stoppen met roken?!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door maris05, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maris05

maris05 Lid

6 dec 2010
    82
    0
    0
    visagiste voor een groot cosmeticahuis
    alkmaar
    Weet nu een 1 week en 2 dagen dat ik zwanger ben,dus 5 weken zwanger. Terwijl ik de testen deed had ik de sigaret uiteraard in mn mond. En daar staat het dan ZWANGER,het woord waar je al die tijd met smart op zit te wachten. Ik deed de sigaret uit,pakte de resterende pakjes,asbakken en aanstekers en gooide het direct de vuilisbak in (uiteraard er water over heen gegooid). Na een uur kreeg ik alweer zin in een sigaret en de volgende dag een pakje gekocht en stiekem 1 sigaretje gerookt,voelde me zo sneu! maar de volgende dag deed ik weer precies hetzelfde. Toen was het klaar voor mij,hoe kan je in hemelsnaam zo blij zijn met je zwangerschap en elke seconde hopen dat het allemaal goed gaat met het kindje en dat het lekker blijft zitten om dan vervolgens een sigaret op te steken???en dan ook nog te bedenken dat je hiermee het risico op een miskraam vergroot!!!! Ik heb al mn kracht bij elkaar gepakt,een boek van allen carr gekocht en mezelf eens goed door elkaar heen geschud! ik ben nu vanaf dinsdag definitief gestopt en ja,dat was zwaar,de eerste drie dagen maar daarna meiden,heb je echt het ergste gehad!echt! ik ben trots op mezelf,niks schuldgevoel als je weer sneu stiekem een sigaret rookt!ik raad je dit gevoel ook aan,stop nu en wees over een paar dagen maar heeeeeel trots op jezelf!!! als ik het kan (kettingrookster,30 op 1 dag) dan kunnen jullie het ook zeker!!!!

2. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ben trots op je gefeliciteerd met beide houd vol!!

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Super van je! Heel goed! Je kan het! En denk niet dat je de moeilijke momenten hebt gehad, ik ben er nu ruim 2,5 jaar vanaf en heb nog steeds af en toe trek in een sigaret. Tot ik me bedenk hoe dom het ook alweer is :D
    Heb je dat kleine boekje van Allen Carr ook? Dat heeft mij er de eerste maanden doorheen geholpen. Even een reminder zeg maar...

En nu volhouden he?!

4. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    En na de geboorte ook volhouden he? Pas op hoor, want dan heb je echt weer even dat je jezelf een schop moet geven om niet weer in je oude gewoonte te vervallen.

Deel Deze Pagina