hebt alleen jezelf er maar mee, je bent zo goed bezig nu, VOLHOUDEN!

16. Maybebaby

Maybebaby Lid

17 jul 2007
    8
    0
    0
    Hoi oOMissCOo, Claire & Mobius!

Blijf volhouden!

Mijn belangrijkste motivatie is natuurlijk die baby! Daarnaast worden wij (ex)rokers steeds verder als "uitschot" gezien. Je mag tegenwoordig nergens meer roken en dat zal in de toekomst steeds strenger worden....maar tegen die tijd zijn wij er natuurlijk allang vanaf!

De hulpmiddelen helpen bij mij goed. Ik heb van de week ergens gelezen dat het niet zo zeer de nicotine is die schadelijk is maar meer de koolmonoxide die een roker in het bloed heeft...

Claire, die kauwgum en de keelpijn ken ik ook, die is vreselijk! Ik nam dat vroeger wel eens mee op vakantie, als ik lang in het vliegtuig moest zitten.
    De tabletjes die ik heb zijn 1mg tabletten. In het begin nam ik daar iedere keer als ik trek in een sigaret kreeg 1 zo'n tablet. Ik breek ze nu in 4-en dus dan is de dosis nog iets lager. Ze smaken vrij goed, eigenlijk net gewone pepermunt. Daarnaast heb ik ook gewone pepermunt dus dat wissel ik allemaal af.

Ze hebben tegenwoordig erg veel hulpmiddelen, zelfs een gel die je op je handen kan smeren en diverse soorten pilletjes en kauwgum. Lukt dit allemaal niet dan kan een huisarts ook nog wel wat voorschrijven.

Uiteraard hoop ik nooit meer te beginnen met roken. Ik ben vorig jaar ook al eens 3 maanden gestopt en toen weer begonnen...

Ik moet wel zeggen dat het mij meevalt hoe "simpel" het eigenlijk is om te stoppen, maar ik heb nu ook wel een enorme sterke motivatie!

Sterkte allemaal en ik hoop dat onze moeite snel een beloning krijgt!

17. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Eind juni gestopt, ook aan de Nicotinell....Nooit geweten dat ik zo gek op pepermunt was :)

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hahaha welkom bij ons groepie lastminutemama.
    je bent ook al een flink eind onderweg!
    volhouden en als je je ei kwijt wil of gewoon ff gezellig wil kletsen dan weet je waar je moet zijn

19. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    oOMissCOo, ik wil m'n ei echt niet kwijt hoor:):):)

20. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Dames ik kom jullie nog even heel veel succes wensen! Vroeg of laat zijn jullie allemaal gestopt! ;)

Liefs Pooh

Deel Deze Pagina