Sinds kort ben ik een zeer tevreden foundation-gebruikster (Dream satin liquid van Maybelline). Maar ik vraag me af of het de zon tegenhoud? Het heeft geen spf-factor. Mijn gezicht kleurt al zo langzaam bij in vergelijking met de rest van mijn lichaam... maar ik vind het ook niks meer om zonder foundation de deur uit te gaan.... Wie weet dit?
Een foundation zonder SPF laat wel degelijk zon door. Je kunt dus ook gewoon enorm verbranden als je alleen foundation zonder SPF opdoet en je ziet het dan waarschijnlijk pas echt wanneer je de foundation s'avonds verwijdert. Je kunt overigens nog steeds bruinen als je wel een antizonnebrandcreme smeert hoor (of make-up met SPF in) Antizonnebrandcreme houdt namelijk niet alle UV stralen tegen. Je bruint dus wel, maar langzamer/geleidelijker, duurzamer EN je verkleint het risico op verbranding (met alle schadelijke gevolgen voor je huid, DNA, risico op huidkanker) en veroudering van de huid. Ik smeer dus EN antizonnebrandcréme EN foundation met SPF Ik zou dus gewoon lekker je foundation blijven gebruiken Deelight (en er liefst nog een vorm van SPF aan toevoegen)