Hallo allemaal, Wat fijn zo'n forum. Kinderwens e.d. is toch niet overal bespreekbaar. Ik ben veel bezig met: wanneer zullen we de voorbehoedsmiddelen de prullenbak in kieperen. Ik zo graag 'kletsen' met andere vrouwen die ook bijna zwanger willen worden. Op de ene dag denk ik: jaaaaaa, nu! En de volgende dag denk ik: nee, nog even een paar maandjes wachten. Redenen om nog even te wachten zijn voor mij bijvoorbeeld nog een paar kilootjes af te willen vallen (anders wordt ik helemaal een grote zware koe als ik zwaarder word tijdens de zwangerschap) en het voorkomen van een baby die midden in de winter geboren wordt. Ik ben nogal van de winterdepressies en als ik wekenlang thuis zit (wachtend of voedend in het donker) kan ik me voorstellen dat dat fijner is om in het voorjaar/ zomer te doen. Om me heen vindt men me een beetje controlefreakerig. Ben benieuwd of er anderen zijn die het ook hebben (wachten of niet) of dat iedereen hier het ook flauwekul van me vindt. Ben trouwens de laatste maanden wel erg bezig met het krijgen van een kindje: er zijn zelfs al wat babyspullen in huis. Sommigen zeggen: je maakt, door het in huis hebben van die spullen, het extra pijnlijk als het zwanger worden niet lukt. Maar als het niet (meteen) lukt is dat toch sowieso pijnlijk?
en wat ga je doen als je zorgvuldig geplande planning in de soep loopt? (niet in de winter willen bevallen bijv) je neemt namelijk geen kind je krijgt er 1 ( als je geluk hebt ) en bij sommige mensen duurt het wat langer dan gepland voor ze zwanger raken. soms wel een paar jaar. dus staar je niet blind op de juiste maanden. kijk of je er zelf klaar voor bent en of je partner eraan toe is. ook als blijkt dat in de winter mocht uitvallen.
hey wij hebben onze dochter gekregen op 6 december 2007 ik ben erg blij met haar en het maakt me niets uit wanneer ze geboren is..ik zou ook graag wel een kindje willen in de zomer, maar dat heb je niet voor het zeggen..als je heel graag een kindje wilt zou het je niet moeten uitmaken wanneer het kindje geboren word, als het maar geboren word... wij zijn ook bezig met de 2de en misschien krijgen wij ons kindje ook wel weer in de winter, maar dat maakt mij niets uit..ben allang blij als ik weer zwanger kan wordenen dan maakt het neits uit wanneer je kindje geboren word toch? succes xxx
Wij hebben er drie jaar op moeten wachten en het had op ieder moment, elke dag van het jaar mogen komen, zomer, winter, lente, herfst, ga zo maar door en weet je wanneer ze kwam.....op nieuwjaarsdag 2007! Ons jaar kon toen niet beter beginnen. Zijn nu wederom een jaar bezig voor een tweede, hopen ook snel dat het weer raak mag zijn en van mijn part komt de volgende op Oudjaarsdag. Ik denk janneke, dat als je echt besloten hebt er voor te gaan, dat het je uiteindelijk ook niet uitmaakt. Veel succes in ieder geval. Groetjes Esty
Oh ja, ik ken het. Ik ben ook zo'n controlefreak hoor en zat ook van ja in de zomer met een hele dikke buik rondlopen is niet fijn maar ik ben nu inmiddels met ronde 9 bezig en ik heb dat helemaal losgelaten. Dat verdwijnt gewoon dat controlegedoe. En dan ben je blij als het uberhaupt lukt. En inderdaad, voel en bespreek met je partner of jullie er echt aan toe zijn. Stel het je een beetje voor en misschien dat je je leven(sstijl) er nog op moet aanpassen. Dan kun je steeds beter bepalen wanneer je de voorbehoedsmiddelen in de prullebak kunt gooien. Maar bij twijfel...(nog) niet doen! Heel veel succes!
Mocht ik zwanger raken, dan maakt het me echt niet uit of het nou in de winter of zomer komen. Hou helemaal niet van de winter, maar een kleintje zou dat helemaal goed maken.
Helaas kun je echt niet plannen of een kindje in de winter of zomer wordt geboren. Bij mijn MK was ik toevallig uitgerekend in de zomer en Sara is ook in de zomer geboren (jaar later pas). Nou ik had in die tussentijd heel graag eerder zwanger willen worden en haar van mijn part willen krijgen in de koudste maanden van de eeuw. Daar kun je helaas echt geen rekening mee houden. En pijnlijk als het niet (meteen) lukt... nee dat is niet pijnlijk. De eerste paar maanden van klussen moeten nog gewoon gezellig en spannend zijn. De eerste 6 maanden had ik nog een instelling als het niet raak was van: volgende maand beter. Eerste maanden moet je er gewoon open instaan en er niet op rekenen. Er is maar een hele kleine groep meteen zwanger. Bewaar het pijnlijke gevoel in godsnaam voor later (hoop dat je dat bespaart blijft) anders wordt het kindjes maken er echt niet gezelliger op. En ik spreek helaas uit ervaring (zwanger 11 maanden na MK door IUI)
Wachten op een bepaald jaargetijde, maand of iets dergelijks is heel leuk bedacht, maar in de praktijk kan dat toch erg tegenvallen. Iedereen hoopt dat het meteen raak is, maar in de praktijk moet je rekening houden met een half jaar tot een jaar voordat je zwanger bent. Mijn kinderen zijn vlak voor en vlak na de feestdagen geboren bijvoorbeeld. Als ik dat had kunnen plannen, had ik dat wel anders gedaan. Natuurlijk kan je het proberen, maar je kan er beter rekening mee houden dat het even kan duren voordat het raak is. Dan is de teleurstelling minder groot de eerste maanden. Ik ben nu al twee jaar geleden met de pil gestopt en zoals je kan zien aan mijn banner nog steeds niet zwanger.
Pfff moet zeggen dat ik daar niet eens bij stil heb gestaan. Ik zie wel wanneer. Het moet inderdaad ook eerst maar eens lukken. Wij hebben voor half september een vakantie geboekt staan. Mocht het deze ronde raak zijn zal die ook geannuleerd moeten worden. Tja.....jammer dan. Ik ga echt het echt niet uitstellen omdat ik anders misschien wel 7 maanden zwanger ben als we naar Gran Canaria gaan. Dan gaan we maar niet. Zwanger worden gaat even voor alles ongeacht in welke maand het dan geboren zal gaan worden. Het is zo'n voorrecht als het lukt en goed gaat (kan het weten na 3x een miskraam ) Maar opzich snap ik ook best wel wat je bedoeld hoor, Je schept toch graag een ideaal plaatje voor jezelf
Dat je twijfels hebt over sommige dingen, dat begrijp ik wel hoor.....maar ja, ookal krijg je t kindje in de zomer...een paar maanden later word het toch weer winter hoor! Ook dan moet een kindje eten hebben en krijgt het misschien snachts nog voeding en wordt het wakker. Dus pin je daar niet teveel aan vast en wat al gezegd werdt, misschien helpt t juist makkelijker de winter door. Hier dus ook een winterkindje en ik heb een hekel aan de winter! Maar dat maakt het er niet minder leuk op. Had ook graag een 2e in een wat mooiere periode qua weer gehad, maar ja nr 2 kondigd zich hopelijk in Oktober aan....midden in de herfst dus
Ik snap je wel hoor, waarom zou je niet mogen hopen/plannen dat je rond die periode zwanger raakt. Je moet natuurlijk wel realistisch blijven want de kans is er dat je niet in 1x zwanger raakt. Wie weet duurt het wel maanden/jaren? Ikzelf doe het ook hoor! Bij mij kriebelt het als een gek. Ongeveer eind 2009 zou ik er graag voor willen gaan met de hoop dat alles meteen goed gaat en dus zwanger raak! Mja das maar afwachten. Als dat niet zo is dan niet, gaan we gewoon door met klussen Maar het zou erg fijn zijn als onze toekomstige 1e kind in de zomer word geboren. Ik kies er wel bewust voor om nog niks te kopen. Wil ik echt pas doen als het zo ver is... Stel dat het niet zo gaat zoals je had gehoopt en je hebt al die spullen in huis ik zou me afschuwelijk/teleurgesteld voelen. Doe wel gewoon kijken kijken en niet kopen, haha
hoi! Wij wachten ook nog even... heel even nog, hihi! 't zit zo; mijn man is in oktober klaar met zijn nieuwe studie. Stel dat ik meteen zwanger raak dan ben ik hoogzwanger als hij eindexamens heeft. Niet ideaal dus want dan lopen we misschien wel allebei op onze tenen. Ik ben nu dus wel alvast met de pil gestopt om alvast eens te kijken of mijn cyclus op gang komt. We vrijen met condooms (geweldig oldskool! hihi) en stoppen daar waarschijnlijk volgende maand mee.... t ging alleen vorige week even mis... toen waren we t condoom vergeten. maar ach, stel dat ik nu toch zwanger ben dan is het ontzettend welkom! Wij wachten dus met die reden, ik zou niet op een bepaalde maand mikken zoals je bijvoorbeeld schrijft; dat heb je niet in de hand. Wat betrefd het afvallen.... tja.... das lastig. Ik koop overigens nog geen babyspullen al vind ik ze zooooo verleidelijk... ik ben bang voor een teleurstelling..... maar; kijken mag!
Mijn vriend en ik hadden we al een tijdje er over gehad maar we konden nooit het juiste moment kiezen. Op een gegeven moment hebben we besloten: we doen het nu en we zien wel waar de schip strandt. Ook spannend om het controle los te laten
Hallo allemaal, Ja, ik snap dat ik reacties los maak van: je mag uberhaupt blij zijn als je een kindje kunt krijgen. Natuurlijk vind ik dat ook. Ik lees natuurlijk ook dat het bij heel veel mensen niet lukt, of dat het heel lang duurt. Ik snap dat je op het moment dat je ervoor gaat dat je je er dan aan over zult moeten geven wanneer en of het lukt. Maar als ik even een paar maandjes wacht (het niet zwanger worden kun je immers wel in de hand hebben) wordt er volgend najaar/ winter geen kindje van ons geboren Kijk, andere 'voorbereidingen', zoals een prettig huis om een kindje in op te laten groeien/ financiele zekerheid en wat al niet meer wat mensen belangrijk kunnen vinden, daar wordt wel vaker over gepraat. Hier niet zo over. Leuk om te lezen dat er nog andere meiden zijn die 'nog even wachten'. Ook allemaal verschillende redenen voor. Ik ben zelf, zoals ik eerder al typte, wel van de planning. Of dat in dit geval zo uitpakt, dat is uiteraard afwachten. En, net als iemand anders zegt: je kunt er wel over dromen. Ik ken veel mensen die heel snel zwanger raakten, ook in mijn familie (natuurlijk geen garantie voor ons, maar toch...) Mijn zusje heeft, na een herfst- en -toevallig- huilbaby, geprobeerd om haar volgende kindje in het voorjaar te krijgen, zij beviel begin mei en vond het heerlijk. Haar tweede was ook een iets minder bewerkelijke baby. Wie weet lukt het bij ons ook?! Ik zou denk ik niet, als de voorbehoedsmiddelen eenmaal overboord gooi en het duurt bijvoorbeeld een jaar er weer mee stoppen als er weer een winterbaby dreigt, haha. Dan zou ik volgens mij gewoon heel blij zijn met een zwangerschap! Maar misschien hebben sommigen van jullie gelijk: dat het niet uit zou moeten maken. Misschien is mijn verlangen naar een kindje nog niet groot genoeg. Ik ben er van overtuigd dat ik zielsveel van ons eventuele kindje zou houden, wanneer het ook geboren wordt. En inderdaad, wat Wendelaa zei: na het eventueel krijgen van een zomerbaby, volgt ook een winter waarin zomerbaby wellicht nog niet doorslaapt! Ik vind ook het idee van: ' als je in de winter een kindje krijgt, dan maakt het die winter toch tot een superwinter' heel mooi! Bedankt, zo had ik het nog niet gezien. Ik heb vandaag geloof ik weer zo'n dag van 'kom, we gaan er voor, winterbaby of geen winterbaby' Als ik trouwens net als jij Afteranne, condooms zou gebruiken zou ik, met mijn wispelturigheid, in mijn -ja ik wil het nu! bui- die condooms zo in een hoek gooien. Ik heb de Mirena, die kun je er in een opwelling er niet even uittrekken, haha!
Hey Janneke, Gaan voor een kindje blijft altijd spannend. Zlefs als je zwanger bent kan de angst je om het hart slaan of de twijfel de kop opsteken dat is menselijk: zeker omdat het je leven zo omgooit. Maar denk erom dat je je belangrijke keuzes nooit maaikt op basis van angst, maak keuzes op basis van liefde! groetjes
hihi... ssst niet doorvertellen maar ik heb die neiging ook hoor! hihi maar manlief denkt er beter aan dan ik... tja... tis nog maar een maandje wachten maar dat duuuuuuurt laaaaaaaaaaaang hoor!
Ik herken het wel. Wij zijn nu al 1,5 jaar bezig met proberen zwanger te worden. Volgende maand start onze 1e IUI. Maar nog steeds, tel ik steeds 9 maanden vooruit, zo van, als we nu zwanger worden, komt de baby waarschijnlijk in die maand..... (naief en onnozel misschien, maar toch doe ik het). Ik hoop met name dat een eventuele baby niet in december geboren zou gaan worden, of de 1e week van januari. Dit ivm de feestdagen en sinterklaas. En natuurlijk is het onbelangrijk, dat weet ik. Het gaat erom ofdat je misschien eventueel zelf ook een kindje kan en mag krijgen. Maar toch. Ik doe het ook; 9 maanden doortellen.....
Bij jou Ieoor komt het ook wel heel precies: zo'n IUI is natuurlijk op een bepaald moment. Dan word je hopelijk zwanger en dan is het even doorrekenen en dan weet je wanneer je kindje komt! Ik denk ook en merk bij mensen dat het niet zo tof is om op of rond de feestdagen jarig te zijn. Maar ja, dan lees ik hier weer hoe blij mensen zijn met hun kind en dat het hun niks interesseert wanneer ze/ hij is geboren. Ach ja, als je er 1 krijgt is het al snel goed.
Hier ook een mama van een winterkind. Ik vond het geweldig. In december tijdens de feestdagen zat ik hoogzwanger thuis en omdat veel mensen dan vrij zijn, was het hartstikke gezellig. Lekker veel bezoek en tijd voor thee met vriendinnen. En nog een voordeel: tegen de tijd dat je verlof er op zit en je weer moet gaan werken worden de dagen weer langer, heb je meer energie en kom je makkelijker 's ochtends je bed uit. Ik ben ook wel van het vooruit rekenen. Maar op een gegeven moment maakt het allemaal niks meer uit. We zijn nu alweer een tijdje bezig voor nummer 2 en het wil nog niet echt lukken. Als het deze maand niet raak is, zit de keer daarna vlak voor Sinterklaas, de keer daarna rond oud en nieuw en de keer daarna rond de verjaardag van onze dochter. Maakt me allemaal niks uit, als het maar gezond is.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Wij hebben ook "als het maar niet in december geboren gaat worden" ivmde feestdagen en de vele verjaardagen die we dan al hebben. Niet in een bepaalde maand zwanger raken, want dan heb ik een zakenreis. Stel dat ik me goed ziek voel......... Verder had ik ook dat ik nu een hele leuke baan heb, goede carrière, zaken reisjes, etc, etc. Ik wil dit nog, dat nog, en ga zo maar even verder. Eens heel realistisch nagedacht: Carrière maken kan altijd nog, zakenreis kan altijd nog, etc, etc. Eigenlijk kun je het niet "plannen" want het houd zich nooit aan jouw planning. In januari met de pil gestopt, en we zien wel hoe het loopt.