stoppen met roken per 1 juli! wie doet mee?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door claire, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    je het moet nu toch echt een x gebueren we zitten in de mmm
    en weet gewoon dat er nu wat aan gedaan moet worden

2. Bahar

Bahar Actief lid

21 mei 2007
    404
    0
    0
    Hallo meiden, Ik weet sinds kort dat ik zwanger ben en ik heb altijd gezegd als ik een positieve zwangerscahpstest in mijn handen heb ga ik gelijk stoppen. Maar dat viel vies tegen zeg! Ik heb het er zoo moeilijk mee. als ik dan berichtjes van jullie lees (dames die het wel gelukt is) denk ik, mij moet het toch ook lukken. ik weet dat ik het zelf moet doen maar please help!

liefs bahar

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Meis het gaat je lukken
    Stop niet in 1 keer maar ga minderen max 5 op een dag en bouw dat langzaam af
    het gaat je lukken en heb je het moeilijk kun je altijd hier terrecht

4. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    DAG, die dompertjes heb ik ook al gehad hoor. De ene al erger dan de andere ;)
    Gelukkig was er dan mijn vriend die me kon behoeden tegen alle kwaad :D

Danjo, ik ben om dezelfde reden gestopt :)
    Eigenlijk wou ik al veel vroeger stoppen omdat de smaak van de sigaretten me gewoon vies werd. Vond er maar niks aan en toch was het stoppen zo moeilijk. ook omdat mijn vriend nog rookte. Maar toen bekend werd dat we de MMM in moesten was de beslissing om te stoppen bij mij wel heel gemakkelijk ineens :D

Bahar, allereerst PROFICIAT met je zwangerschap! :D
    Het stoppen met roken moet je inderdaad zelf doen. Dat kan niemand je dwingen of opleggen want dan hou je het toch niet vol. Je moet er zelf 100% achter staan. Dus het feit dat je zelf zegt dat je wil stoppen nu je zwanger bent is al heel erg goed :thumup:
    En je hebt helemaal gelijk: jou gaat het zeker en vast ook lukken! ;)
    Als je het moeilijk hebt kan je altijd hier terecht voor steun en goede moed :D

Ik zou wel aan je gyn gewoon even melden dat je zo graag wil stoppen met roken. Die kan je het beste zeggen hoe dat je dat best aanpakt want ik kan me voorstellen dat het stoppen met roken toch net iets anders is als je al zwanger bent. Ik heb ook al gehoord dat als je zwanger bent, je best niet ineens stopt, maar langzaam afbouwt.
    Dus om zeker te zijn zou ik het gewoon even vragen aan je gyn ;)

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ja ineens stoppen tijdens je zwangerschap kan stress veroorzaken ofzo in je lichaam wat weer slecht is voor de baby(dat is wat ik heb gehoord)

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ohja voordat ik het vergeet...
    CLAIRE WAAR BEN JE?

7. Daisy1975

Daisy1975 Fanatiek lid

20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    DANJO:Allereerst,dank je wel!
    Goed van je dat iig vast een datum hebt,weet zeker dat het je gaat lukken! ;)
    Succes!

MOBIUS:dank je wel!
    Heel knap van je dat je het zo goed volhoud,goed te doen he?

DAG:Dat zijn de moeilijke momenten he,gezelligheid...
    Maar je geeft er niet aan toe en dat geeft je dan wel een goed gevoel[volgende morgen,niet op dat moment].Tis voor een heleboel goede doelen he.. ;)

BAHAR:Allereerst bedankt voor je pb,erg lief van je.
    Het gaat je wel lukken meid,ik heb bijna 20 jaar gerookt,1x gestopt,toen ik zwanger was lukte het ook niet,wel 5sig op eern dag maar niet stoppen.Na het boek gelezen te hebbendacht ik,wat ben ik toch stom dat ik nog rook:*slecht voor je,en je ongeboren baby,*kost veel onnodig geld,*en kreeg er ook hoofdpijn en misselijkheid van,dus zitten er voordelen aan het roken:NEE,voordelen aan het niet roken:ALLEEN MAAR,enne het voelt goed!
    Bahar,ik wens je heel veel succes meid,alle begin is moeilijk maar je komt er wel doorheen..Liefs D

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hoe gaat het stoppen met roken dames
    Onze datum is veranderd 1 spt valt meteen in het weekend
    dus we gaan per 3 sept stoppen
    iemand nog adviezen

9. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Hey Danjo!
    Ik ben ruim 3 weken geleden gestopt met roken en ben nu echt de drang om een sigaret kwijt...
    Ik rookte 's ochtends voor het werk 3 sig. en vervolgens op het werk nooit maar weer in de avond flink doorroken..
    Helemaal in de kroeg of op een terrasje.. maar gelukkig is de ergste drang nu weg en voel ik me een stuk beter / fitter!
    in het begin wel erg moeilijk hoor maar doorbijten! is echt de moeite waard met het vooruitzicht van een zwangerschap!
    succes !

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik denk niet dat ik veel advies kan geven... ik ging namelijk gewoon elke x als ik wou roken iets eten, en dat was vaak!
    alleen kan ik et nog wel hebben en dat geldt hoogstwaarschijnlijk lang niet voor iedereen.
    maar toch, er zijn manieren zoals elke x een wortel eten ofzo(moet je er wel van houden haha)
    of lollies, of zoethout. er is zoooo veel
    en die pleisters heb je niks aan, die helpen je van je gewoonte af(is wel het ergste van de verslaving)
    maar je lichaam blijft gewoon nicotine ontvangen en komt zo niet van de verslaving af!

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    en vraag me nog steeds af waar claire uithangt!

12. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Dat ben ik me nu ook al de hele tijd aan het afvragen :-k

CLAIRE.....WAAR BEN JE?????

@Danjo: echt adviezen heb ik ook niet echt. Ik ben zonder hulpmiddelen gestopt en heb het nooit echt heel moeilijk gehad eigenlijk, buiten een keer of 2 echte huilbuien ;)
    Echt meer eten heb ik ook niet gedaan. Maar ik had wel op datzelfde moment besloten om meer gezond te gaan eten. Dus ik eet sindsdien veel fruit en drink veel water. Dus mijn blikje fris van elke dag heb ik laten gaan en ook brood eet ik niet meer. Maar wel veel joghurt en fruit dus ;)
    En tot nu toe toch niets bijgekomen :D

Wat ik vooral belangrijk vond die 2 keer dat ik echt de drang had naar een sigaret, is dat mijn vriend er toen was om me tegen te houden en me te steunen :D

13. Aura

Aura Niet meer actief

Ik ga vandaag weer beginnen....BLEEEE zie het niet mee zitten :'(
    Heb verdomme aan alle voorschriften voldaan....krijg ik alsnog een miskraam....
    Ben meteen coldturkey gestopt toen de test positief was, heb er 2 dagen last van gehad (rookte al 10 jaar 1,5 pakkie op een dag) en heb tot vandaag niet meer gerookt, nu trek ik het alleen niet meer....
    Ik ga weer beginnen tot de ergste stress voorbij is en dan stop ik weer. Baal wel van mezelf dat ik die stinkstokken nu nodig heb maar gelukkig weet ikw el dat stoppen niet zo moeilijk is als weer beginnen....
    Iedereen veel succes gewenst!

14. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    Hey wat vervelend voor jullie zeg...
    kan me voorstellen dat je het nu niet meer houd en toch wilt beginnen met roken voor een korte periode...
    succes met de verwerking en als je je gevoel wilt tonen dan zijn wij er voor je hoor!
    Succes & Sterkte !

Knuf Dagmar

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Volhouden is makkelijker dan opnieuw moeten stoppen Aura ;)
    Ben ook een ex-roker en stoppen was zeker niet makkelijk. Half augustus heb ik een miskraam gehad en toen kreeg ik er flink extra last van. Maar ben nu super blij niet weer begonnen te zijn.

16. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Aura...moest je er nog geen opgestoken hebben...

NIET DOEN!!!

Je hebt het al zo lang volgehouden! Je bent zooo goed bezig!
    Vind het zo erg voor je van je miskraam :cry: Ik hoop dat je het snel een plaatsje kan geven
    Maar het stoppen met roken heb je toch niet enkel voor je beebje gedaan? Ook voor jouw lichaam is het zo goed!
    Volhouden nu meid!
    Je zal zien, over een paar dagen, weekjes ga je zo ontzettend trots op jezelf zijn dat je het volgehouden hebt! ;)

17. Aura

Aura Niet meer actief

Ik heb er nog geen opgestoken, heb niks in huis... en mag niet alleen het huis uit...
    Had gelukkig geen moeite met stoppen met roken, 2 dagen even doorbijten...dat was het......

Bah wat kan een mens er toch verschrikkelijk doorheen zitten......iig bedankt voor jullie woorden!

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    goed zo aura!
    houden zo ook!
    je hebt alleen jezelf ermee, je kunt beter nu doorbijten dan opgeven en straks weer beginnen!

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    niemand heeft het nog moeilijk met niet meer roken he? hahahahaahah

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384