Ik ben wél van 'gewone' naar light gegaan, en ik rook er niet MEER van... (maar ook niet minder, geloof ik, wisselt nogal). Liefs,
Hoi hoi. Ik ben bij 2 zwangerschappen niet gestopt met roken.ik kon het niet.klinkt mischien raar.werd er zo gestrst van.dat ik met de verloskundige heb gepraat een paar sigarette was beter dan al die stress.nu bij de derde zwangerschap rook ik ook gewoon.ga nu wel minder roken rook normaal een pakje per dag nu dus wel minderen.de meeste hier zullen het er wel niet mee eens zijn.maar het is mijn eigen keus.
Ik ben sinds 10 dagen gestopt met roken, ook met het boek van alan carr. Ik rookte een pakje per dag en niemand dacht dat ik er ooit nog vanaf kwam. De bekende laatste sigaret die in het boek staat is echt mijn laatste geweest en het verbaasde me dat ik de behoefte niet meer had. Soms denk ik er nog wel eens aan, de gewoonte van het roken, maar ik heb niet de drang gehad om er echt 1 op te steken. Heb je al gekeken wat je zorgverzekering vergoed? Vaak vergoeden zorgverzekeraars de gedragsmatige ondersteuning bij het stoppen met roken (dit komt neer op het boek van allen carr, maar dan zijn het trainingen en na de training schijnt het dat je niet meer wil roken). In ieder geval heel veel succes! Wat ik ook gedaan heb is een lijst maken waarom je wilt stoppen (geld besparen, kinderwens, beter voor gezondheid) om die erbij te kunnen pakken als ik die nodig had, maar die heb ik nog niet nodig gehad (afkloppen!) Good luck! Je kunt het!
Thanks voor de reacties. Fijn om te horen dat ik niet alleen met dit bijltje aan het hakken ben. Ik kruip dadelijk weer met het boek de bank op. Eerst het bed opmaken :x (shit klus altijd)... Morgen wordt dus opnieuw dag 1 zonder sigaretten. Heb intussen alles uit het huis gegooid wat ik nog had liggen. Statement gemaakt. De euro's die ik nu weggegooid heb, bespaar ik me vanzelf weer uit. Ik ben benieuwd naar verhalen over gewicht. Aangekomen? Niet aangekomen? Hoe pakken jullie moeilijke momenten aan etc.?
Ja ik vond die Champix super. De andere keren cold turkey gestopt, de eerste keer vond ik dat heel zwaar, chagerijnig, zweten en niet kunnen slapen. Toen ik zwanger was vond ik het veel makkelijker. En met die pillen vond ik het echt heel vies worden en dat hielp me enorm. Ik ben vorige keren wel aangekomen, een kilo of 7 zelfs maar deze keer haast niks! Heb wel opgelet dat ik niet meer ga snoepen maar niet gelijnd ofzo. Terwijl ik de vorige keer dacht dat ik niet meer at, maar misschien toch ongemerkt wel? Voor mij blijven stressmomenten lastig, dan schiet het toch even door m'n hoofd. Voor mij is het belangrijk om ze niet in huis te hebben, dan grijp ik er op een zwak moment zeker naar. Mijn man rookt shag (en ik rookte sigaretten) dus dat helpt. Tja verder heb ik het tegen iedereen gezegd zodat ik niet meer aangeboden kreeg Maar het is vooral een knop omzetten, je moet ook pas stoppen als je er echt klaar mee/voor bent! Denk dat dat ook hielp bij die pillen. Je werkt naar een stopdatum toe. M'n schoonmoeder is nu aan het afbouwen door op haar gewoontemomenten (auto bv) alvast te stoppen, dan is het straks makkelijker denkt ze, ieder z'n manier!
ik begrijp hoe moeilijk het is!!! ik ben het wel met je eens hoor. ik zou het ook lastig vinden te stoppen. ik vind het heel goed van jou dat je wel minder rookt!! @all mijn respect hebben jullie meiden allemaal of je nou minder rookt of helemaal gestopt ben ik rook zelf nu minder al zeg ik elke keer na me eisprong ik blijf nu uit de buurt van rokers, simpelweg trek ik dat gewoon niet, de gezelligheid en zelf een peukkie mee roken!! ik kijk er nu al naar uit om zelf te stoppen heb vandaag (hoop ik) mijn laatste pakje Black Devils gekocht! en mijn mams en paps verteld dat ik hierna wil stoppen en mijn partner en zusje en andere familie zodat als ik niet stop mezelf lekker voorgek zet!! omdat we nu voor ons eerste kindje gaan rook ik al wel minder, en dat valt me nu al zwáár!!!!!! gek word ik er van, zelf heb ik het idee dat ik het gevoel van roken mis, niet de "shit" die erin zit! gewoon de gezelligheid en iets roken enzo, lastig uit te leggen hoop dat ik na dit (nu nog bijna volle pakje) mee kan praten over hoe lastig stoppen met roken is! mijn ei komt er aan en elke keer in me Lutheale fase probeer ik te stoppen,,,,, maar ik faal elke keer! om eerlijk te zijn hou ik het nog geen halve dag vol als ik s ochtends niet rook is me werk een echte hell... dus kortom RESPECT voor iedereen die minder rookt of helemaal gestopt is of wil stoppen!! ik vind het super en ik ga meedoen met jullie meiden
even half off topic, zullen we met zn alle die mee willen doen een clubje maken voor stoppen met roken om elkaar ook te steunen want weet niet of dit topic blijft staan onder zwanger worden want het is niet heelemaal 100% over zwanger worden. maar ook deels weer wel omdat we het daarvoor doen maar zullen we een clubje beginnen (dan moet iemand die aanmaken en mij even uitnodigen ik weet namelijk niet hoe dat moet)! want steun kan ik wel gebruiken me partner zegt alleen maar. ik geef je tot je werkpauze en dan begin je weer (en altijd heeft die gelijk hoor) lekkere steun van hem dus maar hij kent me gewoon te goed
goed idee wat ik las over zeggen tegen andere rokers bv opje werk. ik krijg vaaak genoeg een peuk voor me neus en dan zou ik niet af kunnen slaan denk ik! dus ook maar aan me standaard "rookmaatjes" melden pff sorrry voor zoveel berichten hoor moet voortaan eerst in Kladblok iets gaan neerzetten ofzo
Hier heb je een punt. Ik heb een nieuw topic geopend onder algemeen. Hier is de link http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/428505-stoppen-roken-clubje.html#post14730261 Dit topic kan gesloten worden.
leen, nog even antwoord op je vraag: ik ben persoonlijk niet aangekomen, maar ben ook niet gaan snoepen. als ik smaak mis in mijn mond (dan ging ik normaal altijd roken) nam ik altijd een smintje , kauwgom of keelsnoepje, iig iets waar ik langer mee kon doen en liefst suikervrij... ik wens jou en alle andere stoppers heel veel succes! geloof in jezelf, laat anderen zien dat je dit kan (dat hielp bij mij echt, wild niet afgaan tegenover anderen hihi). de complimentjes van anderen helpen echt!!! succes! jullie kunne het ook!
Nou, vandaag dag 1. Tot nu toe gaat het eigenlijk wel goed. Heb alleen continu het idee dat ik wat vergeet. Heel raar haha. Gewoon gegeten en merk wel dat ik een 'leeg' gevoel heb. Alleen gezond spul gegeten, ik weet dat mijn buik vol zit, maar toch een soort van honger/leegte/what ever what. Ach ja, we doen het er mee. Het zal de eerste paar dagen wellicht wat erger worden en dan hopelijk afnemen ofzo. Als het zo blijft (i wishhh) dan vind ik het goed te doen .
Wauw wat goed! Vanaf maandag ga ik mee doen! Dit weekend allemaal drukte en feestjes dus dan ga ik tocu voor de bijl. Je moet het jezelf niet moeilijker maken dan het is
goed bezig!!! ik gestopt toen ik zwanger bleek te zijn van dochter na bevalling weer begonnen en met kerst alles weggegooit aangezien we in augustus voor 2e kindje willen gaan en ik helemaal clean wil zijn toi toi toi en gaat zeker goed komen!
Ik heb ook altijd gerookt en ben december 2011 spontaan gestopt! Zo vanuit het niets! Ik was een sigaret aan het roken en ik zei ineens tegen m'n vriend 'ik ben er klaar mee'. Heb zo m'n peuk uitgedrukt en dat was het. Geen moeite mee gehad, helemaal niks. Wel heb ik nog 2x een sigaretje gerookt tijdens een heel gezellig feestje (lees: laveloos ). En vies dat ze waren!!!! Heet deed gewoon zeer in m'n keel! Ben blij dat ik al gestopt was toen voordat ik zwanger was. Denk dat ik het heel moeilijk zou hebben als ik nu ineens moest stoppen..