Ik zat me opeens te bedenken dat het wel lijkt of ik terug in de tijd ben gegaan.. Ik was namelijk best oud toen ik voor het eerst ongesteld werd en daardoor heb ik er best lang op zitten wachten. Ik was uiteindelijk 15 toen het voor de eerste keer kwam. Aangezien ik op mijn 13de al 1.70 was liep ik toen bij de huisarts ter controle dat ik niet te lang zou worden (uiteindelijk ben ik 1.78 geworden, wat toen wel vrij lang was.. maar nu geen uitzondering meer is). Als eenmaal je menstruatie opgang begint te komen stop je vaak ook wel met groeien, daarom zat er toen ook al op te wachten. Een schoolarts had eens tegen me gezegd dat ik 1.90 zou worden, waardoor ik een paar nachten niet kon slapen. Mijn moeder is toen met me naar de huisarts gegaan die de boel in de gaten hield.. uiteindelijk is het allemaal meegevallen.. Nu zit ik inmiddels na het stoppen met de pil.. die zo'n 14jaar heb geslikt weer te wachten op de stomme menstruatie (ik zit inmiddels op dag 50). Ergens vind ik het wel grappig dat ik me het opeens bedenkt.. Zou het uitblijven van mijn menstruatie ook te maken kunnen hebben met het feit dat het toen ook pas zo laat op gang kwam? Ik had in de tijd ook geen normale cyclus.. ik ben toen na 1.5jaar maar aan de pil gegaan, omdat ik er geen pijl op kon trekken. En zou daardoor mijn cyclus nu ook zo onregelmatig kunnen blijven?? Ik vraag me af of meerdere van jullie hier ervaring mee hebben.. Ik moet zeggen dat ik wel al dagen menstruatieklachten heb, maar nog steeds geen menstruatie.. Alvast bedankt!! xxx
He lientjelove, Ik kan je zelf niet uit ervaring antwoord geven maar een vriendin van mij heeft na het stoppen met de pil een jaar moeten wachten op eerste menstruatie. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo lang zal duren maar het kan door de hormonen wel een poosje duren. Vriendin had elke maand wel ongi klachten maar de bloeding bleef uit. Hoop dat je hier iets aan hebt. Boes
Bedankt voor je reactie.. Ik begon al een beetje te twijfelen of het wel verstandig was geweest om te stoppen met de pil.. zeker omdat ik nog niet zwanger wil worden, maar gewoon om die troep uit mijn lijf te hebben.. En omdat ik de laatste tijd zoveel bijwerkingen van de pil had!! Toch denk ik nu wel dat het verstandig is geweest omdat ik wel merk dat ik veel te lang die troep heb geslikt en ik gewoon weer eens mijn eigen cyclus wil ontwikkelen.. Als ik er dan aan toe ben om een kindje te krijgen.. hebben we deze ellende vast gehad.. hihi!! xxxx
Ik was zelf 13 toen ik voor het eerst ongesteld werd, ben 'maar' 1.68 en heb 114 dagen op mijn 1e ongi gewacht na het stoppen met de pil. Denk dus niet dat het komt door de dingen die jij opnoemt, maar dat je lichaam gewoon moeite heeft om het zelf weer op te pakken Komt vanzelf wel goed (zeg ik nu, maar toen ik zo lang moest wachten geloofde ik dat ook niet hoor )
hoi lientjelove, ik herken mezelf wel een beetje in jouw verhaal. Ik kreeg op mijn 13e mijn eerste ongesteldheid maar op mijn 2e ongi heb ik dus een half jaar moeten wachten. Mijn cyclus was altijd heel onregelmatig en kon er dus ook geen touw aan vast knopen. Op aanraden van mij ha ben ik de pil gaan slikken (was toen 15 jaar). Een half jaar geleden ben ik dus gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kindje willen. Uiteraard kwam mijn cyclus dus weer niet op gang. Eerst maakte ik me geen zorgen, ik dacht dat het bij het ontpillen hoorde. Ik ben ondertussen onderzocht door een gyn en op de echo bleek dat ik pco heb. Zwanger worden zal dus niet zo makkelijk worden. Als je lang moet wachten op je ongi, vind ik het dus zeker de moeite om je te laten onderzoeken want je weet nooit wat er precies aan de hand is!
@Margootje.. ik schrok wel een beetje van jou verhaal.. al wist ik niet wat pco was. Ik heb het even snel op het internet opzocht!! Nu staat er dat pco vaak in combinatie met overgewicht. acne en overbeharing is.. en van deze punten heb ik totaaal geen last. Ik weet niet of jij hier wel veel last van heb? Ik ben 1.78 en weeg nog geen 60 kilo (eerder te weinig). Acne heb ik een poosje gehad, maar sinds het stoppen met de pil nog niet echt.. en overbeharing totaal geen last van!! Ik wil je wel bedankt voor je reactie, want wil de boel wel in de gaten houden.. als ik over een halfjaar nog niet ongesteld ben ga ik naar de huisarts (maar het eerst jaar is het wel normaal dat je geen normale cycles heb.. lees ik overal). Ik ben inmiddels al wel bijna 31, dus kan geen jaren meer duren!! Ik wens jou veel sterkte toe met alles en hoop dat je snel zwanger bent!! xxxx
Toen ik lang niet ongi werd, ben ik ook even gaan googlen en kwam toen ook uit op pco. Ik had geen enkel symptoom zoals overgewicht, acne of overbeharing dus dat vond ik wel een geruststelling. Helaas blijk ik dus toch wel pco te hebben . Ik weeg ook maar 60kg terwijl ik ook rond de 1m73 ben. Ik wil je zeker niet bang maken ofzo maar je moet het zeker wel in de gaten houden! Er kunnen natuurlijk ook andere redenen zijn dat je lang niet ongi wordt hoor maar gezien jouw onregelmatige cyclus voor je pilgebruik vind ik dat je zeker niet te lang moet wachten om je te laten onderzoeken. Liefs Margot
Ben zelf ook pas op mn 15e voor het eerst ongesteld geworden en na het stoppen met de pil gewoon na 29dagen. Dus denk niet dat dat een verband heeft... Ben trouwens ook 1.78cm Ik zou toch de pil achterwege laten want het kan soms inderdaad heel lang duren voor je ongi wordt, eigenlijk is het echt troep, al die hormonen! Ik hoop voor je dat je snel ongi wordt, succes!