stoppen met roken....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door paradijsvogel, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nieuw

Nieuw Actief lid

5 sep 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL

Als eerst gefeliciteerd!!! Leuk joh!!

Enne stoppen met roken... tja... ik heb er ook moeite mee, eigenlijk moet ik het nu al doen in de hoop sneller zwanger te worden, maar het lukt me nu nog niet...

Heb wel voorgenomen zodra ik zwanger ben stop ik meteen... want dat kan ik dat kleine ukkietje niet aandoen.....

Hoop dat het iedereen gaat lukken (en mezelf ook hihi)

2. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Phoe he, stoppen met roken, ik weet er alles van.. Ik heb altijd gezegd, als ik zwanger ben stop ik gelijk!!
    Nu merk ik aan mezelf dat sinds we zwanger proberen te worden ik wel een heel stuk minder rook, maar echt stoppen.. vind het zooo moeilijk.
    Ik wil echt dolgraag stoppen..

3. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Ik vond het ook heel moeilijk. Toch op de dag dat zeker was dat ik zwanger was, ben ik meteen gestopt.
    Ruggengraat he. Het werkt bij mij.

Sterkte allemaal.
    Wens jullie alle kracht toe! ;)

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    keigoed het is allemaal een kwestie van prioriteiten... je kindje zijn gezondheid gaat voor alles en al zeker je eigen sigaretje tochm als je eenmaal die positieve test ziet heb je zoveel goede redenen om te stoppen dat het bijna vanzelf gaat.

Ik sprak van het weekend nog iemand ze was gestopt met haar anti depresiva maar ze rookte nog wel want dat was minder erg voor de beeb, wat je je zelf allemaal niet kan wijsmaken om te kunnen leven met jezelf, en dat terwijl ze dus al eerder een kindje met groeiachterstand heeft gehad (en ook niet een beetje) maar dan wel zeggen dat je gestopt ben met je medicijnen die minder schadelijk voor de foetus zelf zijn als siggies..

Jammer het is zo'n mooie reden om te stoppen !

Gaat vast helemaal goedkomen met een positieve test!!

5. Nala22

Nala22 Lid

8 sep 2009
    75
    0
    0
    Ik vind het ook al moeilijk om te minderen nu...Is me een tijdje terug wel gelukt, maar nu wil het nog ff niet.

Zoals de rest al zegt, zodra ik een posi test heb gooi ik gewoon alles weg.
    Je weet waar je et voor doet :)
    Een gezond kindje gaat voor alles!
    En tuurlijk hoeft er niks fout te gaan met de kleine als je blijft roken, maar ik weet zeker dat als er wat mis zou zijn, ik het mezelf nooit meer vergeef...
    Als je dat maar in je achterhoofd houdt moet het te doen zijn :)

6. Nala22

Nala22 Lid

8 sep 2009
    75
    0
    0
    Dat is inderdaad wel een heel raar verhaal :(

7. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo, ik zie dat er weer flink gebruik wordt gemaakt van deze topic, heel goed!!!! Stoppen met roken is moeilijk. Ook met positieve test!
    Ik heb altijd gezegt, ik stop met roken als we zwanger willen raken (maar dat is dus helaas niet gelukt) Ben er nu wel vanaf. Maar ja. ik vind het echt verschrikkelijk om een zwangere vrouw te zien roken en ik word nu al misselijk bij het idee!!! Bah! :)

Ik wens de net gestopte meiden heeeeel veel succes!!!!

Dikke dige knuffel voor jullie allemaal, jullie kunnen het!!! ECHT WAAR :D

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heb vandaag een iets moeilijker dagje met het 'niet denken aan' dan normaal.. Maar we zijn doorzetters hè. Wie A zegt..

9. pheeps

pheeps Lid

10 sep 2009
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat het voor mij ook erg moeilijk gaat worden.
    maar in het verleden is het me ook een half jaar gelukt, dus met een kleine in me buik moet t helemaal gaan lukken.. hoop ik!!

ik heb weleens van iemand gehoord die zwanger was, die op aanraden van de dokter toch een paar sigaretten per dag weer moest gaan roken omdat ze teveel stresde..

ook apart toch:( of hebben jullie dat ook weleens gehoord?

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Pheeps die verhalen moet je niet geloven hoor.. Mijn gyn zei een tijdje terug, dat ze echt niet geloofde dat er serieus artsen zijn die dat zeggen. Wel mensen die er niet vooruit durven te komen dat ze niet kúnnen of willen stoppen met roken.

Ik was altijd echt een kettingroker, en als ik al aan stoppen dacht dan stressde ik al!
    Bij mijn posi test kon ik niet meer roken, voelde me schuldig bij elke sigaret en schaamde me kapot!!
    Op 1 ochtend heb ik dus gewoon besloten er mee te stoppen, heb alle sigaretten verwijdert (en ik had net 2 sloffen gekocht! haha) en alle asbakken schoongemaakt en in een kastje gezet.
    En heb vanaf dat moment geen sigaret meer aangeraakt, vandaag 4 weken geleden. ;)
    Ik vind dat ik het verplicht ben, ik heb geen keus. En dat maakt het zoveel makkelijker. Ik kán niet roken, mág niet roken. Dus dan kan het ook gewoon niet... ;)

Veel succes trouwens iedereen!! :)

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @duches; helemaal topwijf ben je!! keiknap, ja ik denk hetzelfde als jij maar goed je doet het toch maar effe dus verdiend een knuffel en applausje!!

12. Nala22

Nala22 Lid

8 sep 2009
    75
    0
    0
    Vindt het heel knap dat sommige van jullie helemaal gestopt zijn!

Hoop dat het mij ook gaat lukken, maar denk van wel als je weet waar je het voor doet ;)

13. Nala22

Nala22 Lid

8 sep 2009
    75
    0
    0
    Nog even een kort berichtje van mij, ga vandaag stoppen...
    Heb net een peuk gerookt die me totaal niet smaakte en mijn vriend gaat maar lekker onder de afzuigkap roken of buiten staan ;)

Hoop dat het gaat lukken!

14. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Nala, je hebt inderdaad gelijk, je vriend gaat maar ergens anders roken of ook stoppen. Ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is als je partner nog wel rookt. Elke keer als hij naar buiten gaat, of onder de afzuigkap staat wordt jij herinnerd aan het stoppen. Dat maakt het heel moeilijk. Wij zijn deze keer samen gestopt, dat maakt het veel makkelijker!! Succes meis!

15. Nala22

Nala22 Lid

8 sep 2009
    75
    0
    0
    Dank je!

Ja,dat snap ik!
    En dat je zwanger bent scheelt ook een hoop ;)

Echt balen dat m'n vriend niet wil stoppen.
    Hij weet dat als er een kleine zou zijn, hij toch niet meer binnen mag roken,maar hij heeft geen rokers klachten zeg maar. Hij vindt het dus niet nodig om te stoppen...Nou ja,dan niet he haha

Heb wel even een zwak moment gehad net op een verjaardag,heb 1 peukie gerookt. Valt nog mee aangezien ik normaal aardig wat rookte haha

Zoals ik al eerder heb gezegd hier,als ik een posi test zie weet ik zeker dat het me helemaal gaat lukken.
    Die ene peuk ofzo waar ik dan echt trek in heb per dag,maakt tot die tijd nog niet uit :)

16. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    al 6 hele dagen gestopt!!!
    Zelfs geen trekje gedaan8)

Maar ik weet zeker dat dat het me zonder positieve test niet was gelukt!!

17. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Nog 2 dagen en dan ga ik ook stoppen....

@ Nala erg goed dat je gestopt bent! En een zwak moment zal iedereen die stopt wel krijgen. Heb zelf nog een bende feestjes staan, maar ga echt proberen er vanaf te blijven, zodat ik "schoon" ben als ik eventueel een positieve test in handen heb.

Groetjes Jessie

18. paradijsvogel

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Wauw meiden! Zo fijn om positieve verhalen te horen!!!

Nala, die ene peuk maakt inderdaad niet uit, maar pas op! 1 peuk wordt vaak gewoon weer een pakje (helaas eigen ervaring) Maar zolang je het bij die ene peuk kan laten is het niet zo erg!!! Heel veel succes!!

Deedtje, 6 dagen gestopt! Heel erg goed meis!!! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Jessie, ga je maandag stoppen? Succes meis! Het is inderdaad het beste om al "clean" te zijn!

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    even een applausje voor de stoppers!! ik doe aan de support hier .. ik weet hoe moeilijk het is ik rookte meer als 60 siggies op een dag en ben ook cold turkey gestopt en das nu al meer dan 7 jaar geleden!! dus jullie kunnen het ook gewoon, het is wel lastig als je partner rookt (en niet te vergeten MEGAGOOR! haha) ik wil echt geen kus van iemand die heeft gerookt :p daarnaast als je samen voor een kindje kiest dan kan je elkaar ook helpen het is zoiezo gezonder en OOK je partner is verplicht om goed voor zijn eigen gezondheid te zorgen dat vind ik een verantwoordelijkheid naar je kinderen toe als ik eerlijk ben....

20. shirley17

shirley17 Actief lid

15 okt 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    hey meiden ik wil julie even heel veel suces wensen julie kunen het ! Ik ben in mijn zwangerschap ook gestopt en ben nu bijna een jaar gestopt:D helaas deet mijn vriend ook niet mee:( maar hij rookt nu wel lekker buiten:p mijn zoontje is nu 4 maandjes maar wil nu ook niet meer beginen! Zeker niet nu we net weer zijn begonen voor een 2e wondertje ;) liefs shirley

Deel Deze Pagina