Stoppen met roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mariskav16, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zo Vlinder! Dan gaat het nu echt gebeuren.. Je kan het hoor! Wat Solana al zegt: Als je er achter staat,komt het echt wel goed. En het gaat je net als bij ons'n heel goed gevoel geven als iemand rookt en jij niet. Had ik gister ook, maar heb het niet gedaan.. Vond mezelf ontzettend stoer,hihi! En dat gevoel is nu weer even weg en dan is het heek fijn dat ik hier ook nog even mijn hart kan luchten. En natuurlijk zeggen dat ik het heel knap vindt van jou Solana! Vind je het echt makkelijker dan verwacht? Ik heb ook dat ik bijna automatisch wil gaan roken, jij dus ook, haha! Maffe gewoonte! Heb jij trouwens ook last met slapen? Miss komt't bij mij wel door de hormonen hoor...

Liefs

2. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

3 aug 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    ik heb nu nog 1 pakje.. na dit pakje stop ik... zo dat is eruit!!!

Local support is nodig de eerste dagen waren vorige pogingen killing.. zal ik morgen een leuke spaarpot kopen en dan mijn sigarettengeld daarin stoppen??? lijkt me een goeie zet iemand suggesties voor leuke spaarpotten? Ik wil eigenlijk wel zo'n gigantisch stenen spaarvarken :p

3. helma85

helma85 Niet meer actief

ik ben begin januari gestopt met roken. Ik was van te voren aan het afbouwen met roken. In het begin lastig, maar als je je er aan houd ( aantal per dag), gaat het goed.
    Het is me gelukt zonder hulp middelen.

4. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ik ben alweer een aantal jaartjes gestopt, maar wilde even zeggen: GOED ZO MEIDEN en HOU VOL!

5. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Tash, dank je wel ;) Ik vind het inderdaad makkelijker dan verwacht. Ik dacht dat ik er veel meer aan zou denken, maar dat valt mee. De 1e 2 dagen dacht ik er best nog vaak aan, maar nu eigenlijk al bijna niet meer. Misschien nog maar 1 keer per dag ofzo. Dus wat dat betreft valt het mee. Maar het is nog steeds moeilijk en zwaar hoor!
    Heel goed dat je het niet hebt gedaan hoor. Dat is ook superstoer! Ga zo door!

Vlinder, goed zo!!! En dat spaarvarken idee is geweldig. Zo kun je beter zien hoeveel je uitgespaard hebt, en kun je daar weer iets leuks voor jezelf voor kopen. Ik wens je veel succes met stoppen!

@Helma, ik denk dat het per persoon verschilt wat de beste manier is om te stoppen. Ik denk dat afbouwen bij mij geen succes zou zijn. Daarom ben ik gewoon cold turkey gestopt.
    Goed van je dat je al zolang van het roken af bent.Ik hoop echt dat ik er voor de rest van mijn leven af ben.

6. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Angel, lief van je!

7. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Hey meiden,
    Hier alweer 12 dagen van het roken af en zonder moeite, eerste week pleisters gebruikt, dag erna erg druk gehad, geen tijd gehad om pleisters te halen, dus moest een dag doen zonder pleister en dat ging goed, dus geen nieuwe gehaald.

En afbouwen heb ik al eens geprobeerd, dit is voor mij ook niet weg gelegd, wel heb ik mijzelf een datum gegeven dat ik moest stoppen.
    Zodra ik uit het vliegtuig stap stop ik, dit niet gelukt hadden nog een paar sigaretten en spanning, maar de dag erna wel gelijk de sigaretten weggegooid.
    En sindsdien sta ik er volledig achter.
    Wat doen jullie ter vervanging van het roken?
    Ik kauw op zoethoet, niet veel hoor.
    En brei af en toe, wij rookte in de bijkeuken, meestal tijdens reclames liep ik daar heen.
    Nu blijf ik zitten en ga ik weer een rij breien :) ha ha!

Meiden Kom op, weet waarvoor je het doet ;)

8. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Hoi meiden,

Graag babbel ik even mee met jullie. Omdat ik ook net gestopt ben en wel wat steun kan gebruiken.

Hier is mijn stoppen-met-roken-verhaal; Wij zijn al een hele tijd bezig om een kindje te maken. Toen dat niet 1-2-3 lukte, zijn we in januari gestopt met roken (goede voornemens hè ;)). Toen er na 3 maanden nog niets in m'n buik zat, was m'n motivatie ver te zoeken, dus langzaam aan weer begonnen. Ik ben zelf uit 2 rokende ouders geboren, dus dacht dat ik zo ook wel zwanger kon worden. Bij een positieve test zou ik uiteraard meteen stoppen. Afgelopen dinsdag zijn we bij de gyn aangesproken op ons gerook en we MOETEN stoppen. Ik dacht dus dat alleen de kwaliteit van het zaad achteruit ging bij roken, maar volgens de gyn rijpt je eitje ook minder en maak je ook minder hormonen aan. Ik ben terug gaan kijken in m'n ovutesten en jahoor... in de periode dat ik niet rookte, knalden ze steeds meer! Zoals ik hier al eerder las, hebben ook vruchtbaarheidsbehandelingen veel meer kans als je niet rookt.
    Ik ben dus meteen de volgende dag gestopt met roken en zit nu op dag 4. Wat een hel waren de afgelopen dagen! Ik ben van 30 sigaretten naar niets gegaan. Maar bij iedere behoefte aan een sigaret, dacht ik... "wil je een kind of een sigaret?". Dan is de keuze snel gemaakt. Ik denk ook dat ik geloofwaardiger over kom bij de gyn als ik gestopt met roken ben. Want hoe graag wil je idd de mmm in als je gewoon blijft roken? Dan ga je er toch helemaal voor? Vooralsnog lukt het vriendlief niet, maar de gyn heeft gezegd medicijnen voor te schrijven als het ons voor 6 november niet gelukt is.

Ik heb een app op m'n telefoon die zegt hoeveel sigaretten ik nog niet gerookt hebt en hoeveel geld ik bespaard heb, dat werkt motiverend! Eveneens als een spaarpot, dat heb ik vorige keer ook gedaan. Een tipje is zo'n blik van de blokker, die moet je nl openen met een blikopener als je er iets uit wilt halen. Je kunt bijv afspreken dat je hem pas na zoveel tijd openmaakt, dan zal er echt een hele vakantie inzitten (als je net zoveel rookte als ik)

9. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Nataik en Danitscha. Wat goed dat jullie gestopt zijn. En idd je weet waar je het voordoet natuurlijk. Danitscha, hoe heet die app? Die wil ik dan ook wel op mijn telefoon.
    Nataik, mijn vervanging voor roken is poetsen hahaha. Maar moet zeggen dat ik nu best relaxed in de tuin zit te genieten van de zon. Ik merk dat ik al weer wat rustiger ga worden.

10. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Hou vol Danitcha, en al zal je 1 opsteken (wat ik niet voor je hoop), verwijt jezelf dit dan niet, maar motiveer jezelf om juist geen meer op te steken.

De vorige keer toen ik gestopt was, had ik last van slapeloosheid, en nu helemaal niets, wel eens zin in hoor, maar ik denk dan dat zal de gedachten wel zijn. ;)
    Gelukkig vanavond met 2 collega's werken die niet roken, dus verleiding is dan ook niet zo groot, meeste collega's roken namelijk.

11. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Hoi Solana, de app heet Quit'n'Tell.
    Op welke "stopdag" zit jij nu? Ik herken de poetsdrang wel. Ik stond van de week 's avonds na een lange dag werken nog de ramen te wassen... Daar heb ik normaal nooit zin in, dus het was dan ook wel nodig ;)

12. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Stoppen met roken dagboeken
    he meiden ik heb hier veel aangehad en nu nog!!!!
    ik ben helaas na de zwangerschap weer begonnen, maar het goede nieuws is dat ik vanaf februari NIET MEER ROOK!!!!!!!!!!!!!

13. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    Danitcha, bedankt voor het doorgeven van de app. Ik zal hem zo even op gaan zoeken. Ik zit op dag 6, morgen een week dus!!!

14. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

3 aug 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    Nog geen spaarvarken tegengekomen, maar vind het idee van de Blokker ook wel een goeie!
    ga nog even op zoek naar een goede spaarpot.. Heb bedacht dat alles wat daarin gaat geïnvesteerd gaat woorden in leuke dingen en mag mezelf dan ook wel belonen met iets voor aankomend kindje (hoop ik zoo).. :)
    Hou vol meiden.. enneeuh ik ben vanaf maandag een stopper!!

15. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Solano, dat is al een hele mijlpaal, een week!

Vlinder, bij de Blokker heb ik een jaartje geleden ook eens een hele grote zilverkleurig spaarvarken gekocht. Misschien dat ze die nog wel hebben, hij is wel 20 bij 20 cm ongeveer.

Wij hebben net boodschappen gedaan. Krijgen jullie opeens ook zo'n eetlust? De koelkast kan bijna niet meer dicht en als het zo doorgaat eerdaags m'n broeken ook niet meer ;)

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Alle respect voor jullie meiden!
    Ik heb weer een moeilijke dag gehad, ondanks alle afleiding! Vriendje bedoeld het goed met zijn opmerkingen, maar ze schieten totaal in't verkeerde keelgat,haha.. Daar heb ik dus last van.. En slaap ook niet goed. Probeer volgens mij stiekem ruzie te zoeken om een excuus te hebben om even 'uit te blazen' bij de buuf.. Gelukkig nog steeds niet gedaan en nu ik hier weer aan het bijlezen ben, besef ik weer waarom. Bedankt meiden! Nog een paar uur en dan zit dag 4 erop..
    Ik vind het echt zo knap van jullie! Als ik het lees hoe het jullie vergaat, ben ik zo trots op ons allemaal!
    @Vlinder: Bij de Blokkertje hadden ze die zilveren idd.. Die zijn wel heel leuk! Zelf heb ik een hele gave, maar die komt uit Belgie.. Mocht je ooit nog eens naar Brugge gaan, moet je absoluut langs die winkel.. Allemaal spaarvarken met hele leukeprints.. Heb je nu niets aan natuurlijk.. Zelf ga ik een spaarrekening openen waar ik het geld automatisch op stort. Dan hoef ik er niet aan te denken en geef ik het niet te snel uit. Wat dat betreft is zo'n spaarpot die je met een blikopener moet openen ook heek slim. Zonde om het geld aan kleine dinge uit te geven vind ik..
    @Danticha: Jou verhaal doet me echt weer beseffen waar ik het voor doe! Stom dat je dit wel weet en dat het dat evengoed nog zo moeilijk is...

Liefs

17. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Hoi Tash, jij bent dus ook woensdag gestopt? Dag 4 was ook een heel lastige voor mij. We waren gisterenavond bij vrienden en ik heb uit frustratie alle hapjes van tafel afgegeten :), ik zit nog zo vol dat ik ontbijt maar even oversla. En ik weet zoooo goed waarom ik het doe, maar het blijft lastig. Maar goed, dag 4 zit erop en ik hoop dat dag 5 wat makkelijker wordt!

Mijn lichaam is ook echt aan het ontgiften, weinig slapen, knallende hoofdpijn, heel veel hoesten en een verstopte neus. Hebben jullie dat ook?

Ik wens jullie allemaal veel succes vandaag met niet roken!

18. Solana

Solana Bekend lid

11 mrt 2010
    874
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Danitcha, dat hoesten en verstopte neus heb ik ook. Dacht dat ik gewoon last had van een verkoudheid hahaha.
    Tash, het is van jou ook knap hoor dat je nog niet gerookt hebt!
    Ik wens iedereen een hele mooie en vooral rookvrije dag toe!

19. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    #79 Tash, 25 sep 2011
    Laatst bewerkt: 25 sep 2011
    En hoe gaat het met jullie vandaag meiden? Solana, jij bent nu een week gestopt! Goed gedaan meid! Je mag trots zijn op je jezelf! De eerste week is miss toch wel de lastigste week, dus dit mag je gerust een mijlpaal noemen!
    Ik had gisteravond nog ff een zwaar avondje.. Moest nog ff op een feestje helpen met de hapjes en nootjes etc. Lekker afleiding, behalve dan dat de halve tent aan het roken was.. Hmpff..
    Dag 5 gaat iig een stuk beter.. Hier geen last van 'verkoudheid', wel van (niet) slapen.. Wordt ook al beter trouwens..
    Wel ontzettend lekker dat we elkaar hier steunen he?!
    Vinden jullie het ook moeilijker met het mooie weer? Ik rookte altijd buiten, dus merk dat ik het nu wel heel anders vind om 'gewoon' even naar buiten te gaan..
    En Vlinder, hoe ver zit je in je laatste pakje? Hoor je ook al bijna bij de ex-rokers?

Liefs

20. Vlinder14

Vlinder14 Actief lid

3 aug 2011
    109
    0
    0
    bezig bijtje
    omgeving Rotterdam
    Ja hoor.. laatste sigaret is op..

Mag ik dan nu al zeggen dat ik gestopt ben?!?
    Ik moet ff aantal dingen goed in mijn kop prenten..
    Monstertje wil nicotine.. IK NIET
    Wil ik een sigaret of een kind (mooie uitspraak)

Wat nemen jullie als je zin hebt in een sigaret??
    tandenpoetsen hielp bij mij de vorige keer heel goed.. vooral na het eten, als ik normaal een sigaretje nam.. tanden poetsen...

Succes met stoppen.. en goed dat jullie het volhouden..
    Zonder sigaretten zijn we beter af!!! Wees trots op jezelf!!
    En help mij dit morgen herrinneren ;)

Deel Deze Pagina