lekkere recepten kliekjes

Discussie in 'De lounge' gestart door ike, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Wat maken jullie van de restjes groenten ed die je nog hebt liggen?
    Hier vast 2 recepten.

Iemand die ik ken maakt altijd heerlijke bietensalade, nu heb ik het recept gekregen. Je kan het makkelijk maken met de kliekjes die je hebt liggen. Nu met 4 ons bieten gemaakt, maar zij zei dat het ook met minder kan dus als er nog wat overgebleven is. Zij doet er zelf wat worteltjes en of wat boontjes door net wat ze heeft liggen. Beetje augurk. Half appeltje of wat ananas. Nu had ik zelf nog een blikje mais en daar wat van door heen gedaan. Nu 4 ons aardappels er door gedaan. Kan me voorstellen dat je er ook makkelijk de overgbleven aardappels van de vorige avond door kan doen. Zij doet er biefstuk door heen, half biefstukje is genoeg zei ze. Kan me voorstellen dat gewoon wat draadjesvlees ook kan als je dat hebt liggen.

Wat ikzelf ook lekker vind is een aardappelommelet. Dat maak ik als ik de vorige avond aardappels heb overgehouden of er nog te weinig aardappels in de zak zitten voor een goede maaltijd. De aardappels goed klein snijden, als ze al gekookt zijn hoeft het wat minder fijn. Ik doe het vaak als ik prei heb, maar tomaat en champignon kan er ook goed door heen. En sperzieboonjes of spinazie gaat ook. En dan een paar eieren met een scheutje melk.

Ik ben benieuwd naar jullie recepten.

2. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Hier gooi ik alles in de quiche. Melk/eieren/bloem/plakjes kaas hebben we altijd wel in huis. Laats nog een kip tandoori quiche gemaakt. Onverwachts heel lekker!

Van oud brood kun je ook nog altijd een bodem maken.

3. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Als je nasi over heb lekker in bladerdeeg.nasiflappen jammie

Deel Deze Pagina