ieder zijn eigen mening , maar vin kk staaf wel wat ver gaan... en blijkbaar zijn er veel slechte gyn want zijn er blijkbaar genoeg die sommige dat advies geven.. majaa.... ik vind al knap dat ik van een pakje na 4 ben gegaan en ik ga ook zeker stoppen.... maarja ieder zijn eigen mening nogmaals.... niet iedereen kan gelijk stoppen al wil die gene het nog zo graag sommige moeten echt eerst minderen voor ze kunnen stoppen... Er kan zoveel meer aan de hand zijn waardoor je sneller je sigaretje pakt... heeeel vroeger was dit allemaal nog niet eens bekend....
nee idd van die staaf gaat te ver. ik bedoel er zijn zat mensen die roken en 85 jaar worden. en idd voor de een zal het moeilijker zijn als de ander maar over vroeger wisten ze er niets van is weer geen excuus want NU weten we het wel en zwanger of niet. roken is gewoon niet goed. voor niemand. maar meid kom op. laat zien dat je trots kan zijn op je zelf en pleur NU die peuken in de kliko!
ik bedoel het ook niet als excus maare die kinderen zijn toch ook gezond ... roken is slecht niet alleen voor je kind maar ook voor je zelf...en je kind vraagt er niet om... maar de 1 is zwaker dan de ander
Inderdaad daar gaaaaan we weeeeer. Hiermee bedoel ik mensen die het weer zo nodig andere moeten veroordelen. Hoe kan jij nou voor iemand bepalen dat het zo ontzettend makkelijk is om te stoppen? Getver, hier word ik nou misselijk van. Volgens mij vraagt TS niet om dit soort meningen maar om ervaringen en dan nog hoef je niet zo ontzettend uit de hoogte en gepikeerd te doen, o.a. zogelukkig en klein wonder. Super voor iedereen voor wie het zo makkelijk was, voor Nathascha blijkbaar niet. Alsof zij niet het beste voor haar kindje wil. Ze is er toch mee bezig? Dus laat iedereen alsjeblieft in hun waarde. Ennee....nee IK ROOK NIET.
Uit de hoogte en gepikeerd. Nee, als je goed leest, zie je m'n goede bedoelingen, maar je moet wel goed lezen en het wel willen zien: "Zodra je gestopt bent, ben je opgelucht (letterlijk en figuurlijk) en TROTS! Ieder uur dat je niet rookt, ben je langer gestopt en zal het makkelijker worden. De grootste afhankelijkheid zit tussen je oren, de lichamelijke veslaving ben je na 2 dagen al kwijt. Bij iedere sigaret die je wilt pakken, moet je denken: nee, ik ben flink, ik hou van mijn kindje, ik KAN dit voor mijn kindje! JIJ bent sterker dan die sigaret". Als dit geen peptalk is, dan weet ik het ook niet meer! Zou ik zoveel moeite doen als het me niet zou interesseren? Wederom nee. Ik had het fijn gevonden als iemand tegen mij had gezegd dat het niet zo moeilijk was, dan had ik niet 20 jaar gerookt, die angst wordt je gewoon ingeprent! Is het met een marathon lopen ook zo? Nee joh; dat kan je, maar stoppen met roken moet zo ongeveer het moeilijkste in je leven zijn! Ik had het over zachte heelmeesters, dat die stinkende wonden maken. Men weet zelf ook wel dat je gewoon moet stoppen in het belang van de baby als je zwanger bent, maar ik heb het gevoel dat men dat hier niet wil horen, maar alleen maar roept om sympathie, van och en ah, ja moeilijk he meid! Gelukkig zijn er meerderen hier die zeggen dat je moet stoppen en wel meteen, want uitstellen en minderen is geen stoppen. Allemaal goed bedoeld hoor en in je eigenbelang en voor de bestwil van de baby, maar dat moet je dus wel willen zien. Ik heb zelfs in een ander topic over stoppen met roken m'n persoonlijke hup aangeboden; bel me maar als je het niet meer ziet zitten, ik sleur je er wel doorheen, maar toen was het ineens stil aan de overkant. Over het woord k-staaf kan men idd vallen, maar hoe kom ik er nou op? Op een pakje peuken staat: "Roken veroorzaakt dodelijke longkanker". Kanker is een vreselijke ziekte en geloof mij dat ik dat kan weten! Ik geef hier een vreselijk ongezond en bewezen dodelijk ziekmakende staaf een naam, ik heb het he-le-maal niet over kankerpatienten! Ik gebruikte het als metafoor, maar als het woord k-staaf mensen kwetst, dan biedt ik daar mijn oprechte excuses voor aan, dat dan weer wel. Verder zal ik geen advies meer geven en niet meer zeggen dat het helemaal niet moeilijk is als je echt wilt stoppen.
@ zogelukkig Laat je niet wegjagen hoor, meid. Jij zegt tenminste zinnige dingen in tegenstelling tot sommigen die alleen maar zeggen wat imbeciele artsen of verloskundigen zeggen.
@laika , zogelukkig zegt zeker wel zinnige dingen... maar om nou te zeggen dat sommige alleen maar zeggen wat IMBECIELE artsen of Vk's zeggen vind ik wel ver gaan....want blijkbaar ben JIJ dus beter dan hun om zo over hun te oordelen... die vk's geven wel degelijk sommige mensen dat advies...die mensen zeggen hier niet dat hun dat zelf het beste advies vinden die willen natuurlijk het liefs ook gewoon stoppen maar niet iedereen kan dat zo makkelijk! al zal het best heel makkelijk zijn
Ik vind het dus ook echt K staven :x Stoppen is op 2 manieren beter voor je kindje. Je kindje krijgt dat gore spul niet meer binnen. En je kindje heeft hopelijk nog lang zijn/haar moeder. Op mijn 19e heb ik afscheid moeten nemen van mijn moeder aan longkanker...lang leve de sigaretten...betalen aan je eigen dood. En stress omdat je moet stoppen...dan vraag ik me serieus af of je dan geen stress hebt als je doorrookt of alles wel goed is met je kindje, maak je je daar dan geen zorgen om? Dat lijkt mij veel meer stress opleveren dan je peuk niet opkunnen steken. Dus ben wel benieuwd daarna, oprechte interesse hoor!
Het enige advies wat gegeven moet worden is dat stoppen beter is. En mensen grijpen 'stress' maar al te graag als excuus aan om door te blijven gaan met roken. Ik zou die mensen die dat advies geven aanklagen als er straks iets met mijn kind is!
mijn sigaretjes zijn op vanaf gisteravond,en koop geen nieuwe meer ik ben dus gestopt,en ben ervan overtuigd wat vele andere zeggen,dat alles nu beter gaat smaken en ik ruik straks beter en ik hoef me niet schuldig te voelen als er wat mis gaat eventueel en ik voel me wel trots ik koop niks meer en heb me asbakje en aansteker en dergelijke in de klico gegooit voor de andere,sucses met stoppen klinkt wazig,maar als je eenmaal niks meer in huis hebt,gaatie goed,heb je geen drang ook koop anders gewoon van die choco sigaretten,hihih eet je die heerlijk op
Off-topic : Mijn moeder stierf toen ik 18 was. Ze heeft 8 jaar lang kanker gehad door haar hele lichaam, ook haar longen. Nooit 1 sigaret aangeraakt, altijd gezond geleefd. Idem voor mijn oma (vaders kant). On-topic : Iedereen weet dat roken slecht is. Alcohol ook. Te hard rijden ook. Stress ook. Jonge kaas, spinazie met ei , barbeque-en ook. Laat iedereen in hun waarde die niet kan stoppen. Niet iedereen is perfect. Niet iedereen zijn situatie is gelijk. Lukt het, hartstikke goed! Lukt het niet, probeer dan te minderen. Aan iedereen die probeert te stoppen : Veel Succes! Aan iedereen die net gestopt is : Volhouden! Aan iedereen die al lang gestopt is : Zaniken is geen steun, rokers zijn niet dom. Kleine kinderen hebben herhaling nodig om iets te leren, volwassenen niet Aan iedereen die nooit gerookt heeft : Je weet niet waar je over praat totdat je het zelf megemaakt hebt. Stoppen met roken is geen stekker ergens uittrekken. Probeer dan niet erover mee te praten.
Balen van je moeder . Vreselijk natuurlijk. Mijn opa daarentegen heeft 40 jaar gerookt en is daardoor overleden aan longkanker. Sinds mijn zus stageloopt in het ziekenhuis op de afdeling waar alle patienten met longkanker liggen en daar verhalen over hoor, denk ik voortaan wel 3x na voor ik weer een sigaret rook (en geloof me...ik vind het toch lekker). Longkanker komt absoluut voor bij mensen die niet gerookt hebben, maar in de meeste gevallen hebben mensen dus wel gerookt. En de mensen die kanker hebben door roken, hebben de hele dag met alle haren op hun hoofd spijt. En ik hoop dat nooit te hoeven meemaken doordat ik heb gerookt.
Heb zelf 14 jaar lang een pakje per dag gerookt en weet wat het is om te stoppen. Maar zolang je nog allerlei excuses en hulpmiddeltjes zoekt om te kunnen stoppen met roken, wil je niet graag genoeg. En wat is nou een betere motivatie om te stoppen dan een kindje in je buik? Kom op zeg, je bent toch zeker sterker dan die sigaret! En dan nog, je wilt toch niet willens en wetens je kindje schade toebrengen omdat je zelf zo zwak bent? Zet je er overheen, grow up en gooi weg die rotzooi. Alle asbakken de deur uit, sticker 'hier wordt niet gerookt' op de voordeur, lekker al je gordijnen wassen, tegen iedereen vertellen dat je niet meer rookt en dan BELONING! De 1e week iedere dag een beloning, de 2e week om de dag en de derde week alleen in het weekend een beloning. Zet desnoods kruisjes op je kalender, plak een foto van je echo naast een foto van een pakje sigaretten, weet ik veel wat je allemaal kunt doen. Maar jij kunt stoppen! Voor je baby! En ook de partners moeten meewerken, met zijn tweetjes sta je sterker. Zo en nu gewoon DOEN! Veel succes.
Ik ben gestopt met roken toen ik zwanger raakte. Nu heb ik een gezond kindje! Dat moet toch motiveren?!
Stoppen met roken lukt alleen als je het ECHT wilt. Anders heeft het meestal gewoon echt geen zin. Laat je dus lekker bang maken voor de gevolgen als je niet stopt, want mogelijk geeft dat jou de motivatie om tijdens je zwangerschap nooit meer een sigaret aan te raken. En laten we nou eens een keer niet ter discussie stellen dat die gevolgen er zijn, want een nog grotere onzin verkondigen kan bijna niet. Ik ben blij dat ik nooit ben begonnen, want ik geloof echt dat het ontzettend moeilijk kan zijn om te stoppen. Veel succes!
Na 18 jaar te hebben gerookt ben ik ook gestopt zodra ik begon met het vervullen van onze kinderwens. Ik wil geen kind verslaafd op de wereld zetten Ik wil dat mijn kind naar baby ruikt en niet naar sigaretten ik wil dat mijn kindje de eerste mamageur kan ruiken voor de hechting en geen asbak Ik besteed mijn geld liever aan mijn baby dan aan een verslaving Ik loop meer kans op een miskraam door te roken Ok, het was een leuke en (vond ik) heerlijke hobbby die ik best erg mis maar bovenstaande punten zijn voor mij toch belangrijker. Ik ben ook gek op gerookte zalm, filet american, biefstuk, wijn maar ja dit laat ik toch ook staan?