stoppen met roken!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door liekie, 23 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Lieve meiden die willen stoppen met roken:

Ik heb 10 jaar gerookt en heb al 14 maanden geen sigaretje aangeraakt. De enige methode die werkt overigens. (Echt GEEN sigaret meer roken)
    Elke keer als je er een rookt hou je je verslaving weer langer in stand. Kijk als je er 10 of meer per dag rookt ben je erg verslaafd, dat is simpel.
    Maar waarom zouden jullie voor een of twee gore sigaretten per dag je verslaving in stand houden en je huis en kleren laten stinken?

Succes.

2. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    Helemaal mee eens. Mijn advies aan alle rooksters en partners: Stoppen met roken zodra je kinderwens aan de horizon komt! Liefst eerder natuurlijk, maar het is een superstimulans!

@Eevitaa: we staan een beetje gelijk! En inderdaad, gewoon geen sigaret meer aanraken.
    Best kwalijk dat er toch nog zoveel dames doorroken terwijl ze een kindje willen... :(

Toch....nogmaals SUCCES!

3. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Hoezo kwalijk? Da's toch ieder z'n eigen keus? Je kan gaan leven als een heilige terwijl je nog niet zwanger bent, maar het kan best lang duren voor je zwanger bent. Ja, het vermindert je vruchtbaarheid, maar dat weet iedereen die rookt. Ik vind het meer 'kwalijk' als er na een positieve test nog steeds gerookt wordt.

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    iedereen heel veeeeeeeel succes en julie kunnen het ECHT wel

Heb zelf 10jaar lang stevig gerookt en ben in juni vorig jaar gestopt
    T is me erg meegevallen.

tip boekje van allan carr (dat zakformaat)

5. Niet meer actief

Meiden!

Het is alweer even geleden dat er gepost is op dit onderwerp, maar het leek me onzinnig om over het roken een nieuw onderwep te openen...

Ik was ook gestopt met roken (zie 1 vd vorige berichten), maar je raad het al: ik ben weer begonnen....

En sinds ik weer rook, voel ik me echt slecht... :cry:
    Ik merk dat mn lichaam er geen zin in heeft (veel slijm vorming, hoofdpijn) en daar komt bij dat ik me schuldig voel omdat we zo graag een kleintje willen... Wellicht een herkenbaar gevoel! :rolleyes:

Als ik rook is het alles of niets dus dat betekent dat ik nu weer op bijna een pakje (van 19 stuks) per dag zit.

Ik heb besloten om na vndg weer een poging te doen. Eigelijk moet ik het anders zeggen: Na vandaag stop ik met roken!

Ik wou het even met jullie delen, en hopend op een hart een onder de riem :)

igg bedankt voor het lezen!

Liefs Malina

6. Kirsten007

18 sep 2007
    69
    0
    0
    voor ik de 1e keer zwanger werd (miskraam helaas) ben ik gestopt met roken. na de miskraam ben ik weer gaan roken: roken als troost.

Nu probeer ik er weer vanaf te komen, zodat als het raak is, ik geen ontwenningsverschijnselen krijg tijdens de zwangerschap want dat kan heel slecht zijn voor het vruchtje omdat je lichaam dan al overeruren draait.

Omdat er meer vrouwen zijn hier die willen stoppen met roken, leek het me een goed idee mee te doen, zodat we elkaar kunnen aanmoedigen om er geen meer op te steken ;)

iedereen veel succes met stoppen!

7. kadetje

kadetje Lid

10 sep 2007
    44
    0
    0
    Hee allemaal,

Ik ben 5 weken geleden ook gestopt met roken.
    Ik rookte ongeveer 25 sigaretten per dag!
    Veel he ?
    Ik heb acupunctuur gedaan. Ik ben er goed vanaf !
    Het idee dat je misschien zwanger kunt zijn sleept mij er doorheen om niet te roken, want het laatste wat ik wil is ongezonde dingen voor mijn baby.
    Allemaal veel succes ermee ! Acupunctuur was voor mij een hele goed steun in de rug, je ontwenningsverschijnselen worden veel en veel minder !

liefs

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik ben ruim 3 weken terug gestopt (4/5 per dag; pauzes, na het eten, borrel).
    Sjonge, zo lang alweer.
    Ok, ik MOET toegeven dat ik gezondigd heb, maar met een gemiddelde van 1 per week en het viel vies tegen.
    Ik denk eigenlijk nooit meer aan sigaretten nu. Sigarettenrook van anderen werkt ook niet aanstekelijk. Het stinkt vooral.

Dus eh, voor de meiden die willen stoppen; even doorzetten de eerste dagen, vanaf dan zijn het valkuiltjes waar je (stomgenoeg) in kunt vallen.
    (ok ok, das MIJN ervaring dan he..)

SUCCES allemaal

En Kadetje: petje af hoor; 25 per dag en er nu vanaf! :)

D.

9. liekie

liekie Actief lid

3 sep 2007
    333
    0
    0
    heel veel succes..
    ik weet precies wat je bedoeld..
    al rook ik nu niet meer zoals toen maar ik moet er eigenlijk ook van af maar ja dan wordt je weer ong en dan steek je alweer een op (stom stom)
    xxxxxx

10. liekie

liekie Actief lid

3 sep 2007
    333
    0
    0
    heel veel succes..
    ik weet precies wat je bedoeld..
    al rook ik nu niet meer zoals toen maar ik moet er eigenlijk ook van af maar ja dan wordt je weer ong en dan steek je alweer een op (stom stom)
    xxxxxx

11. netta1981

netta1981 Lid

31 aug 2007
    65
    0
    0
    Juridisch secretaresse
    Tiel
    Heel goed voornemen! Succes allemaal!

Liefs, Antoinet

12. aaltjuh

aaltjuh Actief lid

22 okt 2007
    156
    0
    0
    Zorgcoordinator
    Gelderland
    Hoi allemaal,

Ik rook heel soms eens een sigaretje op m'n werk. Zal er hooguit 1 a 2 per week zijn (voor de gezelligheid) en soms ook geen één.
    Denken jullie dat dit het zwanger worden in de weg staat? Soms vraag ik me wel eens af of ik een mk heb gekregen, doordat ik dat ene sigaretje heb gerookt. Heb nu al een paar weken niet meer gerookt en wil dit ook eigenlijk niet meer, maar ja! Soms kan ik de verleiding niet weerstaan.

Over 13 dagen heb ik mijn nod. duimen maar weer.

groetjes aline

13. Niet meer actief

Nee hoor, mijn oma heeft 2 gezonde kinderen op de wereld gezet terwijl ze als een gek rookte.
    Mijn moeder heeft ook een gezond kind op de wereld gezet terwijl zij ook rookte.
    Zo heel veel kan roken niet kwaad behalve dat je minder vruchtbaar bent.

Je krijgt er alleen wel spuugbaby's van.

14. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina