stoppen met roken! (zwanger )

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gimena, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona19

Ilona19 Actief lid

14 nov 2008
    167
    0
    0
    Toen ik positief teste heb ik nog één halve sigaret gerookt. Om van de schrik te bekomen en met het idee dat die sigaret echt de laatste was. Na 3 hijsen had ik geen eens zin meer en heb ik al m'n sigaretten de deur uit gedaan. Sindsdien geen sigaret meer aangeraakt. Maar heel eerlijk, soms heb ik wel een momentje dat ik denk van 'nu zou een sigaretje wel heel lekker zijn'.
    Ik weet niet of ik na de zwangerschap weer ga roken, zeker niet zoveel als ervoor. En ook zeker niet achter de kinderwagen, alleen al omdat dat er echt niet uit ziet. Sorry voor de mensen die dat wel doen.
    We mogen zeker trots zijn op ons zelf dat we gestopt zijn! =D>

2. gimena

gimena Niet meer actief

dames die niet gesop zijn!!!
    super goed van jullie! hou het vol he ;)
    en voor de tips dank je wel!
    meer tips zijn welkom ;)
    xxx gimena en de :baby:

3. gimena

gimena Niet meer actief

nu al meer dan een maand gestop!!!
    super gewelding vindt ik dit!!
    houden jullie het ook nog goed vol???

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik begin de laatste tijd weer zin te krijgen, maar ik doe het niet!

5. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Super dat je gestopt bent!

Ik rookte ook al jaren 30 tot 40 sigaretten per dag en in het weekend soms nog meer. Maar toen we besloten om voor een baby te gaan ben ik direct gestopt en het was ook meteen raak dus dat is wel frapant :) Heb er bijna geen moeite mee gehad, alleen de 4e dag vond ik even zwaar en als we hadden gegeten 's avonds.

Als motivatie heeft mijn vriend een collecte bus gekocht met "Stop met roken, start met sparen" erop en heb daar al het geld dat ik normaal aan sigaretten uitgaf daarin gestopt en toen iets leuks voor mezelf gekocht. Dat was een geweldige beloning en sindsdien spaar ik al mijn kleingeld op en heb ik niet eens de neiging naar een sigaret gehad, sterker nog ik vind ze nu vréselijk stinken. M'n vriend moet nu buiten roken en dan vind ik het nog smerig :)

Dus volhouden!!!

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wat een leuk idee die collectebus!

7. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik ben ook gestopt erg blij toe, heb de drang ook niet meer gelukkig, zeker niet nu ze een nieuw wetsvoorstel gaan doen dat zwangere vrouwen met "verslaving" want dat kan je op vele manieren invullen, willen laten verplichten zich op te laten nemen brrrrrrr krijg ergens de kriebels van die bemoeizucht. Het is goed bedoeld begrijp ik maar ook dood eng tot hoe ver zullen ze gaan, zware verslaafden van drugs en alchohol zal ermee bedoeld worden denk ik? Maar welke medicijnen, etc vallen tegenwoordig ook onder drugs, en is rookverslaving ook zoiets, hoe denken jullie hierover?

8. Mystiqué

9 mei 2009
    86
    0
    0
    In de zorg!
    jeetje wat knap van jullie zeg!! ik ben ook jaloers. wel gemindert sinds ik weet dat ik zwanger ben, maar zo moeilijk! ik rook sinds mijn 12é , ben nu 27 en dat is opzich al erg lang vind ik.

jullie hebben gelijk er is geen betere reden dan je kindje in je buik. ikzelf ben niet verslaafd maar mijn lichaam.

9. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    hallo allemaal!

ook ik ben gestopt op de dag dat ik een positieve test in handen had!
    toen had ik echt nog de mening dat ieder voor zichzelf moet weten wat ze doet tijdens de zwangerschap, maar mijn mening is na het zien van de kleine op de echo totaal veranderd!
    ik vind het nu ronduit belachelijk als je blijft roken tijdens de zwangerschap!!! en ik zeg dit omdat ik weet dat het totaal niet moeilijk is als je het beste gunt voor je kindje!
    ik rookte zelf ook een pakje per dag sinds mijn 14de, heb ook meerdere stop-pogingen gedaan en lukte nooit dus ik weet best waar ik over praat!

voor de meiden die wel roken, denk bij elk trekje die je neemt aan een kleine baby waarbij je de rook in t gezicht blaast, en dan kan t haast niet anders dat je ervan af komt!(mits je natuurlijk het beste voor hebt voor je kind!)

kom op jongens, niet zo egoïstisch zijn en denk deze 9 maanden aan je kleine i.p.v jezelf! wat je daarna weer doet moet je lekker zelf weten, zeg zelf ook niet dat ik nooooit weer een sigaret aan zal raken....

nou meiden succes met het stoppen!

groetjes dropfruit

10. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dropfruit je hebt gelijk.

11. faye24

faye24 Bekend lid

5 jan 2009
    781
    0
    0
    Hoi hoi...Ook ik ben gestopt..vanaf de positieve test.Vindt het iedere dag nog moeilijk en verlang nog steeds naar een lekkere peuk..Merk niks van meer lucht,fijner nee ik mis het echt.Ik doe het voor de kleine in mijn buik maar het blijft een strijd.Voor mij waren de eerste paar weken makkelijker..nu is het moeilijker.Probeer vaker een echo te plannen van het geld zodat ik gemotiveerd blijf.Maar 1 ding is zeker in NOVEMBER ROOK IK LEKKER WEER..kan niet wachten.(ga dan wel in de schuur staan hoor.)Noem me zwak of niet ik vindt het heerlijk.Het allerbelangrijkste was dat ik nu niet rook en dat had niemand verwacht.

Deel Deze Pagina