Ik heb nooit gerookt maar vind het wel klasse dat je gaat proberen te stoppen met roken. Weet van mijn vriendinnen hoe zwaar het kan zijn. Dus heel veel succes. Melanie
Doorzetten, hoe moeilijk t ook is.. Ik ben er ook nog steeds vanaf en heb er nu ook geen behoefte meer aan!
Hiep Hoi, ik ben een niet-roker! Dat moet je van Allen Carr steeds tegen jezelf zeggen als je het even moeilijk hebt. Nou, ik heb gisteren om 19.15 uur mijn laatste sigaret gerookt en vlak daarna had ik het boek uit. Heb nu wel even een zenuwachtig momentje, want achter de laptop zitten met een kop koffie ging meestal gepaard met een sigaret... Maar: HIEP HOI, IK BEN EEN NIET-ROKER! Ik ga het volhouden!
Ge-VEEL-iciteerd! De eerste en belangrijkste stap is gezet! En nu elke keer als je naar een sigaret wilt grijpen, het boek pakken, dit forum opzoeken of een goede vriend vragen je te helpen! Succes!
heel veel succes meid, ikzelf ben ook enorm verslaafd aan die stinkstokken, sinds ik weet dat ik zwanger ben heb ik nog wel gerookt, maar heel weinig, word gewoon soms zoooo lastig dat mijn vriend zegt: rook een sigaret dat je kalmeert! nu rook ik dus max 2 sigaretten op een dag en laat wel eens een paar dagen tussen zonder... ik weet dat het slecht is en dat weet iedereen maar het is inderdaad niet zo gemakkelijk he... nu je bent goed bezig, houden zo meid! ik hoop dat ik je kan volgen! groetjes
Hetzelfde hiero, ben DIREKT gestopt (rookte 10/15 sigaretten per dag). Dat ging gelijk een fluitje van een cent, moest alleen even aan het kleintje in mijn buik denken en mijn zin was over, gelukkig! Héél veel succes meid, het gaat je zeker lukken !
toen ik zwanger was was ik heel erg bezig met eten en de gedachte dat de baby goede voedingsstoffen moest hebben de verloskundige vertelde me dat elke keer als je rookt de baby geen voedingsstoffen krijgt, en dat heeft mij goed geholpen want als ik dan rookte had ik er gelijk geen zin meer in omdat ik wist dat mn kindje geen voedingsstoffen kreeg op dat moment na de miskraam ben ik wel weer veel gaan roken trouwens. Hoe dan ook wil ik ook weer gaan stoppen en door dit topic word ik ook weer meer gemotiveerd Veel succes iedereen
Hallo, Ik ben nu ook bezig met stoppen. Ik heb 24 februari positief getest en het is op een mk geïndigd. Maar ik zet het nu wel door. Wil niet weer zwanger roken met de gedachte dat ik nog rook. Zelf heb ik contact met de huisarts gehad en die helpt me bij stoppen met roken. Ik moest in de eerste week 5 sigaretten minderen en drie lekkerste sigaretten uitstellen. Dat is mij gelukt en als je de lekkerste kan laten staan dan lukt om met de rest van de sigaretten te stoppen ook makkelijker. Toen kwam ze met een brochure over laseren dat moet helpen om te stoppen met roken. Als je bij de Groene Land bent verzekerd dat vergoed die 75%. Het kost je uiteindelijk maar 30 euro. Mocht je na de behandeling nog zin in een sigaret hebben dan krijg je gratis een nabehandeling. Zwangere vrouwen kunnen ze ook laten laseren, er wordt dan alleen minder gelassert om onrust te voorkomen. Straks om 11 laat ik mij laseren en ik hoop dat ik er in 1 keer vanaf ben. Zelf blijf ik de dokter bezoeken om het vol te houden. Wat belangrijk is om het geld waar je sigaretten van koopt apart te leggen en daar iets leuks voor jezelf te kopen. Als ik nog zwanger zal zijn dan had ik leuke dingen voor de kleine gekocht als beloning. Hopelijk heb je wat aan mijn bericht. Ik laat nog van mij horen hoe de behandeling is verlopen. Succes met stoppen met roken. Gaat je vast wel lukken, positief denken . Groetjes, Meid22
ik ben gestopt toen we voor onze eerste aan het klussen waren nu 3.5 jaar geleden sindsdien niet weer gerookt meid heel veel sterkte met stoppen gaat vast helemaal goed komen en nog gefeliciteerd met de zwangerschap
Ik rookte een pakje peuken per dag, en dit 14 jaar lang...Omdat het zwanger worden wat langer duurde dan we gehoopt hadden, hebben we een rust maandje ingelast...Ik had dus absoluut niet verwacht dat ik zwager zou zijn..Op het moment dat ik de cb test gedaan had, had ik in mijn andere hand ene brandende sigaret aan...Toen de test op een plusje kwam staan, heb ik meteen de hele rotzooi in de prullebak gesmeten...Dus ben cold turky gestopt...Das volgens mij de beste manier, niet bij nadenken gewoon doen..Ik zou niet met mezelf kunnen leven, als blijkt dat mijn kind een groieachterstand of wat dan ook zou kunnen krijgen, allene omdat ik te egoistisch zou zijn geweest om door te paffen... Dus meid, kom op! Zoek idd hulp bij instanties!
Meid22, hoe is het laseren gegaan? Ik ben echt heel benieuwd! Met de schuldgevoelens waar Claudia het over heeft, zou ik ook niet kunnen leven. Kinderen kunnen er ook astma van krijgen enzo! Lekker om dat je kind aan te doen uit puur egoistisch oogpunt. Ben nu zelf bijna 48 uur gestopt en ik ben blij met de beslissing. Het gaat me tot u toe gewoon prima af. Natuurlijk wel moeilijke momentjes gehad, maar die zijn voorbij voordat je er erg in hebt. Groetjes, Renée
hier nu al 3 maanden gestopt Ik was echt een sigarettenjunk en na een week gestopt te zijn leek het alsof ik nooit had gerookt,. KOM OP.. Dat ene weekje is het moeilijkst. In het begin had ik ook wel zoiets van.. Nou straks ga ik gewoon weer lekker roken op balkon hoor,. Maar nu vind ik het wel lekker zo. Geen stress voor sigaretten en lekker gezond. Ik wil niet meer roken hoor, nu ik toch al zo lang gestopt te zijn en vooral straks met een beeb, waarom zou ik dan weer gaan roken..
Ik ben meteen gestopt met roken, gelijk met het stoppen met de pil. Heb er nog geen 1 x moeite mee gehad. Ben blij dat ik eraf ben!
Update van Renée: Nog steeds een niet-roker! Bn nu bijna door de eerste week heen, dus het schiet lekker op. Er zijn best wel eens moeilijke momentjes, maar die gaan snel voorbij. Ik moet zeggen dat ik het grootste deel van de tijd niet eens aan roken dénk Hoe gaat het met de andere (bijna) niet-rokers?
Wat goed dat je het volhoudt Renee! Zelf is het me nog nooit gelukt te stoppen met roken, TENZIJ ik zwanger ben. Dan kan ik zonder moeite stoppen en wordt zelfs ziek/zwak/misselijk als ik maar ergens de lucht ruik..
Succes allemaal, hou vol! Ik ben gestopt zodra ik zwanger was, heel zwaar en heftig voor de eerste 3 maanden! maar nu gaat het goed! Ik rookte ook een pak per dag en snak er heus nog wel naar maar echt naar een maand of 3 gaat het goed! sterkte allemaal! x
Ik was vorige week gestopt na een laserbehandeling. Dat heeft niet geholpen.... Ben weer gaan roken... (niet weer 20 per dag, maar een stuk of 5) Afgelopen woensdag weer een laserbehandeling gehad en tot nu toe nog niet gerookt. Ik moet mezelf soms echt tegenhouden en het is maar goed dat ik geen sigaretten in de buurt heb liggen..... Ik vind het zo ontzettend vervelend dat ik niet gewoon zonder moeite kan stoppen. Ik zei altijd dat een zwangerschap voor mij de beste motivatie zou zijn en nu het zover is valt het me vies tegen! Ik heb ook niet het idee dat ik zwanger ben....misschien dat ik na de eerste echo er wel helemaal klaar mee ben en helemaal doordrongen van het feit dat er gewoon een nieuw leventje groeit in m'n buik.... Zucht...tot die tijd maar doorzetten en doorbijten... Groetjes Marije
Goh, ben erg blij om te lezen dat ik niet de enige ben.... Ben je nu wel gestopt dan? Ik heb nog steeds niet gerookt... met de nodige moeite...