hoi dames, zoals in mn onderschrift te zien is ben ik al erg overtijd maar niet zwanger. vrijdag moest ik opnieuw de dokter bellen als ik nog niet ongie was, dus gebeld en toen heeft ze me dus primolut voor 10 dagen gegeven. tijdens deze kuur mag ik niet zwanger worden,dus moeten we ff veilig. hoop dat er dan wel een normale cyclus komt. iemand van jullie ervaring met primolut? groetjes bubs
Hallo Bubs, Ik heb sinds vorig jaar januari tot ongeveer 1,5 maand terug, iets van 6 kuren primolut voorgeschreven gekregen. Of ik moest 5 dagen 2 pilletjes p/d nemen, of 10 dagen lang 1 pilletje per dag. Je mag idd niet zwanger raken, als je primolut slikt, volgens mij kan het gevaarlijk voor het vruchtje zijn. Ik krijg primolut voorgeschreven, omdat mijn menstruatie niet van zelf op gang komt. Als ik de pil niet slik, word ik misschien 3 keer in het jaar ongesteld Mijn vorige gyn noemde dit "luie eierstokken" : Als je voorheen nooit krampen of stemmingswisselingen met je menstruatie had, kan je dat nu wel krijgen. Althans, ik heb dat wel heel erg met primolut! Ik slik dan altijd een paracetemol, dat zwakt een beetje de krampen af. Groetjes L
Ik heb meerdere keren Primolut gehad. Volgens mij kun je tijdens de Primolut niet eens zwanger worden, omdat je baarmoederslijmvlies afgebroken wordt en je tijdens de kuur geen eisprong krijgt.
Ik ben vandaag weer met een kuur begonnen. Ben nu 7 dagen overtijd, vandaag 3 testen uitgevoerd en alle 3 gaven ze negatief aan*bloos* Hopelijk krijg ik over een dag of 10 een bloeding en dan zien we wel weer verder! Ben er wel goed sjago van! Achterlijk lijf van me! Groetjes L
dames inmiddels heb ik de kuur achter de rug en werd ik maandag een week later ongie. nou ja ongie. ik moet zeggen dat ik nog geen maandverbandje vol heb gehad. is dit de bedoeling hiervan, of had ik echt een goeie ongie moeten krijgen. nu was het de volgende dag alweer over. hoe was dit bij jullie? liefs bubsie
Primolut zorgt voor een onttrekkingsbloeding en wordt gebruikt als je niet uit jezelf ongesteld wordt. Als je geen cyclus hebt, heb je vaak ook weinig baarmoederslijmvlies opgebouwd. Dus er valt ook weinig af te stoten, vandaar een lichte menstruatie. Bij mij duurde een Primolut-ongi soms maar 2 dagen en stelde het qua bloedverlies helemaal niks voor. Dat is vrij normaal.
Hallo dames, Dit is de 1e ronde na mijn miskraam, en ben inmiddels 15 dagen overtijd. 2 negatieve testen al, ga morgen weer een keer testen. Mijn dr schrijft ook Primolut voor, maar ben je daarna weer regelmatig ongi dan? Of is dit eenmalig en kan het daarna wel weer zo lang duren? Ik kan het recept ten alle tijden ophalen, maar doe het nog niet wacht nog 14 dagen denk ik. Liefs
Het werkt eenmalig. Het kan zijn dat je lichaam net dat ene zetje even krijgt en het daarna zelf weer oppakt. Ik weet niet of je anders wel een regelmatige cyclus hebt? Maar het kan inderdaad ook zo zijn dat je na de Primolut weer zo'n lange cyclus hebt. Is helaas niks van te zeggen.
Dat je tijdens het slikken van primolut veilig moest vrijen wist ik niet! Ik heb dit in begin december 2007 één maal geslikt en in die maand ben ik ook zwanger geworden en zie het resultaat een gezonde dochter. Maar mij is dat nooit verteld....
O'ja moet er wel even bijzeggen dat ik gelijk na de kuur primolut ben begonnen met Dostinex dit i.v.m. te hoog prolactinegehalte....
primolut kan idd kwaad. mijn nicht kreeg een kuur omdat de gyn dacht dat ze niet zwanger kon zijn...dat is ze dus wel en gelukkig is alles tot nu toe goed!
ja mij is indd afgeraden onveilig te vrijen tijdens de primolut kuur, het kan schadelijk zijn voor de eventuele vrucht. daarom moest ik ook voor ik begon nog een test doen om zeker te weten dat ik niet zwanger was. maar nu gaan we er gewoon weer voor, en hopen dat mn cyclus niet meer dan 100 dagen zal zijn. maar dat is nu dus afwachten. heb na de primolut kuur maar 1 dag bloedverlies gehad en heel weinig. dus laten we hopen dat het genoeg geweest is.
Ik wist ook niet dat je veilig moest vrijen wanneer je primolut slikt. Gyn heeft daarover niks verteld, maar misschien ook logisch omdat ik geen eisprong heb...... Ik was met primolut 4 dagen ongi en dag 5 nog een beetje bloed verlies.
Hoi, ' ik heb vorige maand ook Primolut voor 10dagen voorgeschreven gekregen van de dokter omdat ik niet ongesteld werd. 3dagen na afloop van de kuur werd ik ongesteld.. En echt super lang en veel!! :s Ik was echt 6dagen door en door.. en heel veel kramp. Nu kijken hoe het verder gaat volgende maand...
dames, vorige week had ik tijdens het afvegen wat roze niet echt bloed. wat kan dit wezen? ik weet nu namelijk niet of ik mijn ongie weer normaal ga krijgen maar wat was dit? de dag erna had ik alleen een beetje bruin verlies daarna niks meer. wie kan mij vertellen wat dit geweest kan zijn? liefs bubsie
ik ben nog steeds niet ongesteld geworden.... van de dokter moest ik het nog ff een maandje aankijken maar wordt er zo moe van. weet namelijk ook absoluut nu wanneer we zouden kunnen testen mocht het raak zijn. maar als je niet ongie wordt heb ik begrepen kan je niet zwanger worden ook, want dan zou je geen eisprong hebben. dus erg vrolijk worden we hier niet van.. hier gaat het dus nog niet zo lekker.....