ja wees daar in elk geval "real" in je rookt das niet goed maar verzin geen excuusjes ervoor, stop DIE energie liever in het minder roken, het is trouwens pas zelfs bewezen dat roken zelf voor MEER stress zorgt dan stoppen met roken... (en kan dat helemaal beamen ik rookte 60! siggies op een dag en van de ene op de andere dag gestopt) okay ik kwam die komende maanden 5 kilo aan maar lekker belangrijk liever 5 kilo als nog een dag roken... Dat van in die auto zitten en gassen binnenkrijgen vind ik dus ook echt bullshit daar kies je niet zelf voor, roken is iets wat je zelf kan beinvloeden en blijkbaar kies je ervoor om je kindje dan niet 100% te geven van wat het verdiend, een eerlijke en schone start bij mama in de buik...stoppen met roken is helemaal niet moeilijk als je maar je prioriteiten goed hebt staan en mensen zijn nou vaak eenmaal ego en denken aan zichzelf als je aan je baby denkt lijkt me niet dat je er nog een opsteekt met een gerust hart.
Jullie weten allemaal hoe dat gaat als je begint met stoppen of minderen ...je zoekt voortdurend excuses om maar een sigaretje te kunnen roken, al is het er maar eentje, maar door alle reacties die ik van jullie heb gehad ben ik toch even met beide benen op de grond gezet waardoor ik toch wel een ontzettend schuldgevoel ontwikkel. Veel rookte ik niet, hooguit 10 per week maar toch...ik heb besloten vanaf vandaag definitief te stoppen, bedankt allemaal! En in moeilijke tijden zal ik al jullie berichten nog eens lezen.
Sinds dat ik weet dat ik zwanger ben geen sigaret meer aangeraakt. Heb er totaal geen moeite mee, heb nu wel wat beters en leukers om me op te focussen en ervoor te zorgen dat het gezond ter wereld komt