Stoppen met roken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door KimHv, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kom op meiden!!! Het gaat helemaal lukken.:D

Ik hoorde gisteravond nog een tip van iemand die ook tijdens de zwangerschap is gestopt met roken, wegens overstelpende schuldgevoelens.
    Een verstokte rookster met een partner die haar helemaaaaaaaal niet steunde.
    Elke keer als ze toch de neiging had een sigaret op te steken (vriendlief liet die lekker slingeren) stelde ze zich voor, dat ze haar kleine kindje heel hard aan het slaan was, en dat wilde ze helemaal niet!
    Dus weg trek in sigaret:)

2. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Bedankt, nu zit ik te huilen. Ben in staat naar de winkel te gaan en een pakje te kopen, maar nu.....

3. Jet

Jet Actief lid

3 nov 2010
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben gestopt toen wij voor ons eerste kindje gingen en het me niet snel genoeg ging ;) Heb het boek van Allan Car gelezen, stoppen met roken voor vrouwen..heb altijd hard gelachen om dit soort zelf-hulp-boeken, maar ik rook nu toch al 3 jaar niet meer! Elke keer als ik een zwak momentje had zei ik tegen mezelf; als het me echt zo slecht bevalt dat niet-roken, mag je morgen weer beginnen. Nu ben ik nog elke dag zo blij dat ik toen heb doorgezet. Moet er niet aan denken dat ik hier 's ochtends in het bijzijn van m'n kind eerst een peuk op zou steken..(want dat was echt het eerste wat ik deed zodra ik m'n ogen opende) Veel succes meiden! Jullie kunnen het echt!

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    En hoe is het gegaan vandaag? Als je vandaag goed doorgekomen bent is morgen makkelijker.
    Ga vanavond vroeg naar bed, dan is je eerste dag rookvrij zo om en duurt de dag ook niet zo lang.

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Goed bezig meiden! Nu volhouden anders is die eerste ellendige dag voor niks geweest en moet je het binnenkort weer opnieuw doen...dan kun je nu beter even doorzetten.
    Hier heeft geholpen, ongeveer 150.000 Tic Tacjes...en ik mocht van mezelf de eerste maand alles eten/snoepen wat ik wilde... Ook hield ik een dagboekje bij op zon stoppen met roken site waar ik veel steun en tips kreeg. Is nu ruim 3,5 jaar geleden en ben nog elke dag dankbaar dat ik gestopt ben... Was echt een zware roker weinig ruggengraat, maar heb het omwille van mijn kindje toch gered.

6. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Pffff, zo moeilijk! Ben zo gespannnen. Maar ik hou me voor dat dit maar een paar dagen is. Ik zeg ook steeds dat ik geen roker ben en het vies vindt. Ik eet me scheelt aan drop!

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Goedzo, je hebt het maar mooi gedaan. De 3de dag is het ergste, en daarna merk je gewoon dat je soms niet aan sigaretten denkt. Echt!!
    je gaat niet dood als je niet rookt, en je kindje krijgt alle zuurstof die hij nodig heeft om te groeien. Als je een teug van een peuk neemt, ontneem je je baby een teug zuurstof in zijn/haar bloed.

Volhouden, supergoed dat je het doet!!! wees trots op jezelf!!

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier ook meteen gestopt bij een positieve test!
    Mij hielp het heel erg om een positieve zwangerschaptest bij me te dragen;)
    Iedere keer als ik zin had in een sigaret gaf ik even een glim op die mooie test:D dit heeft me ontzettend goed geholpen!!

Helaas moet ik zeggen dat ik het in het begin makkelijker vond,na 4-5wk werd het zwaarder.
    Maar ik hield vol,deze keer droeg ik geen zwangerschaptest bij me maar een mooie foto van ons kindje...dit gaf ook een doorslag!!
    Het is maar een Tip;)

Ik wil jullie heel veel succes wensen,en vergeet niet iets moois voor jezelf te kopen na 4weken...dit hebben jullie dan dubbel en dik verdiend!!

9. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    WHOEHOE!!!

Super goed meiden die stoppen. Hier geen roker (astma, en als ik al in de rook sta heb ik het gevoel dat ik geen lucht krijg, werkt ook heel goed:p ), maar wel iemand die er all for is als mensen moeilijke verslavingen overwinnen voor de gezondheid van hun kindje en van zichzelf!

Mijn man is wel een roker, en die baalt daar ook van. Wetend dat als hij met zijn rooklucht bij mij in de buurt is, hij ons kindje ook schaad en dat het nog erger is als die kleine straks geboren is. Hij doet dus ook hard zijn best te stoppen wat redelijk lukt, maar soms nog erg moeilijk is.

Probeer vol te houden, je zult er zelf gezonder van worden en het idee dat je dit doet voor je kindje, en dat het lukt.. dan kan je toch het hele moederschap aan! Je bent niet meer alleen, en door deze keuze doe je nu al het beste voor je kind! Een echte moeder dus!
    Probeer zoals al gezegd je partner in ieder geval buiten te schoppen (op momenten dat hij rookt) zodat de nadelen daarvan ook minderen. Het mooiste zou zijn als hij ook zou stoppen, hij laat jou immers toch nog met schadelijke stoffen in aanraking komen. Maar zo niet, buiten die hap ;)

Hopelijk ben je deze dag weer goed doorgekomen! Hou vol!!! ook zometeen in het lastige weekend! Je kunt het, voor die kleine!

10. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ik zit er nu weer zo aan te denken hè?! Heb net al even op de bank gelegen. Was het maar morgen. Heb ik weer een drukke dag...

11. Mardou

Mardou Lid

18 okt 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vooral praten.
    Ik ben doorverwezen door verloskundige en huisarts. Ik rookte al vanaf mijn 9e (ben nu 31) een pakje per dag.
    In de eerste instantie, net wat Jet zegt; "wie kan mij nou wat vertellen over roken? ben niet achterlijk! Weet dat het slecht is! En die stomme hulpboeken hoef ik al helemaal niet."
    Echter, die rookstoppoli is zelfs door mijn botte plaat doorgedrongen!
    Ze gaan oa een stopplan met je maken, en krijgt "huiswerk"mee. Stelt weinig voor hoor, maar je bent er wel bewust mee bezig. Voor je het weet ben je van de "gewoontesigaretten" af, en neem je ineens genoegen met 3 tot 5 per dag, die je "echt" nodig hebt. Als je op dat punt aankomt, denk je bij jezelf "nou, die 5 momenten op een dag moet ik best aankunnen" en zo is dat ook!
    Champix (medicijn om te stoppen) mag je niet tijdens je zwangerschap, maar kauwgom en pleisters wel. Ik neem nu 2 kauwgompjes per dag, van 2 mg. Daar zit zo weinig in, maar genoeg om mijn behoefte weg te nemen.

Meiden die willen stoppen; écht! Je kunt het! De hunkeringen worden écht minder. Ffies doorzetten. Denk aan dat kleine dingetje in je buik. Die heeft hier niet om gevraagd!
    Houd desnoods in je hoofd: de dag na de bevalling ga ik, na mijn pistoletje filet American, een lekkere peuk roken!! Dat heb ik verdiend!!

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    echt meiden
    stoppen !
    tis zo zonde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maar ga wat leuks doen met je tijd
    ga lekker bakken
    er zijn geweldig leuke dingen om te pakken
    je kan het alleen doen of je met je kids..
    heerlijk!
    ik doe daar lekker mijn tijd aan besteden
    koekjes brownies..
    taarten ! heerlijk

( ja alleen die calorieen weer he maar ag )

kom op dames !!!!!!!!!!!!!!!!!

13. Hoop 84

Hoop 84 Actief lid

4 nov 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als eerste wat stoer dat je dit topic hebt gemaakt!!
    Ik ben ook een stevige roker, nog niet zwanger, maar wel aan t bedenken dat ik echt stoppen moet... mn man is ook een stevige roker, we hebben al wel afgesproken dat mocht ik zwanger worden er in huis niet meer gerookt word! Hoe ik ga stoppen..... ik hoop dat een positieve test de doorslag geeft...

Voor de andere dames...heeeeeel veel succes!!
    Fijn dat dit topic er is om er over te praten.

14. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    hoihoi,

ik heb even jullie verhalen en steunbetuigingen terug zitten lezen, en zou me graag aansluiten bij de meiden die willen stoppen!Ik ben al vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben bezig met stoppen, en ben er zo klaar mee!!:xElke keer die smoesjes in je hoofd, ok nog eentje en dan stop ik..morgen stop ik, enz..het is zo verdomd moeilijk...

Ik ben nu 20 weken zwanger en heb de eerste drie maanden alleen 's avonds een paar haaltjes van me man genomen, maar rook nu vanaf week 13 toch drie sigaretten per dag en voel me er helemaal niet fijn bij!Maar het lijkt steeds moeilijker om de knoop door te hakken!Ik ben het kotsbeu en wil dan nu ook echt stoppen!

Ik moet stoppen met erover te piekeren, en gewoon stoppen, dat levert waarschijnlijk juist minder stress op dan heel je zwangerschap roken en een schuldgevoel wat aan je knaagt!

Hoop dat jullie me daarbij helpen, en dat ik door dit topic de moed erin houdt!

LIefs Baby

15. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Licht ontvlambare man??? Dat moet toch nicotinevrij zijn:p
    Sorry even plagen hoor!:D

Maar kom op ladies.... probeer fris,rookvrij en schuldgevoelvrij het nieuwe jaar in te stappen! Dat kunnen jullie best!!

16. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    hahaha:D

En je hebt gelijk!

17. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    @Baby: zo is het. Het is niet makkelijk. Ik probeer het nog steeds vol te houden maar vind het niet makkelijk. Merkte wel dat ik er constant mee bezig was. Praatte er veel over en dat maakte het nog moeilijker. Maar tegen mezelf zeggen dat ik geen roker ben helpt. Waarom trek in een sigaret terwijl ik helemaal geen roker ben? Vaag! Dus dan gaat het gevoel voorbij. Het nicotinemonstertje in je wil zijn behoefte krijgen. Als je gaat niet naar luistert gaat dat monstertje vanzelf weg.
    Denk aan de lekkere smaak die je in je mond krijgt, je kleren die niet meer stinken en bovenal, dat dingetjes wat in je buik groeit geen nicotineshot krijgt. Etc. Heerlijk!

18. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maar binnen in jou, zit een heel klein kindje te applaudiseren!!!
    En hoor ik daar zachtjes fluisteren:"Dank je wel mama"?;)

19. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ja, en als ik daaraan denk krijg ik tranen in mijn ogen. Deze tweede zwangerschap is zoveel meer bijzonder. Heel raar. Ben er veel bewuster mee bezig als bij mijn eerste.

20. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Goedzo meid, nog steeds niet gerookt!! Dan zit het lichamelijke stukje er bijna op en is het alleen je geest nog die schreeuwt om een peuk.

Ga zo door!!

Deel Deze Pagina