Ahhhhhhhhhhhhhhhhhh Ik kreeg vrijdag morgen last van een branderig "ooglid". Niks gekst gebruikt alleen de avond van de toren tijdens het douchen Zwitsal babyshower gebruikt voor mijn gezicht...wat ik vaker doe. Het bleef gevoelig en branderig. Op zaterdag begon het al meer te kleuren (zie bovenste foto) en uit voorzorg maar naar de Night care gegaan. Ik kreeg een zalf mee, 15mg Hydrocortison. Ik heb dit zaterdag en zondag gesmeerd maar er leek geen verbetering in te komen. (Zie middelste foto's) Vanmorgen toen ik opstond was mijn oog mega dik (links onder) Ik heb meteen aan 1 stuk de ha gebeld (zodat ik al eerste was haha) en kon meteen komen. Helaas konden ze niet veel voor me doen. Ze dachten eerst aan een herpes of gordelroos,maar aangezien mijn oog blaarvormingen heeft dacht hij ook weet van niet. ben naar huis gestuurd met een vettige crème zodat het niet opdroogt en moet nu afwachten. Moet terug komen wanneer ik koorts krijg,slecht zie of pus uit mijn ogen komt. Ik voel me zo klote zo kort voor mijn bevalling! Ik heb geen andere make-up,reiniging of iets anders geks op mijn gezicht gesmeerd. Wel zijn ze bezig met onze zolder te verbouwen en is er deze week veel gezaagd,geschuurd en geverfd.... Maar hier ben ik niet meteen in contact mee geweest,alleen af en toe gaan kijken. Iemand zoiets al eens gezien? Het brand en er komen blaren op. Geen idee wat ik met dit topic wil,wilde alleen even mijn verhaal/ei kwijt.
Even afwachten of de creme helpt. Tevens zijn de baby producten niet geschikt voor de volwassen huid, ook al ruikt het nog zo lekker
Als ze niet goed zijn voor de volwassenen huid dan zeer zeker niet voor de baby huid lijkt me! Maar..ik gebruik heb wel vaker dus denk dat het daar in ieder geval niet van is. Als ik op Google kijk dan lijkt het op herpes/gordelroos,maar volgens de arts is het een allergische reactie. Ik kan ook gestoken zijn door "iets" want ik reageer al heel snel op insecten beten. Zie mijn toegevoegde foto van vorig jaar toen een Italiaanse mug mij toegetakeld had. Zat ik ook aan de antibiotica.
Reageer je niet heel heftig op die zalf? Mijn dochter heeft dat ook, dan word het vuur rood met allemaaal vochtplekken.
Goed schoonhouden met afgekoeld gekookt water en geen make up dragen. En de crème niet te dik smeren zodat alles afdekt, de huid moet zelf kunnen blijven ademen. Evt een hooikoorts/allergietablet innemen, maar weet zo niet zeker of dat mag tijdens zwangerschap. Heel veel succes!
Lijkt op wondroos! En dat heerst bij mij in de buurt. De buurvrouw kreeg ook blaren. Die gingen vanzelf open en werden korsten, ze had ook flink keelpijn en koorts. Sterkte. En vreemd dat de dokter dat niet weet.mijn buurvrouw kreeg antibiotica. Ik hoopdat het bij jou iets anders is maar het lijkt er wel heel veel op.
het is niet geschikt voor de tere ooghuid, ook niet bij baby's.. je kan een allergie opgebouwt hebben voor iets in de babywash, bijv voor het parfum. is zeker wel mogelijk dat de reacte hiervan gekomen is!
Vriendin van mij haar zoontje reageerde ook erger op deze zalf,ben er ook meteen mee gestopt en de huisarts adviseerde dit ook! Dat zei mijn moeder inderdaad ook ik ben er zelf niet mee in contact gekomen maar er is volgens mij wel mee gewerkt in huis. We hebben 2wk geleden een dakkapel laten plaatsen.
Ik dacht zelf nadat ik op internet gespeurd had ook aan herpes of gordelroos. Maar de arts gooit het op een allergische reactie. Heb net mijn vk gebeld en ze zei dat als het wel zo is het voor de bevalling weg moet zijn omdat het gevaarlijk kan zijn voor de baby Wordt er wel een beetje bang van! Als ik nu zeker weet dat het geen herpes is dan kan ik het los laten. Ik kijk het nog 2 dagen aan en dan bel ik de huisarts terug. Vanmorgen was het niet zo dik als gisteren en het rode lijkt wat meer weg te zijn getrokken en "opgedroogd". Toch?
Het ziet er wel beter uit,maar ik zou toch misschien even langsgaan en vragen of het wondroos is. Misschien moet je antibiotica? Maar bij de buurvrouw van moi washet wel heel ernstig,die had heel dr hoofd vuurrood en opgezwollen!
Ik heb precies hetzelfde gehad! Maar bij mij was het een allergische reactie. Was echt verschrikkelijk, mijn ogen branden heel erg. Continue tranen. Ik blijk allergisch te zijn voor retinol. Had een andere creme, maar die gebruikte ik al een tijdje. En ineens had ik precies dezelfde uitslag als TS.
Ik heb het regelmatig zonder aanwijsbare oorzaak. ( allerlei onderzoeken voor gehad door de dermatoloog) Als de uitbraak er is helpt alleen 5 dagen prednisolon nog, als het begint met branden op mijn ooglid smeer ik op advies van de dermatoloog een beetje koortslipcreme (Etos eigen merk) en dat gaat meestal een doorbraak wel tegen. Sorry voor de knappe foto 😁 Bij mij maakt vet houden het trouwens alleen maar erger.. Ik laat het nu eerst uitdrogen en daarna smeer ik wel omdat de vellen er dan bij hangen ( vaseline/cetomacrogol) .
Zo ziet mijn oog eruit als ik door een mug gestoken ben, jeukt het ook? Sterkte!!! Zwitsal reageer ik trouwens ook op hoor , is helemaal niet zo fijn
Thanks dames,dan ga ik nu ook eens even niet smeren en laat ik het gewoon drogen! Nee,ik heb eigenlijk helemaal geen last van mijn ogen op dit moment,ook niet gehad tijdens de uitbraak. Geen tranerige ogen helemaal niks,daar was ik wel bang voor!
Ik heb zelf eczeem en dit krijg ik als er idd veel stof in huis is ... Hier wordt namelijk ook veel verbouwd en als er veel stof en zaagsel enz in huis is reageert mijn huid ook zo.
Ik zou het persoonlijk ook droog houden... Door het vet te houden kweek je lekker bactieren. Ik zat aan het einde van de zwangerschap van mijn dochter ook onder de allergische reacties waar ook nog eens infecties in kwamen omdat mn huid helemaal kapot ging. Ben toen direct naar de dermatoloog verwezen...met de zalfjes daarvan werd het wat rustiger...maar direct na de bevalling was het weg.