Stoppen met roken, positieve ervaringen gezocht.

Discussie in 'De lounge' gestart door alecia, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hey dames, ti zover, gister ochtend ziek geworden van het roken, dus ik schiet de kogel door het gerook, ik stop ermee.
    Nu zoek ik positieve ervaringen, wat zijn jou positieve momenten geweest dankzij stoppen met roken.
    Ken wel een heleboel nadelen : aankomen ( maar ik ga sporten) stressig en dergelijke, ziek ervan worden. Dus ik zoek positief, om het makkelijker te maken, wil het straks in een plaatje gaan verwerken voor op mijn bureaublad van de pc.

Heb 8 jaar gerookt, weet dat het een hele opgave gaat worden maar ik wil al meer dan een jaar stoppen, en ben al tig pogingen verder, maar niks werkte.

Oja ik doe het wel zonder nicotine pleisters en of tabletten, ik doe het zonder enig iets van verlichting, tis tenslotte me eigen schuld dat ik er aan begonnen ben.

Dus tips, ideen,positieve voordelen enzo, gooi ze maar in de groep.

Mvg Alecia

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    niet meer in de stress schieten als je ze een keer vergeet,
    of als je op een plek zit waar je niet mag roken.

ik geniet zelfs na al 8 jaar gestopt te zijn, nog altijd van mijn
    frisse huis!
    als ik ergens kom waar nog wel binnen gerookt wordt, dan is het echt heerlijk thuiskomen in een rookvrij huis!

3. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ja ik merk aan mezelf ben altijd skater geweest maar het lukt me niet meer. Ik houd van skaten tis me lust en me leven, maar om na een half uur al bekaf te zijn, is niet zoals ik wil zijn. Ik merk aan mezelf dat me conditie achteruit is gegaan.

Dus heb het volgende al op een rijtje
    - meer conditie
    - minder snel moe
    - gezonder uiterlijk
    - tijdelijk een excuus om meer te eten

Afvallen doe ik heel makkelijk, ik ben zo`n enorme trut die zo een week super gezond eet, dus enkel fruit, enkel groente met aardappel en vlees met weinig vetten. En dan val ik al gemiddeld een 4 kilo per week af, dus heb liever dat ik wat aankom, dan ik blijf roken.

4. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Je proeft en ruikt meer en beter ;)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    O zoveel positief.

Ok,, even afzien 6 maanden maar daarna...

Meer lucht
    Je stinkt niet meer
    Lekker kunnen sporten
    Alles smaakt beter
    Je huid wordt mooier ( ik was zelfs ineens van mijn hardnekkige eczeem af)
    Niet meer hoesten

Ik ben gestopt doormiddel van cognitieve therapie. Die had ik ooit eerder gehad voor iets anders. Ik heb gewoon die methode toegepast op mezelf. Echt heel goed gegaan.

Succes met stoppen. Zodra je de eerste 6 maanden doorkomt wordt het steeds makkelijker. En als je eens een keertje de fout in gaat geef dan niet op en stop gewoon direct weer ( na het ene foute sigaretje bijvoorbeeld). Een fout maken is menselijk en niet erg. Maar wel weer direct doorgaan en niet opgeven.

6. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik ben 4 jaar geleden gestopt met roken nadat ik 5 jaar had gerookt.
    Was ff zwaar in het begin maar ik heb er nooit spijt van gehad.

Ging in het begin wel snoepen maar al snel verving ik snoep door fruit en ging ik meer bewegen.

Ik had veel meer conditie en voelde me niet meer de hele dag een lopende asbak als ik met vrienden wegging ofzo want je ruikt het altijd als iemand rookt.

7. Zwanger raken! Gezien je overtijd bent zou dat bést eens mogelijk zijn! :D

Zodra ik een positieve test in m'n handen had heb ik geen sigaret meer aangeraakt :D

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Mannetje is nu meer dan een jaar gestopt na 13 jaar te hebben geroken.

hij heeft meer lucht
    meer smaak
    ruikt veel meer
    Stinkt niet meer naar rook haha
    gezondere huid niet meer zo grauw
    glanzende haren ipv dof
    niet meer hoesten
    en geniet overal vol van:D

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    hoihoi,

Ik heb ook jarenlang gerookt en ben eigenlijk van de 1 op de andere dag gestopt. Ik was het ineens zo zat, wist ook niet meer waar ik het eigenlijk voor deed. En ik moet zeggen, het is me eigenlijk heel makkelijk afgegaan. Tuurlijk heb ik wel eens een keer gesmokkeld (lees: stiekem nog een sigaretje gerookt). De postieve ervaringen die ik ermee had zijn veel al genoemd: geen gestress omdat je geen sigatten meer hebt, je ruikt beter, geen vieze lucht meer aan je kleren. Ik had juist een betere conditie nadat ik gestopt was.
    Helaas ook negatieve punten zoals het snaaien en daardoor aankomen in gewicht, maar ook daarmee is mijn ervaring dat je dat ook vanzelf weer in de goede lijn brengt.

Heel veel sterkte/succes en onthou: Je kan het!!!!

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben 4 jaar gestopt, had 12 jaar gerookt (nee zo oud ben ik niet, was erg vroeg begonnen). Mijn man is nu 1,5 jaar gestopt na 12 jaar te hebben gerookt.

*Het ging me veel makkelijker af dan ik had gedacht.
    *Ik stink niet meer naar rook, kleren ruiken lekker.
    *Alles proeft beter (brood, groenten)
    *Ik voel me gezonder
    *Mijn huid heeft meer kleur

Kortom laten staan die sigaretten. Het is echt vies. Heb het nog een paar keer geprobeerd, maar vond het een hap as (bah bah bah).

11. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

27 apr 2010
    3.070
    0
    36
    Zoals al vele malen gezegt:

maar meer lucht,
    beter met sporten,
    je ruikt beter,
    je smaak is beter,
    scheelt een hoop geld,
    geen gestress meer
    Het is gewoon heerlijk............

mijn vriend en ik zijn gestopt dmv lasertherapie,
    soor acupunctuur met laserstralen, heeft bij ons perfect
    geholpen

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik ben gestopt op het moment dat ik wist dat ik zwanger was van Emma. Mijn man is ook gestopt op hetzelfde moment, dat was heel fijn.

Ik had ook altijd gezegd als ik zwanger ben stop ik met roken. Ik vond een andere reden op dat moment nog niet belangrijk, zwanger zijn vond ik de beste reden (en natuurlijk als je ziek zou worden).

Ik moet zeggen dat het me zo makkelijk is afgegaan en mijn man ook. we hebben alle peuken weggedaan en klaar is kees. Ik heb het niet echt gemist. soms ruik ik het nu en dan stinkt het niet meer (eerder wel) maar ik ben zooo blij dat ik gestopt ben.

ik heb echt meer conditie en voel me ook beter nu ik gestopt ben. En ook echt waar ik voel me nu al gezonder.

Gooi alles weg en zoek afleiding mocht je dat nodig zijn. ik heb denk ik best geluk gehad dat eht zo makkelijk is gegaan.

ik rookte vanaf toen ik 14/15 was. Ik rookte toen nog een enkele sigaret, maar op het laatst rookte ik 1 pakje per dag. Ben op mijn 27e gestopt dus ik rookte al 13 jaar!

heel veel succes met stoppen!
    het belangrijkste heb je nu al mee, je wil perse stoppen en dat is stap 1

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    oh ja en het scheelt een hoop geld inderdaad!
    bij ons 5 euro per dag dus dat gaat elke dag op zij.

14. Female

Female Niet meer actief

Mijn man is al jaaaarenlang verslaafd en nu gestopt m.b.v. medicatie (champix heet het geloof ik)
    Hij is er nu al bijna een maand af!
    Gaat wel via de HA.
    Medicijnen zijn duur maar wordt hier (B) grotendeels vergoed.
    Mss het googlen waard?

15. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Stoppen met roken is sowieso goed.

Je ruikt beter,
    je hebt niet meer het gevoel dat je mond een asbak is
    (en je partner heeft dat ook niet meer)
    Je haar wordt mooier, altijd een pluspunt.
    Maar het fijnste is nog; je word gewoon gezonder.
    Je houd meer geld over.

Het is moeilijk, maar nadat je eenmaal gestopt bent, word je echt gelukkig!

16. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Ik heb 10 jaar gerookt en ben 4 jaar geleden gestopt..

Zoals iedereen al zegt,

meer lucht
    je kleren ruiken frisser
    betere conditie
    het scheelt veel geld

Ik ben van de ene op andere dag resoluut gestopt.. moet ook zeggen dat het me heel erg meeviel..

Heel veel succes meid!

17. giraf

giraf Niet meer actief

Ik ben na jarenlang roken ook van de een op de andere dag gestopt. Was er ineens klaar mee. Heb het een week moeilijk gehad en vanaf die week dacht ik telkens, ik ben nu al .. dagen gestopt het zou zonde zijn om weer te beginnen. Als mensen vragen hoe ze moeten stoppen met roken, zeg ik altijd 'gewoon geen sigaret meer opsteken' Klinkt logisch, en is best moeilijk, maar met een beetje doorzettingsvermogen kom je een heel eind.
    Bij mij hielp het ook dat mensen in mijn omgeving me zoveel complimentjes gaven dat ik gestopt was met roken, en dat ze zo trots op me waren...

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb zelf 10 jaar gerookt en veel ook.
    Op het laatst bijna 2 pakjes per dag.

Was het helemaal zat en ben toen gestopt. Ook zonder hulpmiddelen.

Ik moet ect zeggen dat het me zoooooooooo is meegevallen! ben ondertussen ook al bijna 4 jaar gestopt.

Maaaarrrrr ik merk niet echt verschil...heb nog steeds een kutconditie! Hahahaha! (okee...ben eigenlijk gewoon lui!)

Wel ruikt het hier veeeeeeeeel lekkerder (er wordt dus niet meer binnengerookt)
    Hoeft het plafond niet elk jaar gewit te worden....zijn de ramen niet zo snel vies aan de binnenkant.
    Ruikt mn haar niet elke dag goor...idem voor mezelf en mijn kleding.
    Worden we niet wakker in een vieze rooklucht als de deur openheeft gestaan.
    Geen vastzittend slijm bij het wakker worden.
    Ennnnn....meer geld!

Heeeeeeeeeel erg veel succes meid!
    Dit gaat je gewoon lukken!

19. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik ben gestopt met roken omdat we de MMM in moesten. En ik de kans om zwnager te worden zo groot mogelijk wou maken. En het is gelukt, 2 bloedjes van kinderen.
    Verder ben ik weer meer gaan sporten, voel ik me stukken beter en hoest ik nog zelden...

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Niet meer altijd bedenken voor je ergens heen gaat of je wel genoeg sigaretten hebt.
    Niet meer op het laatste moment voor sluitingstijd snel sigaretten halen.
    Geen slijmophopingen meer 's ochtends als je net wakker bent.
    Geen vieze smaak meer in je mond.
    Geen stank meer meedragen waarvan een ander over zijn nek gaat.
    Een fris huis en een frisse auto (voor zover je daar rookt of niet).
    Niet meer buiten staan koukleumen als je binnen niet mag roken.
    Mooiere huid.
    Meer smaak.
    Je voelt je fitter en gezonder.
    Betere conditie.
    Niet meer zo vaak keelpijn of hoesten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben gestopt (op af en toe 1 sigaretje na) toen we voor een kleine gingen. En rook nu helemaal niet meer sinds de laatste ICSI behandeling. Heb jaren gerookt, wel met tussenpauzes dat ik een tijdje gestopt was. Ben nu niet van plan meer te beginnen.

De laatste keer dat ik stopte met roken heb ik tegelijk Sonja Bakker gedaan, en zodoende niet aangekomen maar afgevallen. dus als je maar goed op je voeding let en genoeg gemotiveerd bent hoeft dat aankomen geen issue te zijn hoor.

Succes ermee!

Deel Deze Pagina