Vocht vasthouden in voeten, wie ook?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mirtje, 30 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden,

Sinds een paar dagen houd ik heel veel vocht vast in mijn voeten en enkels...Lijken wel olifantenvoeten! Ik kan dus ook mijn schoenen niet meer aan...Wie heeft hier ook last van en heeft de oplossing, want ik wil ook nog wel eens weg...En weer voor slippers is het nog niet echt...

liefs Mir

2. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    Tips tegen vocht vasthouden:

-Wisselbaden met koud en warm water stimuleren de bloedsomloop.
    -Is het weer erg warm dan geeft een koud voetenbad verlichting.
    -Je kunt ook steunkousen dragen om de zwelling te beperken, bovendien verminder je hiermee de pijn die ontstaat door de spanning op je huid.
    -Probeer zo veel mogelijk met je benen omhoog te zitten en zet het voeteind van je bed omhoog (of leg een kussen onder je voeten/opgerolde handdoek onder je matras).
    -Probeer lang staan en lopen te vermijden, verplaats je als het kan per fiets.
    -Speciaal voor handen en vingers: houd je handen en armen in een “hoera” houding omhoog. Vocht en bloed kunnen dan uit je armen stromen. Doe daarna oefeningen om de bloedsomloop in armen en handen weer te stimuleren.
    -En heel belangrijk: doe op tijd je ringen af!

Deze tips heb ik net gevonden....

3. tatlim23

tatlim23 Lid

14 nov 2006
    59
    0
    0
    Hier nog een met extreem veel vocht in de benen :( . Niet leuk maar ik ben bij de ha en de vk geweest en volgens hen is er eigenlijk niets aan te doen.
    Ja, rustig aan doen en met de benen omhoog, dat kreeg ik als tip.
    Ow en eventueel minder zout eten en minder melk, maarja, dat doe ik toch al vrijwel niet dus :(
    Volgens de vk hoort het er nou eenmaal bij.
    Plastabletten werden trouwens afgeraden.

4. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Op een gegeven moment is er weinig anders meer aan te doen dan bevallen :) Ik ken het probleem wel, in mijn vorige zwangerschap kon ik bij 3 mnd mijn laarzen niet meer dicht krijgen en vanaf 6 mnd alleen nog op slippers gelopen.

In deze zwangerschap houd ik ook alweer vocht vast, heb de steunkousen alweer uit de kast gehaald :evil:

5. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

toen ik zwanger was van mijn dochter waren mijn voeten net zo als die van een olifant kon ook geen schoenen meer aan enzo heb toen veel op slippers gelopen en bij deze 2e zwangerschap heb ik er nog gelukkig weinig last van

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb er ook sinds een week of 2 last van en dan voornamelijk in mijn enkels. Ik kan gelukkig het voeteneind van mijn bed (lattenbodem) omhoog zetten en dat gaat nu een stuk beter.

Ook kreeg ik van moeders de tip om met je voeten lekker in een emmer/teiltje met warm water en heeel veel keukenzout te weken. Ik heb dit ook geprobeerd en het vocht verdween zowat voor mijn ogen eruit!

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb het ook gehad en er is weinig aan te doen. Ja, bevallen! Dan zie je het per dag weer verdwijnen, maar tot die tijd....

Weet je wat ik wel eens deed? hahaha! Mensen laten schrikken door heel hard met mijn duim in mijn voet te drukken en dan bleef de afdruk erin staan. Hahahah! Mensen schrokken zich rot!

8. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja... weinig aan te doen, aan t eind van de zwangerschap is t nu eenmaal zo...
    niks anders doen, dan bevallen...
    misschien ergens goedkope schoenen kopen in een maatje groter...

hey renate.. hahaha ik ook, maja mn moeder had t vroeger altijd.. dus men schrok niet zo..

wel een geluk dat wij in warm weer die olifanten poten hadden, we konden temnminste slippers aan...

oh binkie is op 31 augutus geboren.. ze shelen precies een maand.

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hahaha! Zaten we tegelijkertijd putjes in onze voeten te drukken!

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    finn natuurlijk(binkie.. kben niet goed hahaah)

11. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    Dankjewel meiden, ik ga die tip van dat keukenzout ook nog wel proberen vanavond....
    En ik slaap sinds gister met voeten omhoog, maar ze zijn nu alweer dik...

Deel Deze Pagina