Stoppen met roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mara, 16 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mara

    mara Nieuw lid

    18 aug 2005
    2
    0
    0
    verkoopster
    zonhoven
    Hoi hoi, heb net getest en hij was positief, ben supergelukkig maar heb een vraagje.... Kan het geen kwaad voor de baby als je zo plots stopt. Je hebt dan toch lichamelijke afkikverschijnselen??Kunnen jullie me helpen?
    Knuffels :D
     
  2. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Allereerst van harte gefeliciteerd! Ik weet eigenlijk niet of het schadelijk is, maar het lijkt mij schadelijker voor je kindje als je blijft roken.

    Maar volgens mij is het niet schadelijk, dus lekker stoppen zou ik zeggen!
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    De baby leeft de eerste 6 weken nog helemaal apart van jou. Dus er komt nog niks door de navelstreng enzo. Volgens mij is dus nu juist de tijd om er mee te stoppen!

    Groetjes
     
  4. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Maar hoe gezonder jij bent(=rookvrij), des te beter kan het vruchtje zich in jou baarmoeder nestelen/verankeren. Het is even doorbijten dat niet-roken maar wel het beste, wat betreft de afkickverschijnselen: gewoon afreageren op je omgeving en de hormonen de schuld geven ;)

    Je kan het!

    Groetjes van Kiki (inmiddels 5 weken clean)
     
  5. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    GEFELICITEERD met je zwangerschap,ik zou gewoon stoppen met roken en dan nooit meer beginnen ook je bent dan al zo lang gestopt maar ja is voor mij makkelijk praten ik heb nooit gerookt :)
     
  6. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Gefeliciteerd!!! Als ik jou was zou ik gelijk stoppen met roken, hoe eerder hoe beter! Zowel voor jou als voor de vrucht. Ik ben een paar weken net gestopt met de pil en ook met roken. Zet m op!!!
     
  7. che

    che Lid

    10 aug 2005
    29
    0
    0
    Antwerpen
    Gefeliciteerd.
    Ook ik ben samen met de pil gestopt met roken. Na drie maanden (dus sinds 2 weken) ben ik terug beginnen roken. De kilo's vlogen eraan en ik wilde toch op mijn gewicht blijven alvorens zwanger te geraken. Nu rook ik 4 sigaretjes per dag en voel mij veel meer ontspannen.
    Heb me misschien wel wijs gemaakt, dat nu ik me terug rustiger voel, het misschien sneller zou lukken.
    Hoewel, de dag dat ik hoor dat ik zwanger ben, stop ik direct.
     
  8. Satyra

    Satyra Lid

    19 sep 2005
    35
    0
    0
    Alkmaar
    Hey!

    Gefeliciteerd!!
    Ook ik ben er net een paar dagen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben, helemaal te gek natuurlijk! Nog geen vijf minuten later symbolische laatste peuk gerookt en sindsdien ervan af. Of zo plots stoppen goed is weet ik niet, het lijkt me wel. En met deze reden stoppen maakt het allemaal een stuk makkelijker!

    Veel sterkte!

    Satyra
     
  9. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    gefeliciteerd satyra met je zwangerschap
     
  10. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Oh oh :)
    Hier dan zo een moeder die gewoon bij twee zwangerschappen heeft doorgerookt..........

    Voor mij is het heel moeilijk om te stoppen zeker na zo een kleine 24 jaar roken.

    Maar als het je wel lukt om te stoppen zou ik het zeker doen.

    Mij werd verteld als je niet stopt met roken dat de kans groot is dat de baby aldaniet gezond te vroeg geboren zou worden.

    Hm mijn meisjes zijn allebei 14 dagen na uitgerekende datum geboren!
    Nee dit was geen misrekening.
    Gelukkig zijn ze allebei heel gezond..... Maar nu met de 3e zwangerschap.. overweeg ik toch om serieus te stoppen met roken. Hoe moeilijk het ook zal zijn.....

    De tip van hierboven.... neem ik dan met alle liefde in gebruik :)
     
  11. Satyra

    Satyra Lid

    19 sep 2005
    35
    0
    0
    Alkmaar
    Dankjewel Tjenna! Ben supergelukkig!
    Wat ik nog even wilde toevoegen over afkickverschijnselen: bij mij valt dat hartstikke mee. Heb ruim 10 jaar heel stevig gerookt en ben heel plotseling gestopt, maar heb van weinig dingen last. Ja, wat meer trek in voedsel, maar gezien de prille zwangerschap probeer ik deze honger te stillen met gezonde dingen als fruit.

    Ik zou in ieder geval een poging wagen!

    Succes!
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik ben ook vrij snel gestopt nadat ik erachter kwam dat ik zwanger was.
    Maar ik heb dan ook totaal geeb afkickverschijnselen gehad, zelfs geen last van vreetbuien oid.
    Ik denk persoonlijk dat dat te maken heeft met hoe sterk je in je schoenen staat.
    Maar ik moet toe geven dat ik na de bevalling wel snel weer begon met roken, en dat is natuurlijk net zo schadelijk voor je kindje.
    Wanneer ik nu weer zwanger zal geraken dan stop ik absoluut weer, maar dan ook met de bedoeling om er nooit weer aan te beginnen.
    Moet je kijken wat een leuke dingen je kan doen met het geld wanneer je niet meer rookt!!!
    Je spaart echt verschrikkelijk veel geld uit!!!

    groetjes
     
  13. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi allemaal

    Ik ben gelijk met de pil ook gestopt met roken ik heb het boek van alan care gelezen voor vrouwen , als je het boek leest mag je blijven roken en als je de laaste blz. uit heb , rook hje ook je laaste sigaret .
    sterkte voor iedereen die wil stoppen .

    yvonne
     
  14. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    ik zou zeker stoppen en ook niet meeroken,want dat is net zo slecht
     
  15. mara

    mara Nieuw lid

    18 aug 2005
    2
    0
    0
    verkoopster
    zonhoven
    :D Iedereen bedankt voor de raad, ik ben dus wel degelijk gestopt en vind het minder moeilijk om nu niet te roken, je hebt immers een mooie beloning int vooruitzicht he.... :p
    Knuffels en nog eens proficiat aan alle toekomstige mama's...
     
  16. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    ik denk ook inderdaad dat een kleine de beloning is om te stoppen. ik heb gelukkig nooit gerookt.
     

Deel Deze Pagina