stoppen met roken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Beckje, 29 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    De duur van de cursus bedoel je? Één hele dag, maanden later een keer een terugkommiddag.

2. Monique3

Monique3 Lid

29 jun 2011
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben 14 juni (op mijn verjaardag) gestopt met roken. Mijn vriend rookt niet dus dat maakt het misschien iets makkelijker.
    Ik heb zelf meer dan 10 jaar gerookt en ben van het ene moment op het andere gestopt. Ik heb nog wel moeilijke momenten natuurlijk maar het gaat me echt veel beter af dan verwacht.

Veel succes!!!

Liefs Monique

3. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Hoe is het gisteravond gegaan, zo zonder sigaretten??

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    pfff dacht dat ik gek werd... zeker na een giga irritatie van me vriend... was toch beetje te moeilijk :$ maar al met al ben ik wel trots op mezelf! vandaag weer een poging wagen :D
    vind alleen nog steeds stom dat hij naast me gaat zitten en er vrolijk eentje opsteekt en vraagt of ik ook wil, terwijl ik net paar min. zei dat ik niet meer wil roken... ga nu gewoon naar boven als hij er 1 opsteekt en gooi de deur open. misschien dat dat beter werkt

5. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Goed van je, gewoon volhouden. Je moet die gewoonte doorbreken. Maar gaat goed komen met je.

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb nu met mezelf afgesproken dat ik vanavond niet meer hele avond met me vriend mee rook. en ALS ik toch persé wil roken, dan maar een half shaggie :) maar moet zeggen dat ik 't na 1 a 2 trekjes wel al beu ben! das wel iets heel goeds :D

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik had het maandag echt ontzettend zwaar.
    ik slaap erg slecht sinds ik gestopt ben en kan dus ook weinig hebben.
    ik heb nog steeds niet gerookt maar met een stel drammerige kids is het absoluut niet makkelijk.

hoe lang duurt het voordat mn lontje weer wat langer is en ik weer beter slaap?
    zo trek ik het niet echt.

liefs doris

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Manlief en ik zijn nu bijna 6 maanden gestopt met roken! :)
    Hoe.. we hebben de dvd gekeken van Allen Carr, Stoppen met Roken.
    Manlief heeft er af&toe nog moeilijk mee, vooral op werk waar ze (stiekem) binnen roken en hij de enige is die niet rookt.
    Maar ik heb er tot nu toe geen last van.
    Is echt een aanrader, heb hem al aan meerdere mensen uitgeleend om te kijken en die zijn ook nog steeds gestopt.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

je hebt afkick verschijnselen.

hier waren de eerste 6 nachten kut en toen was ik er doorheen.ben nu ruim 3 jaar gestopt.

ik ben we van de een op de andere dag gestopt terwijl in toch minimaal een pakje per dag rookte.
    ik ben van mening dat als je er zelf voor 1000% achterstaat dat je het gewoon lukt ook al zit er dan een bij je te roken.
    natuurlijk kun je ook vragen of je vriend naar buiten gaat om te roken ik bedoel straks als er een baby is rook je toch ook niet meer binnen? hier moest iedereen naar buiten nu moet ik wel zeggen dat we net het huis geverft hadden dus dat was ook een rede maar het hielp wel.

10. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Het mooiste zou natuurlijk zijn als jullie samen stoppen Becky, maar dat hoef ik natuurlijk niet te vertellen ;). Ik neem toch ook aan dat, stel dat je zwanger wordt, je vriend dan ook naar buiten gaat om te roken?

Doris, hoe lang ben je nu gestopt? Super dat je het volhoudt, ondanks dat je er zoveel last van hebt! Bij mij waren na ongeveer twee weken de scherpe kantjes eraf. In die eerste weken sliep ik slecht, had ik rare dromen en zocht ik ruzie :), echt ik ging tegen het plafond. Daarna was het een stuk beter, hou vol!

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    haha ja dat neem ik wel aan ;)
    maar ik probeer hem ook zover te krijgen dat hij zsm stopt.
    want eerlijk gezegd. alleen stoppen is gewoon ontiegelijk moeilijk.
    en mocht hij als ik zwanger word gaan roken, schop ik hem gewoon de tuin in :p straks hebben we toch een markies, staat ie nog droog ook hahaha
    merk dat ik echt giga drang krijg om te eten, erg snel boos word en om het kleinste minste al ga zitten huilen???
    hoop dat 't ook snel overgaat. me vriend wordt er ook niet echt vrolijk van...

12. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik had afgelopen 3 weken meerdere stoppogingen gedaan,maar struikelde iedere keer weer.

Nu heb ik maandagavond de laatste gerookt,en hoef echt niet meer!!
    Morgen ben ik al 5 dagen rookvrij! en voel me zoveel beter.

En van de week gaat mijn spiraal eruit en gaan we voor een 2e kleine.

wel moet ik 50 kilo afvallen,maar dat gebeurt gelijk zodra mijn spiraal eruit is. ;)

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    @maedra: ik ben nu 13dagen gestopt.
    ik heb dat ook dat ik ruzie zoek, het maakt niet uit waar het over gaat (over eigenlijk helemaal niks).
    mn man zei dat ik tijdens mn zwangerschappen minder erg was dan nu. dan hebben we het over de leuke hormonen monsters.
    nu zijn het geen hormonenmonsters maar nicotinemonsters.
    het beroerde is dat ik toen ik rookte bijna niet hoestte en nu heel erg, mn conditie was al goed en ik merk nu geen verschil en ik wordt nu iedere ochtend wakker met een keel of ik een hele avond in een rokerige kroeg heb staan roken.
    dat allemaal werkt dus niet echt motiverend, maar ik ga proberen vol te houden.

liefs doris

14. jeskejes

jeskejes VIP lid

1 feb 2011
    8.580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Hier alweer 5 dagen gestopt en dan mag ik echt in mijn handjes klappen als ik lees waar sommige last van hebben. Het klinkt misschien raar, maar heb totaal geen afkick verschijnselen. Niet dat ik dat erg vind, ben blij dat t me goed afgaat. Had dat absoluut niet verwacht.
    Oke ik denk nog wel aan een sigaret (wordt per dag ook wel minder) maar heb totaal geen zin om er 1 op te steken. Ben ook niet chagerijnig enzo. Ben blij dat ik die luxopunctuur behadeling heb gedaan. Wat mij betreft een aanrader.

15. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    ik ben nu 1,5 jaar gestopt met roken van de een op de andere dag niet meer gerookt had het wel gepland om te gaan stoppen.
    vond het wel moeilijk hoor ik dacht ohh als je een paar weekjes niet meer gerookt hebt dan is het alsof je nooit gerookt hebt, maar dat viel tegen!! nu zelfs na 1,5jaar heb ik nog steeds af en toe zin in een sigaret. soms als ik gedronken heb neem ik een hijsje maar vind het vies en word er duizelig van dus dan ben ik ook weer meteen genezen.

in het begin had ik wel een kort lontje zeg. zocht de confrontatie echt op. hahaha en slecht slapen had ik ook. ik droomde zelfs van sigaretten soms werd ik wakker en proefde ik gewoon een sigaret! maar na een maand was dat over.
    geleidelijk aan word de zin in een sigaret minder en voel je je beter niet meer hoesten 's morgens en zo. en wat mij er doorheen sleepte was de trots!! ik was en ben nog steeds heel erg trots op mezelf dat ik niet meer rook. en als je zelf niet meer rookt dan valt het pas op wat andere mensen die wel roken stinken! en een huis waarin gerookt word is ook zo vies. ben blij dat het hier in huis nu lekker fris is en mijn haar en kleren ook lekker ruiken! overigens als iemand staat te roken vind ik dat wel lekker ruiken ga er ook vaker ff bijstaan gewoon om te ruiken hihihi.

was wel fijn dat mijn vriend en ik samen zijn gestopt dat scheelt wel.

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb voor de nintendo ds een cursus van Allen Car gedownload.
    vandaag de laatste. moet eerlijk zeggen valt me reuze mee tot nu toe!
    ondanks enorm gestress met samen iets in elkaar bouwen haha
    en nu ECHT volhouden :D
    maar moet zeggen, ik weet niet hoe de boeken enz zijn, maar volgends mij pakt hij het wel goed aan, en kom je wel tot een hoop inzichten!

17. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik ben morgen een halfjaar gestopt me roken!!!

Had van te voren een datum (3-1-"11) geprikt en vanaf die dag zonder hulpmiddelen gestopt. Ben wel veel afleiding gaan zoeken. Ook ik heb me de eerste 2 weken erg slecht gevoeld. Had huilbuien, was erg boos en chagerijnig!!!

Geloof me, alles komt goed. Vind sigaretten nu stinken. En houd zoveel geld in me zak.

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tof zeg!
    merk dat me vriend ook HEEEEEEL weinig nog rookt, dus blijkbaar is hij er ook al mee bezig :D

Deel Deze Pagina