stoppen met roken per 1 juli! wie doet mee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door claire, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    heyey

mobius en missco, ik ben zo blij te lezen dat jullie het zo goed doen en helemaal niet moeilijk meer hebben :D echt schitterend!

voor mij moet die moeilijkste periode nog beginnen :( :(
    maar het komt heus wel goed, even doorbijten in het begin hé

mobius, ik wist niet dat je in de MM zat meid :(
    is dit jullie eerste kindje dan?
    gelukkig heb je mooie vooruitzichten en mag het snel raak zijn dan met IVF ;) :thumup: :thumup: [-o< :thumup:

liefs
    claire

2. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Inderdaad Claire, zit helaas in de MM.
    Maar heb geluk dat we al zo snel kunnen starten. IUI was bij ons geen optie wegens slecht zaad en mijn kleine eierstokken. Dus vandaar meteen doorverwezen naar IVF.
    Mogen we hopen dat het meteen raak is [-o< ;)

3. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    nou een beetje wel...had verwacht dat ik een gat in de lucht zou springen bij een posi test maar het komt allemaal heel langzaam...ben wel dolgelukkig hoor maar komt waarschijnlijk omdat ik het niet verwacht had. Maandag naar de huisarts dan zal het ook wel wat echter worden.en heb ook nog niet echt symptomen, maar gelukkig gisteren een dikke zwanger op mijn digitale test :) zat er weer het hele uur dat ie er stond naar te staren...ben echt heel blij maar ik ben al zon muts die altijd van het slechtste uitgaat dus ben nu ook heel bang voor die eerste 3 maanden...lees ook zoveel slechte verhalen hier op het forum.maar het zal er wel bijhoren.

ik zie dat jij met ivf gaat beginnen? en hoor mij is klagen :( sorry hoor

wens je echt heel veel succes hoop dat het heeeel snel raak is echt:)

en wat maakt de gedachte aan zon kleine het stoppen opeens makkelijk he? ;)

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wow sab, wat een geweldig nieuws!
    gefeliciteerd!
    en negatief denken moet je echt niet doen!

mobius ik wist ook niet dat je in de mm zit... wel spannend allemaal dus, hopen idd dat het meteen raak is! duim voor je!

liefs

5. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Sab, geeft niet hoor. Je klaagt helemaal niet! ;)
    Ik vind het echt megaSUPER dat je zwanger bent. Ben zoooooo blij voor je :D :D
    Proficiat hoor :D
    En idd, de gedachte aan een beebje maakt het stoppen met roken super gemakkelijk! :D

Missco, dank je voor het duimen ;)

6. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Hallo dames,

Ben er vandaag achter gekomen zwnger te zijn en ben een flinke roker. Ik moet nu natuurlijk stoppen. Een jaar geleden ben ik al eens 4 maanden gestopt, viel me toen heel zwaar tegen, maar omdat ik heel erg veel was aangekomen weer begonnen. Ik dacht altijd, als ik eenmaal zwanger ben gaat het stoppen vanzelf. Dat valt eigenlijk een beetje tegen het voelt precies hetzelfde als een jaar geleden, en dat al na één dag! Misschien dat ik eenbeetje met jullie mee kan kletsen waardoor het wat makkelijker wordt...

Xx Juff

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    @juff ben ooit met vriendin meegeweest naar de HA voor zwangerschapstest. hij heeft haar toen aangeraden te minderen met roken en niet gelijk te stoppen omdat je dan veel lichamelijke stress te verduren krijgt en dat niet goed is tijdens de zwangerschap.
    hij zei dat 5 sigaretten per dag nog kon.

Morgen de grote 50! weer een jubileum:D
    ik ben zo ontzettend trots op mezelf en op jullie natuurlijk ook!

vandaag wezen karten in huizen en ik ben helemaal bont en blauw en met spierpijn enzo haha

8. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    @ oOMissCOo: Oh is het werkelijk? Heb vandaag ook nog een paar sigaretjes gerookt, 5 om precies te zijn..... Ik voel me wel heel erg slecht erom, het gaat toch om mijn beeb. Maar als een huisarts zegt dat je 5 sigaretten per dag mag.... Mmm, dat zal voor mij niet gaan werken, het is alles of niets, in dit geval kies ik voor niets.

9. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    @Juff...als je voor niets kiest...een dikke proficiat! Maar zo simpel is het niet he :cry:
    Zoals Missco als zei...als je eenmaal zwanger bent kan je beter gewoon minderen. Dus rook zo weinig als je zelf aankan ;) Hoe minder hoe beter natuurlijk. Maar staar je niet blind op dat aantal sigaretten. Denk gewoon waarvoor je het doet en het zal je zeker en vast wel lukken! :thumup:

10. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    juff, gefeliciteerd met je zwangerschap allereerst en proficiat met je rookstop meid!
    zoals anderen hier al zeggen: weet waarvoor je het doet en het minderen en stoppen zal veel makkelijker gaan. je hebt een goede motivatie en dat is vooral belangrijk bij het stoppen!

ik ben gisteren terug ongesteld geworden met als gevolg dat de motivatie om te stoppen terug even zoek is, maar dat komt wel terug!
    ik zou graag op mijn verjaardag willen stoppen in september, trouwens ook mijn nieuwe nod gelijk!
    hopelijk krijg ik er een mooi verjaardagskado voor in de plaats :)

mobius en missco: jullie zijn al een heel eind op goede weg zeg! DIKKE PROFICIAT hoor!
    hoe gaat het nog met jullie?

liefs
    claire

11. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Goedemorgen dames :D
    Hier nog alles goed :thumup:

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik val hier even binnen, heb niet alle pagina's gelezen ;)

Ik ben zelf gestopt met roken begin april, voordat we voor het echie gingen klussen.
    Ik heb zelf heel veel gehad aan het boek Rookvrij van Kristina Ivings, kennen jullie die? Ook De Opluchting van Jan Geurtz vond ik een goed boek om te doorgronden hoe een verslaving in elkaar steekt (boek van Allen Carr vond ik helemaal niets).

Succes aan alle stoppers!

13. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    Mobius, leuk om te lezen dat het nog steeds goed gaat! ;) :) :)

natas, proficiat met je zwangerschap dame! en heel erg bedankt voor de tips! ik denk dat ik eens in de bib ga rondneuzen, ik heb het boek van allen carr tot 4 keer doorgelezen, maar als het van den eerste keer niet lukt, is het hopeloos met allen carr dus ga die andere eens proberen als ik ze vind :)

liefs
    claire

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Thnx Claire!
    Vooral Rookvrij vond ik een goed boek, hoop dat je die kunt vinden. Succes!

15. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    dank je voor je advies natas en als de tijd er is, zal ik het boek zeker opzoeken

maar ik moet even wat terug laten bezinken hier, dezelfde discussie als eerder al is terug begonnen en het bleek al eerder dat we omwille van persoonlijke (weliswaar gewillig) redenen van mijn vriend geen schijn van kans maakten op een zwangerschap de voorbije maanden...
    ik had het even uit mijn hoofd kunnen zetten, en hij begon er net terug over waardoor ik helemaal in elkaar zak terug
    voor de moment heb ik helemaal niet meer de moed en de wil om ook maar te stoppen met roken of enige moeite nog te doen (tempen, alles nauw in de gaten houden....) om een zwangerschap te 'vergemakkelijken' (tja, weet niet goed hoe ik het moet benoemen)
    zit even in een diepe put waar ik nog maar eens terug moet uitklimmen

jammer vind ik het dat mijn vriend, ook al weet hij dat ik het moeilijk heb omtrent dat onderwerp, toch maar weer eens begint en zich niet kan indenken hoe ik me nu moet voelen

sorry, hoef jou daar niet mee te beladen, het zijn persoonlijke problemen waar we (eigenlijk hijzelf) moet zien uit te geraken
    maar het komt wel weer goed hoor, het zal alleen tijd nodig hebben....

liefs
    claire

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hallo hallo!
    vandaag dag 50 :D en het gaat nog steeds goed.
    hoop dat het jullie met die boeken ook gaat lukken! wens jullie in ieder geval veel succes!

zit te wachten op de :evil: :evil: volgens banner al overtijd maar gezien de eisprong pas morgen of overmorgen.
    net wel een krampje gehad maar verder niks.

17. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Lieve Claire,

Hoop dat je snel weer uit die diepe put kan klimmen.
    Zit er zelf ook even in dus vind je het erg als ik je daar even kom vergezellen? :cry: Schuif maar even een bips op ;)
    Maar als we mekaar nu elk een duwtje geven...komen we er misschien samen uit :(:

Hele hele dikke knuf

18. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Succes voor alle meiden die proberen te stoppen met roken!

Zelf rook ik niet (thank god!) maar weet wel dat het erg moeilijk is om ermee te stoppen.
    Maar je doet het voor een goed doel, dat moet je maar ik je achterhoofd houden.

Succes en op een voorspoedige zwangerschap! :)

x Lonnes

19. claire

claire Fanatiek lid

8 apr 2007
    1.275
    0
    0
    begeleidster
    Je mag er zeker bijkomen en we helpen er elkaar zeker en vast snel terug uit he meid! ;)
    Soms zijn er zulke rotdagen in een mens zijn leven dat ik het helemaal niet meer zie zitten alles. Gisteren kon alles de boom in van mij, vandaag gaat het al iets beter, maar nog niet optimaal hoor
    Er hangt zeker nog een staartje aanvast hier...als mijn vriend straks opstaat weet hij meteen hoe laat het is!

mobius, ook al zit je in de put, steek er geen op hé, je bent nu al zo een eind ver, je hebt het al zo goed gedaan en je moet er doorheen meisje! en je kan het zeker en vast wel, dat heb je al eerder bewezen! kop op hé

liefs
    claire

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Claire, kan me voorstellen dat als je diep in de put zit je even nergens motivatie voor kan opbrengen. En motivatie, daar heb je ook bij stoppen met roken bérgen van nodig! En het willen, je moet het echt 100% willen, voor jezelf.
    Hou je taai!

Mobius, ook sterkte.
    En je weet 't hè, hoe rot dingen ook gaan een sigaret lost niets op! Sterker nog, dan heb je er alleen maar een probleem bij.

Deel Deze Pagina