Daar zijn ze weer de belastingaangifte

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ga me er nu alweer druk om maken wat ik allemaal terug moet vragen.
    Nu heeft me vriend sinds vorig jaar slaapapneu.
    En nu vroeg ik me af of we de extra stroomkosten enzo en aanschaf van kabels die we zelf moesten betalen terug kunnen krijgen van de belastingdienst.

En zijn er heel veel dingen vernadert die je voorheen wel terug kreeg tandarts , kraamzorg enzo nog steeds terug te vragen?

Wie kent de antwoorden en kan mij en andere helpen.

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    ik heb dit jaar via de thuiszorg hulp bij de belastingaangifte gevraagd. www.belastingkamer.nl volgens mij.

Ben benieuwd. Was zelf het spoor een beetje bijster met kinderopvang, koophuis, auto van de zaak etc.

3. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    over 2008 kun je nog veel ziektekosten e.d. aanvragen over 2009 niet meer.

ik heb mijn aangifte al gedaan 227 terugbetalen.

4. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    kan je kraamzorg terugvragen dan?

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht

nu al heb niet eens mijn jaaropgave binnen.

6. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    ik heb mijn jaaropgave ook nog niet binnen....en de rente papieren ook nog niet.....

dus kan nog niet eens aangifte doen, al zou ik wel willen.....:)
    dan ben ik er maar weer vanaf....

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ja bij Daan hebben we kraamzorg vergoed gekregen

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik breng het hele zooitje gewoon naar mijn boekhouder veel simpeler heb je dr zelg een omkijken naar. en doe je ook niks fout.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Breek me de bek niet open, ik moet die van 2007 zelfs nog in orde maken, maar wacht nu al 6 maanden op een herziening in de jaaropgave 2007 van mijn man. :evil:

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee maar als je boekhouder een fout maakt en jij zet je handtekening er onder is het alsnog JOUW fout helaas.

11. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Ja ik ben boekhouder en het klopt dat jij verantwoordelijk blijft.
    Het is een kwestie van vertrouwen en als hij een fout maakt mag hij het zelf dan ook weer oplossen (kosteloos)!

12. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ook wij hebben onze loonstrook en hypotheekafschrift nog niet binnen! Zal deze maand wel komen. Dan brengen we alles bij de boekhouder en zoekt het uit.

Een vraagje...als je samen een huis hebt gekocht kan je toch niet alleen van jezelf de gegevens invullen?
    Want ze vragen altijd naar de gegevens van je fiscaal partner. Weet iemand hier het andwoord op?

13. Klopt, je moet dus zowel de gegevens van jou als die van je vriend/man invullen. ;)

14. mooslie

mooslie Actief lid

14 jan 2009
    155
    0
    0
    heb de jaaropgave van mij al binnen alleen die van me vriend nog en de hypotheek afschrift. Dan kunnen we hem ook aanvragen

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

De jaaropgave zijn nog niet binnne. Balen want dan konden we het online insturen. We weten dat we tergkrijgen en dat is natuurlijk met een nieuw kindje mooi meegenomen.

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Naduah
    Als je niet getrouwd bent mag je er voor kiezen om toch gescheiden aangifte te doen, je moet dan alleen wel al de zaken omtrent het huis splitsen... dus bijvoorbeeld 50% voor jou en 50% voor hem, maar dat kan ook anders. In ieder geval wel ingewikkeld, maarrrr het zou wel voordeliger kunnen zijn )hoeft niet'

En ik vind het een sport om de aangifte in te vullen. Ik ben met smacht aan het wachten op de jaaroverzichten.

O ja, als je na 1 maart je aangifte doet worden bepaalde zaken al voor je ingevuld (weet niet hoe, maar schijnt zo te zijn)

Deel Deze Pagina