Ik ben toen ik er achter kwam dat ik zwanger was dus met de eerste test gelijk gestopt met roken, Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn wondertje wat zou hebben omdat ik persee gewoon wilde roken.. Daarnaast gestopt met alles wat niet goed is energiedrank, cola, filet american en noem maar op.. Gevolg 10 kilo aangekomen in morgen 14 weken tijd.. Mjaa dat heb ik dan maar voor lief.. Alles voor ons wondertje! <3 Eerlijk gezegd ook helemaal geen moeite gehad met stoppen ik weet waar ik het voor doe en moet zeggen ik rookte een pakkie van marlboro van 7 euro per dag en soms zelfs meer..
Helaas zitten daar volgens nieuwe studies ook veel stoffen in die schadelijk zijn.... Stoppen is moeilijk, zonder twijfel. Maar probeer niet te veel naar alternatieve rookdingen te zoeken. Ik heb bijvoorbeeld in de eerste 3 weken van het stoppen de volgende mantra herhaald en herhaald: Ik ben geen roker, ik heb nooit gerookt, roken vind ik vies En ik ben het ook steeds viezer en viezer gaan vinden. Toen ik uiteindelijk 5 maand na het stoppen zwanger bleek kon ik wel kokhalzen zo vies.... Nu bijna 2 jaar later blij dat ik er nog steeds vanaf ben. Ik heb trouwens de complete baby-uitzet van mijn dochter kunnen bekostigen door het stoppen met roken!
Het heeft geen zin om te gaan zoeken naar een alternatief wat op roken lijkt. Je moet een verslaving en dus ook een gewoonte doorbreken. Echt, je kunt het!!
Haha, wij houden echt geen geld over Babykamer hebben we al... Dat is een goeie: ik ben geen roker, ik heb nooit gerookt, roken is vies. Het is nog zo ook. Ik kan het! Tsjakkaaaaaaaa!!!
Je kan pleisters proberen om je gewoonte af te leren. Je krijgt dan nog wel even nicotine binnen, maar dat bouw je snel af. En ondertussen is wel je gewoonte voorbij! Je kan drie pakjes pleisters kopen; 1 week de hoogste dosis, 1 week de middelste dosis en 1 week de laagste dosis. Of gewoon gelijk beginnen met de laagste dosis en dat twee weken ofzo. Hielp bij mij -tot mij grote verbazing- heel goed. Succes en verstandig om zo'n topic te openen. Dan blijft iedereen je ondersteunen en word je met je neus er elke keer opgedrukt.
Tja, het kon twee kanten op gaan natuurlijk. Zij die begrip hebben en zij die onbegrip hebben. Beide natuurlijk met respect. Ik had me al een beetje voorbereid de "volle laag" te krijgen maar krijg juist veel steun. Dat doet me goed. Ik besef heel goed wat ik doe en wil er graag wat aan doen. Pleisters of hulpmiddelen gaan bij mij niet werken. Dus ik moet gewoon die welbekende knoop door gaan hakken en zeggen nu stop ik. Het is fijn hier mijn verhaal kwijt te kunnen en het is fijn de verhalen van anderen te lezen. Bedankt!
Hier ook zo in 1 keer gestopt .... Samen met vriendlief. Elkaar beetje steunen en huid vol schelden bij rot momenten Schoonvader kreeg tabletjes van de doc, vond vervolgens roken vies. Je neemt ze .. rookt gewoon door ... stopt vanzelf? En accupunctuur? Is dat wat? Wat je ook doet, heel heel heel veel succes meid. Groetjes anke. Ps, zag ergens op t forum een groep meiden die samen stopten met roken, lotgenoten altijd fijn
En weet je...als je de eerste dag doorkomt ben je zo trots op jezelf dat het gaat lukken. Wat mij hielp was het volgende zinnetje: Ik ga niet dood als ik niet rook... En het volgende (slechte) zinnetje hielp me ook: Ik kan altijd naar de winkel gaan om een pakje te kopen als ik het niet trek. Ik was te trots om te kopen, maar het idee dat het zou kunnen gaf me rust. En door die ladingen mandarijnen die ik at, voelde ik me ook heel erg gezond!
Hier in hetzelfde schuitje Kan er ook nog niet mee stoppen. Vorige keer bijna gestopt tot dat ik er achter kwam dat ik MA had gehad. Nu door de zenuwen gewoon nog roken Ik hoop nu eerst op een goede echo, en daarna meteen stoppen !
Nou ik ben weer terug, nadat ik vanmiddag had gereageerd..ik was al bang dat er weer van die anti's kwamen...en ben heel eerlijk tegen de mods, knal er dan maar gelijk een slotje op...want ook wij 'rokers' weten dat het HEEL SLECHT IS! Dus laat ons even lekker klessebessen hiero..en zorgen dat wij net zo sterk zijn als de niet rokers en graag commentaar voor je houden Maar komt goed hoor...ik ben er al klaar mee, of ja bijna hahaha... Mijn pakje is bijna leeg, en heb manlief aangespoord om van mijn sigaretten te roken des te eerder ik er vanaf ben hahaha...
Ik vind 'ik kan niet stoppen' zo'n onzin.. Tuurlijk kan je stoppen. Het is een gewoonte die je moet doorbreken. Als je het niet voor jezelf kan, doe het dan voor je kind.. Wij ook jaaaaren gerookt, maar toen ik een positieve test in mn handen had zijn mijn man en ik samen direct gestopt.. Tuurlijk is het moeilijk, maar je weet waar je het voor doet! En anders begin je toch gewoon weer als je bent bevallen? Dan heb je weer een dag om 'naartoe te leven' in je hoofd..
Mocht je binnen roken.... stop daar als eerste mee! Hielp hier heel goed, wij stonden dus buiten in de kou (wel onder een afdak dus scheelde iets). Ik kon er niet mee stoppen, te veel stress (door andere omstandigheden) en dat is ook niet goed voor je kind. In zwaar overleg met VK rookte ik soms 2 sigaretjes per dag, soms maar 1. 2 super gezonde kinderen, en uiteraard wordt er binnen niet gerookt. Maar als je echt wil, dan kan je het!! Waar een wil is is een weg. En ik hoop toch wel dat je man rekening met jouw houdt, dus niet roken in het bijzijn van jouw, dat zal ook al een heel stuk schelen!!! Succes meiden jullie kunnen het!! GO GIRLS
@PCOmama: wij kunnen en willen ook wel stoppen en dat gaan we ook gewoon doen! Samen stoppen? Houden we elkaar op de hoogte. Ik ga gewoon stoppen!
kom op meiden, jullie kunnen het! Toen ik gestopt ben met roken heb ik ook veel aan een steuntopic hier op het forum gehad en ik kan het alleen maar aanraden. Het kan je net ff door een moeilijke fase trekken. SUCCES DAMES!!!
hey! Ik had onder het kopje "zwangerschap" ook een topic hierover aangemaakt. Ik heb gerookt tot week 20 (verschrikkelijk slecht) en ben nu sinds 6 november helemaal gestopt, met behulp van de Rookstoppoli in Beverwijk, en kauwgom! Ook de steun op dit forum deed me erg goed! Voor mezelf wil(de) ik ook niet stoppen,maar aan die kleine zijn we het verplicht! Stuur me gerust een berichtje als je het moeilijk hebt!! Ik weet precies hoe je je voelt!! Succes meid! Je kunt het! Echt!
Ook meeroken is slecht voor de baby, en maakt het er zeker niet makkelijker op voor jou. Laat hem lekker buiten/boven roken!!! En alles meenemen, uit jouw zicht houden! Hij mag best moeite doen om jou te steunen!
Deal!! We gaan het gewoon doen...ik eet gewoon heeeeel veel kouwgom inderdaad haha... deed ik al, maar nu helemaal Leuk..ga mij nu abonneren op dit topic omdat ik het ook echt bij wil gaan houden... Thanks ladies die ons een hart onder de riem steken!!!
Ik heb gisteravond mijn laatste sigaret gerookt. 's Morgens rookte ik altijd het meest. Gelukkig heb ik een druk ochtendje, dus zal ik die wel snel doorkomen. Heb fruit, dropjes en snoepjes ingeslagen. Dus moet goed gaan komen. Moet zeggen, heb net mijn tanden gepoetst en vindt het zonde om die lekkere smaak in mijn mond om te ruilen voor tabak. Scheelt dat ik ook niks meer in huis heb.