Iemand interesse in een hamstertje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miranti, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hallo!

Ik plaats deze oproep voor mijn zusje. Zij werkt bij dierenambulance en had een hamstertje gevonden die zij tijdelijk opvangt. Deze wilde ze houden maar kan ze toch niet houden omdat ze al katten heeft en ze krijgt daar begeleiding en die vinden het niet goed dat ze nog meer beestjes heeft.

Is er iemand in de omgeving Ede/Wageningen die een hamstertje wilt?

Het hamstertje is een paar maanden oud en heeft onlangs als verrassing ook nog een nestje geworpen al. Deze gaan over 4 weekjes naar dierenwinkel. Maar ze wilt het hamstertje daar niet heen brengen, omdat hij dan misschien niet voor de verkoop wordt gebruikt..

Alles is compleet. Met kooitje, voerbak,waterfles, draaiwieltje, huisje en een wilgenbrugje. En nog wat voer. Ze wilt er 2 tientjes voor hebben.

Bijgevoegd wat foto's.

Bijgevoegde bestanden:

2. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ah, wat een lieverd! Lang geleden dat ik een hamster heb gehad :D

Misschien kun je je bericht ook even delen via Facebook, om zo meer kennissen en vrienden te bereiken. Of misschien heb je dat al gedaan :p

Ik ken zelf niemand in jouw omgeving, kom uit noord Brabant dus dat schiet niet zo op :p

Succes in ieder geval ;)

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Zet hem op het hamsterforum :) Dan wordt er vast een leuk huisje gezocht. En het belangrijkste, hij komt bij mensen terecht die weten hoe je zo'n beestje moet houden!

Dit kooitje is sowieso al te klein voor een Syrische hamster, dus die zou ik er niet bij geven!

4. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Hamsterforum??? Bestaat dat ook haha

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja een hamsterforum ;) De jongen zou ik er persoonlijk ook op zetten, in een dierenwinkel weet je al helemaal niet waar ze terecht komen. Jammer, het is ook een dier net als een hond of kat en die breng je ook niet naar een dierenwinkel maar zoek je een goed huisje voor.

Heb zelf aantal jaren met Syrische hamsters gefokt dus als je info wil kun je altijd pb doen ;)

6. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Klopt ben ik het ook wel mee eens. Alleen ik denk dat een groep kleine hamstertjes in een winkel sneller verkocht worden dan zo via via? Maar ik heb geen idee eigenlijk hoor. Maar ik heb der even een berichtje gestuurd met dat er een hamsterforum is waar ze ook nog een oproepje kan plaatsen! Dus bedankt voor de tip! =)

7. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    forum.dehamster.nl ;)

Ik zou ze idd zeker daar plaatsen en niet naar de dierenwinkel brengen.... Mijn ervaring is dat via het forum de meeste hamstertjes heel snel een nieuw huisje vinden! Vooral als het opvangertjes zijn. Echt, een dierenwinkel is af te raden, je weet niet waar ze terecht gaan komen en hoe ze gehuisvest zullen worden, en of de dierenwinkel ze niet gaat gebruiken om mee te fokken....

8. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Super dat je het aan haar doorgeeft, via het forum vinden ze sneller een huisje. Heb zelf op de dierafdeling van een tuincentra gewerkt en jaren geleden stage gelopen in een dierenwinkel. Mijn ervaring is dat sommige diertjes daar maaaaaanden kunnen zitten, worden ze niet snel genoeg verkocht worden ze opgehaald ;) Wat er dan met ze gebeurd kun je zelf wel raden :)

9. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Worden die jonge hamstertjes dan niet verkocht denk je in een dierenwinkel?? Ik zou het niet weten namelijk..

Maar ik heb het inderdaad doorgegeven! Mijn oproepje hier was ook extra, wie weet leest er toevallig net iemand dit topic die net een leuk beestje voor hun zoon/dochter wilde aanschaffen en in de buurt komt en dat hij dan gewoon goed terecht komt..Niet geschoten is altijd mis denk ik dan ;)

Thnx voor de tip in ieder geval! Hopelijk doet ze er wat mee :)

10. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Leuk hoor dames, een Syrische hamster.
    Mijn dochtertje heet er ook één, héél veel plezier van onze Wilson.
    En een wat groter kooitje kan je heel makkelijk scoren op martkplaats.

Ik woon een beetje te ver weg ander had ik hem wel overgenomen.

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Aaahhhh, wat een schatje! Jammer dat het zo ver weg is anders had ik overlegd met mijn man.

Deel Deze Pagina