Hey allemaal, Even een vraag. Mijn vriend en ik proberen nu meer als een jaar om zwanger te raken, maar helaas tot op heden nog geen geluk. Is het wijsheid om aan de ovulatietesten te beginnen? Of kunnen we beter naar de dokter om andere testen te doen? Wat is wijsheid? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Liefs! Wannabemommie
ja wat wil je zelf ik ben na een jaar proberen zonder resultaat naar de gyn geweest en heeft me clomid gegeven je zou het indd ook nog even kunnen proberen twee maanden met ovu testen tis wat je zelf wilt als je gewoon elke maand optijd ongesteld wordt kan je ook eens met je ha praten hoe die er over denkt suc6 met je keuze
Je kan na een jaar naar de huisarts gaan...en die kan je doorverwijzen naar de gynocoloog...Het kan ook zo zijn dat de huisarts vraagt wat je er aan gedaan heb, heb je getemperatuurd en ovu testen gebruikt? Je antwoordt zal, denk ik op bijde negatief zijn, en je heb een kans dat de huisarts je naar huis struurt om dat eerst nog een aantal maanden te doen.... Kan dus ook best zo zijn dat hij/zij je naar de gyn stuurt. Persoonlijk zou ik wel eerst zelf willen weten of ik wel een eisprong heb en ik ben dus ookal in de 2de ronde begonnen met ovu testen...maar je moet zelf die keus maken. Suc6
je huisarts zal je denk eerst dan vragen om een maand lang je temp te meten smorgens (vroegen ze bij ons wel maar ik had dat al gedaan)
Ik zou in ieder geval ook ovu testen doen. Bleek bij ons dat ik niet helemaal doorhad hoe mijn cyclus werkte (nooit in verdiept) 1st keer ovu test was meteen raak. Maar zou zeker ook naar ha gaan... Succes
ik ga nu voor de 3e ronde en ga deze keer de ovulatie test gebruiken, ik wilde ook gaan temp maar ben de hele tijd erg verkouden dus ik denk dat het nu geen zin heeft
1e keer ovutest was gelijk raak. was wel pas de 2e maand na stoppen met de pil, maar ik deed ze om inzicht in mijn cyclus te krijgen, daarbij tempte ik ook. zodat ik een beetje kon voorspellen wanneer mn menstruatie zou komen en niet voor nare verrassingen zou komen te staan... nou et was een verassing maar absoluut geen nare! meid ik raad aan het gewoon te proberen!
Wij waren ook al even aan het proberen (2 jaar) en stonden op het punt om naar de ha te gaan.(had toen al wel temperatuurcurves enzo) Eerder was ik er gewoon niet klaar voor. Toen hebben we de laatste ronde voor we 'actie' gingen ondernemen ovulatietests gebruikt en....direct raak!
Ik zou tempen 2 maandjes even beetje weten hoe je cyclus verloopt en als je naar een gyn gaat wordt daar namelijk ook na gevraagd ,9 van de 10 keer als je niet getempt heb stuurt ze je naar huis om eerst eens te gaan tempen Ovu testen vindt mijn gyn onzin want di ekunnen onbetrouwbaar uitvallen Maar je moet doen wara jij je goed bij voelt
Tja, je moet doen wat je zelf wil. Wij hebben heel bewust 1 maand getempt voor we naar de huisarts gingen, omdat we bang waren met die boodschap weer naar huis gestuurd te worden en dat zou zo'n tegenvaller zijn! Maar voor het zelfde geld stuurde onze huisarts ons ook wel meteen door. In klusronde 9 hebben wij 1 ovu testen gebruikt, ook voor het inzicht en in klusronde 17 (met een break van 5 maanden overigens na 12 rondes in feb 2007, ronde 13 was dus pas in juli) hebben wij EN getempt en ovutesten gebruikt (ik had nog 2 ovutestjes) en nu zijn we dus, in deze laatste maand zwanger geraakt! Maar anders waren wij dus ook naar de huisarts gegaan, maar wel met een templijstje.. om niet gelijk al teleurgesteld te worden. Hoewel de ene gyn zegt: tempen is onzin, hartstikke achterhaald het is TE gevoelig voor allerlei andere factoren, ovutesten zijn veel beter, en de ander zegt het andersom, dus het hangt ook maar net af bij welke arts je komt... sterkte in elk geval!
Meiden heel erg bedankt voor deze positieve reacties! Ik heb nu ook weer goede hoop gekregen Liefs, Wannabemommie